Feedfit > AKTYWNOŚĆ > TRENING > Co i jak ćwiczyć z gumą treningową?
AKTYWNOŚĆTRENING

Co i jak ćwiczyć z gumą treningową?

Foto: Freepik

Artykuł sponsorowany

Gumy treningowe są jednym z najbardziej uniwersalnych sprzętów do ćwiczeń. Chcesz wiedzieć, jak i co możesz ćwiczyć z ich pomocą? Skorzystaj z naszego poradnika!

Gumy do ćwiczeń sprawdzą się świetnie nie tylko na siłowni, ale też w domu. Ten sprzęt nie dość, że uniwersalny, to jest jeszcze łatwy do przechowywania. Taśmy oporowe mają różne poziomy oporu, dzięki czemu każdy z łatwością znajdzie takie dostosowane do jego preferencji.

Ćwiczenia klatki piersiowej

Pompki
To jedno z najbardziej tradycyjnych ćwiczeń, które możesz urozmaicić z pomocą gumy do ćwiczeń. Umieść taśmę w poprzek górnej części pleców, w pozycji „na deskę”. Złap obydwa końce gumy palcami i ustaw ramiona w takiej pozycji, żeby ciało i głowa były bezpośrednio przy podłodze. Dolna część pleców powinna być wyprostowana, tyłek ściągnięty, a klatka piersiowa przy podłodze. Wykonaj pompkę z maksymalnie rozstawionymi ramionami.

Wyciskanie na stojąco
Przymocuj gumę treningową do podpory na poziomie klatki piersiowej. Złap za uchwyty, stojąc tyłem do podpory. Zrób krok do przodu i unieś uchwyty gumy na wysokość klatki. Ugnij lekko łokcie, a dłonie skieruj w dół, wyciskając taśmę prosto przed siebie. Jednocześnie rozkładaj ramiona tak mocno, jak potrafisz.

Wyciskanie na ławce
Umieść taśmę pod ławeczką do wyciskania i połóż się na niej na plecach. Złap uchwyty gumy obydwoma rękami i umieść je na poziomie barków tak, żeby kciukami dotykać barków. Wyciągaj ramiona do przodu i staraj się całkowicie je wyciągnąć. Jeżeli nie masz ławki, możesz po prostu barkami i plecami przytrzymywać taśmę.

Ćwiczenia dolnych partii ciała

Rozciąganie nóg
Przymocuj taśmę o podporę, a drugi jej koniec okręć wokół kostek. Odsuń się od podpory tak, żeby naprężyć taśmę, a nogi rozstaw na szerokość barków. Przenieś ciężar ciała na prawą nogę i unieś lewą, po czym prostuj kolano, aż będzie ono całkiem wyprostowane przed Tobą. Po kilku-kilkunastu powtórzeniach zmień nogę.

Odwodzenie nogi
Załóż taśmę na wysokości kostek (najlepsza będzie do tego taśma pętlowa). Podnieś nogę z podłogi i wyciągnij w bok tak, żeby naprężyć taśmę. Wróć powoli nogą do pozycji początkowej, ale cały czas utrzymując ją w powietrzu. Pamiętaj, żeby mieć cały czas napięte pośladki.

Ćwiczenia ramion i barków

„Wiosłowanie” w górę
Stań ze stopami umieszczony pośrodku gumy treningowej i rozstaw je na szerokość barków. Złap uchwyty taśmy, kierując dłonie ku sobie i podnieś wysoko ramiona. Pociągnij taśmę na wysokość barków, łokcie trzymając zgięte w literę „V”.

Wyciskanie nad głowę
Stań na środku taśmy, stopy rozstawiając na szerokość barków. Złap za uchwyty i ustaw ramiona na wysokości barków, kierując dłonie tak, żeby kciuki dotykały barków. Wyciągaj ramiona prosto w górę, a dłonie obracaj do przodu zgodnie z tym, jak całkiem rozkładasz ramiona.

Skręty do środka
Przyjmij pozycję w wykroku, prawą nogę ustawiając z przodu. Umieść taśmę pod prawą stopą. Oprzyj łokieć o kolano i złap pozostałą część taśmy. Dłonie zwróć na zewnątrz do kolan i naciągaj taśmę w kierunku barku, napinając swój biceps jak najbardziej to możliwe.

Ćwiczenia pleców

Odciąganie gumy na boki
Stań tak, aby Twoje stopy znajdowały się na szerokości barków. Zegnij lekko kolana i złap środkową część gumy obydwiema rękami (na wysokości barków), kierując dłonie ku sobie. Wyprostowanymi rękami ciągnij gumę na przemian do przodu i do tyłu.

„Wiosłowanie” na siedząco
Usiądź i złap końce gumy treningowej. Delikatnie ugnij nogi w kolanach i zablokuj taśmę o podeszwy stóp. Przyciągaj końce taśmy do boków brzucha.

Artykuły

Z wykształcenia dziennikarka, a prywatnie – od dłuższego czasu – zwolenniczka zdrowego trybu życia. Dba o zdrowe odżywianie i regularną aktywność fizyczną. Uwielbia wycieczki rowerowe.
Kinga Sobczak
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆĆWICZENIA W DOMU

Ćwiczenia izometryczne - domowy trening dla leniwych

Chcesz popracować nad swoją sylwetką ale masz bardzo słabą kondycję? Spróbuj ćwiczeń izometrycznych, które są idealne dla osób początkujących!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆDLA UMYSŁUWELLNESS

Jak poprawić koncentrację podczas aktywności fizycznej i codziennych obowiązków?

Szukasz sposobów na poprawę koncentracji? Sprawdź nasze propozycje!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆĆWICZENIA W DOMU

Proste ćwiczenia domowe dla osób bez kondycji

Rozpocznij domowy trening już dziś i zaplanuj swoją własną serię prostych ćwiczeń wzmacniających mięśnie całego ciała!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *