Feedfit > AKTYWNOŚĆ > TRENING > Body pump – ćwicz ze sztangą w rytmie hitów!
AKTYWNOŚĆTRENING

Body pump – ćwicz ze sztangą w rytmie hitów!

Foto: Freepik

Zajęcia fitness, podczas których uczestnicy ćwiczą z odpowiednim obciążeniem, wzmacniają mięśnie całego ciała, pobudzają krążenie i pozytywnie wpływają na samopoczucie. Właśnie tak działa zyskujący popularność trening body pump!

Fitness nie tylko dla kobiet

Ćwiczenia typu fitness powszechnie kojarzą się z aktywnością sportową dedykowaną w szczególności kobietom. Nie jest to mylne myślenie, ponieważ niektóre rodzaje fitnessowych treningów są zdecydowanie popularniejsze w gronie pań. Jednak branża sportowa nieustannie się rozwija, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i tworzy nowe nurty, których grupa docelowa jest uniwersalna. Do tego typu zajęć należy między innymi body pump, które zyskuje coraz większą popularność w Polsce. Zaprojektowane w Nowej Zelandii ćwiczenia wykonywane w rytm energicznej muzyki z użyciem obciążenia reprezentują fitness, w którym odnajdą się świetnie zawodnicy obu płci na różnym poziomie zaawansowania sportowego.

Jak wygląda trening body pump?

Zajęcia łączą w sobie ćwiczenia tlenowe oraz trening siłowy. Dzięki takiemu połączeniu aktywność angażuje do pracy więcej partii mięśniowych, przyspiesza proces spalania tkanki tłuszczowej, wzmacnia mięśnie, zwiększa siłę i poprawia wydolność oddechową zawodnika. Standardowo body pump odbywa się w kilkuosobowych grupach, a jednorazowe zajęcia trwają około godziny. Wykonywanie ćwiczeń odbywa się przy użyciu stepu lub maty sportowej, a także obciążenia.

Waga sztangi dostosowywana jest do indywidualnych możliwości trenującego – tak, aby nie doprowadzić do niepotrzebnych kontuzji. Ciężary wahają się od około kilograma do nawet 5 kilogramów. Często zdarza się tak, że początkujący zawodnicy ćwiczą z samą sztangą, a kolejne obciążenia są dokładane wraz z poczynionymi postępami. Systematyczne dokładanie ciężaru ma także za zadanie poprawiać umiejętności zawodnika i doprowadzać do zwiększenia siły. Sztanga używana w body pump jest lżejsza od tradycyjnych modeli i ma specjalne antypoślizgowe zabezpieczenia. Nieodłącznym elementem zajęć jest także dynamiczna muzyka, która ma pobudzać organizm do pracy, nadawać rytm wykonywanym ruchom i pozytywnie wpływać na samopoczucie uczestnika.

Efekty body pump

Uniwersalny charakter zajęć sprawia, że body pump może uprawiać każdy chętny zawodnik. Intensywność ćwiczeń jest dopasowana do umiejętności grupy, dlatego łatwo dobrać odpowiedni dla siebie poziom. Korzyści regularnych treningów są różnorodne i pomagają rozwinąć organizm na wielu płaszczyznach.

Jedną z podstawowych zalet uprawiania body pump, jest znaczna poprawa wydolności oddechowej zawodnika. Dzięki ćwiczeniom z obciążeniem organizm ma okazję zwiększać swoje umiejętności i uodparniać się na trudne warunki. Trening pomaga również zbudować wytrzymałość oraz siłę mięśni, szczególnie brzucha i pleców, utrzymać prawidłową pozycję kręgosłupa, zmniejszyć wagę i cellulit, wyrzeźbić sylwetkę oraz ustabilizować pracę serca.

Body pump pomaga skutecznie spalić tkankę tłuszczową i poprawić metabolizm. Według badań jednorazowa sesja treningowa umożliwia spalanie od 400 do nawet 800 kcal. Trening w rytm energetycznej muzyki ma także korzystny wpływ na psychikę zawodnika, jego motywację do działania, poprawę humoru i polepszenie ogólnego samopoczucia.

Trening siłowy przeznaczony jest wyłączenie dla mężczyzn?
Nic bardziej mylnego! Znany od kilku lat w Polsce Body Pump…

Opublikowany przez Melvit S.A. Poniedziałek, 16 maja 2016

Najpopularniejsze zestawy ćwiczeń

Wykorzystanie w treningu stepu angażuje do ćwiczeń mięśnie nóg oraz pośladków. Przyrząd ułatwia także ułożenie planu ćwiczeń i dodanie kilku nowych ruchów. Podczas zajęć body pump zawodnicy wykonują przysiady, wyciskanie sztangi w pionie lub pozycji leżącej, martwy ciąg, wyciskanie francuskie, unoszenie ramion, wypychanie bioder z obciążeniem, rolowanie sztangi czy podciąganie sztangi wzdłuż tułowia. Formą uzupełnienia treningu body pump jest też wykonanie pompek, brzuszków czy deski. Wszechstronność ćwiczeń umożliwia równomierne rozłożenie pracy i jednakowe oddziaływanie na wszystkie partie mięśniowe ciała.

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Artykuły

Media i copywriting towarzyszą jej od czasów studiów. Ukończyła Filologię Polską ze specjalnością dziennikarstwa, a obecnie studiuje Dziennikarstwo i Komunikację Społeczną z ukierunkowaniem na Dziennikarstwo Sportowe i Zarządzanie w sporcie. Wolny czas spędza aktywnie na spacerach lub w domu z dobrą książką.
Joanna Nowak
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆ

Wchodzenie po schodach - szereg korzyści fizycznych i zdrowotnych

Brak czasu albo ograniczony dostęp do odpowiedniego sprzętu blokują Twoją rutynę treningową? Dzięki prostej aktywności w postaci chodzenia po schodach możesz zapomnieć o tych problemach!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆĆWICZENIA W DOMUTRENING

Najlepsze ćwiczenia na rozgrzewkę

Dowiedz się, jakie zalety ma rozgrzewka oraz jakie ćwiczenia będą bezpieczne dla zdrowia, a także efektywne podczas właściwego treningu.
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆĆWICZENIA W DOMUTRENING

Kalistenika w domu – bez sprzętu też sobie poradzisz!

Efektywny trening kalisteniki z powodzeniem można wykonywać także w domowym zaciszu. Sprawdź jak powinien wyglądać plan treningowy dla osób początkujących!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *