Feedfit > AKTYWNOŚĆ > SPRZĘT I AKCESORIA > Guma do ćwiczeń – jaką taśmę wybrać do treningu?
AKTYWNOŚĆSPRZĘT I AKCESORIA

Guma do ćwiczeń – jaką taśmę wybrać do treningu?

Foto: Freepik

Wykorzystywanie do treningów akcesoriów sportowych pozwala na urozmaicenie ćwiczeń. Mogą z nich korzystać zarówno zawodowi sportowcy, jak i amatorzy, którzy znajdują się na początku aktywnej ścieżki życia.

Gumy treningowe – co to takiego?

Można się zdziwić – niby kawałek zwykłej (pozornie) gumy, a pozwala w ciekawy sposób urozmaicić trening. Gumy do ćwiczeń powszechnie używane są na siłowniach i podczas domowych aktywności fizycznych. Chcesz poprawić kondycję? A może zależy Ci na wzmocnieniu mięśni i starannym wyrzeźbieniu sylwetki? Różnorodność modeli gum treningowych dostępnych na rynku, pozwalają na wybór odpowiedniego modelu zarówno amatorom, jak i zawodowcom. Niezależnie od tego, czy jesteś miłośnikiem aktywnego treningu cardio, czy większą wagę przykładasz do ćwiczeń siłowych – z gumami treningowymi zwiększysz zakres swoich możliwości.

Patrząc na gumy do ćwiczeń, wiele osób nie widzi w nich nic niezwykłego. Tanie, niepozorne taśmy. Nawet do końca nie wiadomo, jak ich używać. Ćwiczenia z gumami są jednak bardzo proste i mogą znacznie podnieść efektywność jednostki treningowej. Przy ich pomocy możesz wytrenować większość partii mięśni. Bez problemu znajdziesz je w sklepach sportowych – zarówno tych stacjonarnych, jak i internetowych.

Zastanawiasz się może, co sprawia, że coraz więcej osób z chęcią sięga po te akcesoria treningowe? Oto kilka zalet tego rozwiązania:

•  są tanie,
•  urozmaicają trening,
•  wzmacniają mięśnie,
•  wykorzystywane są w trakcie rehabilitacji.
•  są uniwersalne – przydają się zarówno w treningu fitness, jak i podczas ćwiczeń siłowych.

Warto wiedzieć, że poszczególne modele gum treningowych różnią się od siebie oporem. Jeżeli do tej pory aktywność fizyczna nie była Twoją mocną stroną, wybierz na początek gumy z małym oporem. W przypadku gdy postawisz sobie poprzeczkę zbyt wysoko, to nie tylko szybko zniechęcisz się do regularnego treningu, ale możesz też nabawić się kontuzji. Zawsze zaczynaj od najłatwiejszych ćwiczeń. Z biegiem czasu zorientujesz się, jak rozwija się Twoja sprawność i zaczniesz sięgać po gumy, które stawiają większy opór i pozwalają na bardziej zaawansowany trening. Nie zapominaj także o rozgrzewce przed ćwiczeniami!

Różne rodzaje taśm do ćwiczeń

Jeden rzut oka na gumy treningowe wystarczy, aby zorientować się, że na półkach sklepowych (lub na siłowni) dostępne są gumy o niezwykle zróżnicowanej kolorystyce. Dzięki temu można odróżnić od siebie poszczególne modele. Musisz pamiętać, że producenci różnie oznaczają skalę trudności. Niektórzy jako kolor oznaczający gumy o największym oporze wybrali czarny, a inni fioletowy. Niestety nie jest tak, jak w przypadku oznaczenia tras narciarskich, gdzie kolorystyka dotycząca trudności została ujednolicona.

Po czym zatem poznać opór taśmy? Najlepiej wziąć taśmę do ręki i spróbować ją naciągnąć. Przy wyborze gumy treningowej możesz też kierować się zasadą, że im guma będzie grubsza i szersza, tym większy będzie stawiała opór. I odwrotnie – cieńsze i węższe taśmy zdecydowanie prościej będzie naciągnąć. To właśnie na taśmy o takich właściwościach powinni decydować się osoby początkujące.

Taśmy do ćwiczeń – uniwersalny trening dla każdego miłośnika sportu

Kto może ćwiczyć z taśmami? Odpowiedź na to pytanie jest zaskakująco prosta – każdy! Niezależnie od tego, czy jesteś zawodowym sportowcem, czy aktywność fizyczną podejmujesz sporadycznie, gumy będą doskonałym urozmaiceniem treningu. Lubisz biegać, a może jesteś pasjonatem kolarstwa? Twoją miłością są sporty sylwetkowe, a może umawiasz się regularnie z kumplami na mecz piłki nożnej? W każdym przypadku włączenie do planu treningowego sesji z wykorzystaniem taśm przyniesie wiele korzyści. Wzmocnisz dzięki nim wybrane partie mięśni. Kupując taśmy treningowe, zwróć uwagę na jakość ich wykonania. Dobrej jakości są taśmy lateksowe – choć nieco droższe, to dają pewność, że wytrzymają wiele treningów i nie uszkodzą się zbyt szybko. Sprawdź też jej opór. Dzięki temu będziesz wiedzieć, czy dasz radę z nimi swobodnie ćwiczyć!

Artykuły

Z wykształcenia politolog, jednak jej prawdziwą pasją jest aktywny tryb życia - przejechała na rowerze Polskę wzdłuż i wszerz. Każdą wolną chwilę poświęca na górskie wędrówki i coraz ambitniejsze wyzwania sportowe. Z copywritingiem związana od 2015 roku.
Marta Głogowska-Drzyzga
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆZDROWIE

Czy aktywność fizyczna pomaga zwalczać choroby układu pokarmowego?

Jaki wpływ na pracę naszego układu pokarmowego ma aktywność fizyczna? Jak ćwiczyć, aby nie obciążyć układu pokarmowego? Sprawdź!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

Połącz przyjemne z pożytecznym i zacznij trenować na skakance. Znane Polki już to robią!

Trening na skakance staje się coraz popularniejszy, także wśród znanych Polek. Dołącz do nich i przekonaj się, jak wiele korzyści niesie za sobą ten rodzaj ćwiczeń!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

Trening TBC - jakie efekty dają ćwiczenia Total Body Conditioning?

Total Body Conditioning to trening, który świetnie wpływa na rozwój całego ciała – wzmacnia sylwetkę, a także poprawia samopoczucie. Sprawdź, czy TBC jest również dla Ciebie i na czym dokładnie polega!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *