Feedfit > AKTYWNOŚĆ > TRENING > Co i jak ćwiczyć z gumą treningową?
AKTYWNOŚĆTRENING

Co i jak ćwiczyć z gumą treningową?

Foto: Freepik

Artykuł sponsorowany

Gumy treningowe są jednym z najbardziej uniwersalnych sprzętów do ćwiczeń. Chcesz wiedzieć, jak i co możesz ćwiczyć z ich pomocą? Skorzystaj z naszego poradnika!

Gumy do ćwiczeń sprawdzą się świetnie nie tylko na siłowni, ale też w domu. Ten sprzęt nie dość, że uniwersalny, to jest jeszcze łatwy do przechowywania. Taśmy oporowe mają różne poziomy oporu, dzięki czemu każdy z łatwością znajdzie takie dostosowane do jego preferencji.

Ćwiczenia klatki piersiowej

Pompki
To jedno z najbardziej tradycyjnych ćwiczeń, które możesz urozmaicić z pomocą gumy do ćwiczeń. Umieść taśmę w poprzek górnej części pleców, w pozycji „na deskę”. Złap obydwa końce gumy palcami i ustaw ramiona w takiej pozycji, żeby ciało i głowa były bezpośrednio przy podłodze. Dolna część pleców powinna być wyprostowana, tyłek ściągnięty, a klatka piersiowa przy podłodze. Wykonaj pompkę z maksymalnie rozstawionymi ramionami.

Wyciskanie na stojąco
Przymocuj gumę treningową do podpory na poziomie klatki piersiowej. Złap za uchwyty, stojąc tyłem do podpory. Zrób krok do przodu i unieś uchwyty gumy na wysokość klatki. Ugnij lekko łokcie, a dłonie skieruj w dół, wyciskając taśmę prosto przed siebie. Jednocześnie rozkładaj ramiona tak mocno, jak potrafisz.

Wyciskanie na ławce
Umieść taśmę pod ławeczką do wyciskania i połóż się na niej na plecach. Złap uchwyty gumy obydwoma rękami i umieść je na poziomie barków tak, żeby kciukami dotykać barków. Wyciągaj ramiona do przodu i staraj się całkowicie je wyciągnąć. Jeżeli nie masz ławki, możesz po prostu barkami i plecami przytrzymywać taśmę.

Ćwiczenia dolnych partii ciała

Rozciąganie nóg
Przymocuj taśmę o podporę, a drugi jej koniec okręć wokół kostek. Odsuń się od podpory tak, żeby naprężyć taśmę, a nogi rozstaw na szerokość barków. Przenieś ciężar ciała na prawą nogę i unieś lewą, po czym prostuj kolano, aż będzie ono całkiem wyprostowane przed Tobą. Po kilku-kilkunastu powtórzeniach zmień nogę.

Odwodzenie nogi
Załóż taśmę na wysokości kostek (najlepsza będzie do tego taśma pętlowa). Podnieś nogę z podłogi i wyciągnij w bok tak, żeby naprężyć taśmę. Wróć powoli nogą do pozycji początkowej, ale cały czas utrzymując ją w powietrzu. Pamiętaj, żeby mieć cały czas napięte pośladki.

Ćwiczenia ramion i barków

„Wiosłowanie” w górę
Stań ze stopami umieszczony pośrodku gumy treningowej i rozstaw je na szerokość barków. Złap uchwyty taśmy, kierując dłonie ku sobie i podnieś wysoko ramiona. Pociągnij taśmę na wysokość barków, łokcie trzymając zgięte w literę „V”.

Wyciskanie nad głowę
Stań na środku taśmy, stopy rozstawiając na szerokość barków. Złap za uchwyty i ustaw ramiona na wysokości barków, kierując dłonie tak, żeby kciuki dotykały barków. Wyciągaj ramiona prosto w górę, a dłonie obracaj do przodu zgodnie z tym, jak całkiem rozkładasz ramiona.

Skręty do środka
Przyjmij pozycję w wykroku, prawą nogę ustawiając z przodu. Umieść taśmę pod prawą stopą. Oprzyj łokieć o kolano i złap pozostałą część taśmy. Dłonie zwróć na zewnątrz do kolan i naciągaj taśmę w kierunku barku, napinając swój biceps jak najbardziej to możliwe.

Ćwiczenia pleców

Odciąganie gumy na boki
Stań tak, aby Twoje stopy znajdowały się na szerokości barków. Zegnij lekko kolana i złap środkową część gumy obydwiema rękami (na wysokości barków), kierując dłonie ku sobie. Wyprostowanymi rękami ciągnij gumę na przemian do przodu i do tyłu.

„Wiosłowanie” na siedząco
Usiądź i złap końce gumy treningowej. Delikatnie ugnij nogi w kolanach i zablokuj taśmę o podeszwy stóp. Przyciągaj końce taśmy do boków brzucha.

Artykuły

Z wykształcenia dziennikarka, a prywatnie – od dłuższego czasu – zwolenniczka zdrowego trybu życia. Dba o zdrowe odżywianie i regularną aktywność fizyczną. Uwielbia wycieczki rowerowe.
Kinga Sobczak
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆWELLNESS

Wakacje na Mykonos – jak przygotować się do wyjazdu?

Mykonos to jedna z wyjątkowych greckich wysp, na której każdy znajdzie formę relaksu odpowiednią dla siebie.
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

Kto może skorzystać z EMS?

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat treningu EMS? Przeczytaj koniecznie!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

5 skutecznych ćwiczeń wzmacniających mięśnie szyi i karku

Poznaj 5 prostych ćwiczeń, które zmniejszą dolegliwości bólowe w odcinku szyjnym i wzmocnią mięśnie karku odpowiadające za prawidłowe utrzymanie pozycji kręgosłupa.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *