Feedfit > AKTYWNOŚĆ > Jak prawidłowo zadbać o skórę przed i po treningu?
AKTYWNOŚĆ

Jak prawidłowo zadbać o skórę przed i po treningu?

Foto: Freepik

Wysiłek fizyczny powoduje zwiększenie temperatury ciała i zwiększone pocenie. Z tego powodu skóra u osób, które systematycznie trenują, wymaga specjalnej pielęgnacji.

Czy makijaż na siłownię jest wskazany?

Jednym z aspektów dbania o skórę podczas aktywności fizycznej jest decyzja o nałożeniu makijażu. Wiele kobiet czuje się bez makijażu niekomfortowo, dlatego kwestia jego wykonania jest bardzo indywidualna. Kobietom, które nie mają problemu z wyjściem z domu bez make-upu, zaleca się, aby nie nakładały kosmetyków. Dzięki temu skóra lepiej oddycha i nie jest niepotrzebnie obciążona. Trening przyspiesza procesy metaboliczne, dzięki czemu z organizmu usuwane są szkodliwe toksyny. Skóra pozbywa się ich za pomocą gruczołów potowych, które przy nałożeniu makijażu są częściowo zablokowane. U kobiet, u których brak makijażu stanowi kłopot, można wykonać lżejszą wersję codziennego make-upu.

Jak dbać o skórę przed treningiem?

Chcąc zmniejszyć intensywną potliwość ciała w trakcie treningu, można wziąć szybki prysznic przed wizytą na siłowni. Istotnym aspektem jest także golenie owłosienia, szczególnie pod pachami. Rosnące tam woski zbierają bakterie, które wydzielają się podczas pocenia, tworząc nieprzyjemny zapach i podrażniając skórę. Po prysznicu warto skorzystać z dezodorantu, jednak nierekomendowane są wszelkiego rodzaju olejki lub gęste balsamy. Tego typu kremy blokują pory i nie pozwalają na swobodne wydalanie potu.

Osobną kwestią jest pielęgnacja skóry twarzy. Pierwszym krokiem będzie zmycie makijażu oraz oczyszczenie skóry z zalegającego sebum. Mając cerę przetłuszczającą się, warto przed treningiem nałożyć krem antybakteryjny, który w składzie ma kwas salicylowy lub olejek herbaciany. Cera wrażliwa lub sucha powinna zostać zabezpieczona specjalnymi preparatami antyalergicznymi, które nie podrażniają naskórka, ale go nawilżają. Podczas zewnętrznych treningów w czasie słonecznego lata warto chronić skórę przed promieniami słońca i zarówno na twarz, jak i odkryte części ciała równomiernie nałożyć krem z filtrem UV.

Jak dbać o skórę po treningu?

Po zakończonych ćwiczeniach fizycznych należy całe ciało jak najszybciej umyć. Sól znajdująca się w pocie podrażnia skórę i prowadzi do wystąpienia widocznych zmian oraz przebarwień. Po oczyszczającym prysznicu i intensywnym treningu skóra lepiej absorbuje wszelkiego rodzaju balsamy oraz olejki pielęgnujące, dlatego po kąpieli można je nałożyć na całe ciało. Nawilżenie skóry pozwala na uzupełnienie płaszcza hydrolipidowego, który został naruszony w trakcie mycia. Skóra po intensywnym treningu wydziela toksyny, dlatego warto jej nie blokować ciężkimi preparatami i pozwolić na samodzielną regenerację.

Oprócz zadbania o ciało, należy także zaopiekować się skórą twarzy. Po treningu do zmycia wszystkich szkodliwych wydzielin należy użyć delikatnej pianki lub specjalnego żelu, który łagodzi wszelkie podrażnienia i zapobiegnie powstawaniu przebarwień. Po oczyszczeniu można nałożyć lekki krem nawilżający, który dobrany jest do indywidualnych potrzeb cery.

Jak dbać o skórę twarzy przed i po treningu?

💎Wiesz, że aktywność fizyczna i piękny wygląd skóry twarzy mają ze sobą dużo wspólnego? 💎

Podczas treningu zachodzi wiele procesów, które świetnie wpływają na kondycję naszej skóry twarzy.

Niestety jeśli nie zadbamy odpowiednio o higienę skóry twarzy to wszystkie zalety aktywności fizycznej dla cery można szybko przekształcić w skórne zapalenia oraz wypryski.

Wydalane przez nią substancje będą zatykać pory, a pozostawione na dłużej sprzyjają rozwojowi bakterii.

👉Jak więc ćwiczyć aby mieć z tego same korzyści?❓

Aby poznać odpowiedź na to pytanie, oglądnij to wideo.
👇👇👇👇👇👇👇👇👇

Opublikowany przez Agnieszka Koteja – mamy patent na trening Środa, 10 marca 2021

Pielęgnacja dłoni

Oprócz zadbania o skórę twarzy oraz powierzchnie ciała należy także zwrócić uwagę na kondycję dłoni. Ćwiczenia fizyczne, szczególnie te wykonywane przy użyciu sportowych przyrządów mogą negatywnie wpłynąć na wygląd skóry dłoni. Pierwszym zabiegiem dla dłoni po zakończeniu treningu powinno być użycie żelu antybakteryjnego lub dokładne umycie rąk mydłem. Z powierzchni dłoni należy usunąć wszystkie bakterie i szkodliwe substancje, które znajdowały się na wyposażeniu. Po kąpieli warto zadbać o nawilżenie skóry dłoni oraz posmarować je specjalnym kremem odżywczym. Intensywny trening powoduje także wystąpienia odcisków, dlatego warto przyglądać się kondycji skóry i w razie potrzeby zakupić w aptece odpowiedni preparat, który zmniejszy obrzęk i zniweluje ból.

Foto wyróżniające: Freepik

Artykuły

Media i copywriting towarzyszą jej od czasów studiów. Ukończyła Filologię Polską ze specjalnością dziennikarstwa, a obecnie studiuje Dziennikarstwo i Komunikację Społeczną z ukierunkowaniem na Dziennikarstwo Sportowe i Zarządzanie w sporcie. Wolny czas spędza aktywnie na spacerach lub w domu z dobrą książką.
Joanna Nowak
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆSPRZĘT I AKCESORIA

AB wheel - jak działa kółko do ćwiczeń mięśni brzucha?

AB wheel – poznaj właściwości urządzenia, które wzmacnia wszystkie partie mięśni brzucha!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENINGZDROWIE

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy - jak wzmocnić mięśnie lędźwiowe?

Bolą Cię plecy? Poznaj skuteczne ćwiczenia i wzmocnij mięśnie lędźwiowe!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆĆWICZENIA W DOMU

Ćwiczenia izometryczne - domowy trening dla leniwych

Chcesz popracować nad swoją sylwetką ale masz bardzo słabą kondycję? Spróbuj ćwiczeń izometrycznych, które są idealne dla osób początkujących!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *