Feedfit > AKTYWNOŚĆ > ĆWICZENIA W DOMU > Ćwiczenia wzmacniające mięśnie, które wykonasz w domu
AKTYWNOŚĆĆWICZENIA W DOMU

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie, które wykonasz w domu

Artykuł sponsorowany

Aby wykonać efektywny trening, wcale nie musisz zapisywać się na siłownię lub zajęcia grupowe. Równie dobrze możesz wykonać go w domu. Przedstawiamy kilka wzmacniających mięśnie ćwiczeń, które z powodzeniem wykonasz we własnych czterech ścianach.

Aktywność fizyczna jest niezwykle ważna dla dobrego samopoczucia i zdrowia. Ćwiczenia możesz wykonywać na siłowni, na zajęciach grupowych, biegając lub jeżdżąc na rowerze w parku…albo we własnym domu! Możesz wykorzystać do tego sprzęt do ćwiczeń taki jak obciążniki, gumy, taśmy, hantle lub piłki, ale świetny trening wykonasz także z użyciem wyłącznie maty do ćwiczeń. Podpowiadamy, jakie ćwiczenia możesz włączyć do swojego treningu, aby skutecznie wzmocnić mięśnie.  

Wykroki

Wykroki, czyli inaczej lunges, to świetne ćwiczenie, które nie tylko wzmocni mięśnie nóg i pośladków, ale także poprawi Twoją równowagę. Aby wykonać to ćwiczenie poprawnie, Stań ze stopami rozstawionymi na szerokość barków i rękoma opuszczonymi wzdłuż ciała po bokach. Następnie zrób duży krok do przodu prawą nogą i ugnij lewą nogę w taki sposób, aby prawa stopa i kolano były w jednej linii. Następni odepchnij się na prawej stopie i wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj ćwiczenie kilka raz, a następnie zmień strony.

Przysiady

Kolejnym ćwiczeniem, które wzmocni mięśnie ud i pośladków są przysiady. Aby je wykonać w najbardziej podstawowej formie, musisz stanąć prosto ze stopami rozstawionymi nieco szerzej niż na szerokość barków i rękoma ustawionymi po bokach. Następnie skieruj biodra do tyłu i ugnij kolana, zwracając uwagę, by nie wyginały się ani do wewnątrz, ani na zewnątrz oraz aby stopy nie odrywały się od ziemi. Aby nieco urozmaicić wykonywanie przysiadów, możesz także spróbować odwodzenia nóg na boki lub do tyłu, przysiadów z obciążeniem lub wykonywania przysiadu z podskokiem.

Deska

Deska to niezwykle efektywne ćwiczenie wzmacniające całe ciało. Dodatkowo świetnie stabilizuje ono kręgosłup. Aby je wykonać, Przyjmij pozycję pompki. Ręce mocno osadź na macie i pamiętaj, że Twoje plecy powinny być proste. Unieś delikatnie brodę i utrzymaj się w tej pozycji najdłużej, jak potrafisz. Aby nieco urozmaicić to ćwiczenie, możesz także przechodzić z dłoni na przedramiona i na zmianę. 

Wspinaczka górska

Ćwiczeniem podobnym do deski, ale nieco intensywniejszym i skupiającym się na mięśniach brzuch jest wspinaczka górska. Aby ją wykonać, zacznij od takiej samej pozycji, w jakiej wykonuje się deskę, a następnie przyciągnij jedno kolano do klatki piersiowej. Odstaw nogę i zrób to samo na drugą stronę. Ruch ten możesz wykonywać spokojnie i powoli napinając dokładnie wszystkie mięśnie lub w szybkim, biegowym tempie jako ćwiczenie wzmacniające wydolność.

Burpees

To ćwiczenie to prawdziwy killer dla tkanki tłuszczowej. Nie należy ono do najprostszych, ale możesz mieć pewność, że nie tylko wzmocni Twoje mięśnie, ale także znacząco poprawi ogólną kondycję i wydolność organizmu. Zacznij od wykonania przysiadu, zwracając uwagę na wszystkie szczegóły, które opisaliśmy wyżej. Następnie za pomocą skoku wyprostuj nogi do tyłu, tym samym przyjmując pozycję deski. Gdy już będziesz czuć się stabilnie w tej pozycji, wykonaj pompkę, a w następnie Skokiem wróć do przysiadu i stań. Na koniec unieś ręce ponad głowę. Wykonaj całość kilka razy.

Zdjęcie główne: Polina Tankilevitch/pexels.com

Artykuły

Na co dzień studentka komunikacji wizerunkowej i public relations, w wolnych chwilach miłośniczka sportu. Tańcem i akrobatyką fascynuje się od dziecka, a od niedawna w jej życiu zawitała także joga. Pasjonatka zdrowego stylu życia i kuchni roślinnej.
Aleksandra Michaliszyn
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆWELLNESS

Wakacje na Mykonos – jak przygotować się do wyjazdu?

Mykonos to jedna z wyjątkowych greckich wysp, na której każdy znajdzie formę relaksu odpowiednią dla siebie.
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

Kto może skorzystać z EMS?

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat treningu EMS? Przeczytaj koniecznie!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

5 skutecznych ćwiczeń wzmacniających mięśnie szyi i karku

Poznaj 5 prostych ćwiczeń, które zmniejszą dolegliwości bólowe w odcinku szyjnym i wzmocnią mięśnie karku odpowiadające za prawidłowe utrzymanie pozycji kręgosłupa.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *