Feedfit > AKTYWNOŚĆ > TRENING > Jak udoskonalić technikę wykonywania pompek? Wskazówki dla kobiet i mężczyzn!
AKTYWNOŚĆTRENING

Jak udoskonalić technikę wykonywania pompek? Wskazówki dla kobiet i mężczyzn!

Pompki to podręcznikowe i niezwykle skuteczne ćwiczenie, które powinno znaleźć się w zestawie treningowym każdego miłośnika aktywności fizycznej. Prawidłowe wykonanie tej niewinnej aktywności nie jest  jednak tak proste, jak mogłoby się wydawać. W jaki sposób możemy poprawić swoją technikę?

Obok podciągania to właśnie rozmaite warianty pompek stanowią najbardziej efektywne ćwiczenie z własnym ciężarem. Dzięki nim możemy znacząco wzmocnić ramiona oraz klatkę piersiową, a także poprawić koordynację i ogólną sprawność. Pompki to również świetna praktyka przed wszelkiego rodzaju ćwiczeniami siłowymi.

Pomimo ogromnej popularności, którą od lat cieszy się ta na pozór prosta aktywność, wiele osób – często nieświadomie – ma problemy z opanowaniem podstaw technicznych. W efekcie pompki stają się nieprzyjemną częścią treningu, a ich wykonywanie nie przynosi zamierzonych efektów. Najlepszą receptą na wypracowanie odpowiedniej techniki jest naturalnie regularna praktyka. Dzięki kilku prostym wskazówkom prosto od specjalistów, pompki w mgnieniu oka nie tylko staną się naszym ulubionym ćwiczeniem, ale również nareszcie zaczną działać!

1. Zacznij od ciężarków!

Nawet jeśli jesteśmy w stanie mniej lub bardziej poprawnie wykonać kilka prostych pompek, to na pewno nie zaszkodzi wzmocnienie siły ramion i klatki piersiowej przy pomocy ćwiczeń z lekkimi ciężarkami na ławeczce treningowej, krześle czy nawet podłodze. Najbardziej polecaną wersją jest trening na ławce, która pozwala na pełny zakres ruchów. 

Dzięki regularnym ćwiczeniom z małymi hantlami bardziej intensywna praca mięśni będzie dla nas czymś całkowicie naturalnym, co stanowi z kolei klucz podczas przygotowań do właściwego robienia pompek. Pamiętajmy – czasem lepiej zrobić jeden krok w tył, by następnie wykonać dwa milowe kroki w przód!

2. Prostsze alternatywy 

Przed rozpoczęciem przygody z pełnymi pompkami warto perfekcyjnie opanować kilka nieco mniej skomplikowanych technicznie i siłowo wariantów. Trzeba przyznać, że w tym przypadku mamy naprawdę szerokie pole do popisu – możemy na przykład oprzeć kolana o ławkę treningową lub krzesło czy spróbować wykonać pompki przy ścianie. Możemy także przetestować rozmaite zmiany nacisku na mięśnie w zależności od zmiany kąta nachylenia ciała. 

Wachlarz możliwości zdecydowanie robi wrażenie, a w sieci aż roi się od tutoriali na temat prostszych alternatyw dla klasycznych pompek.

3. Regularność i regeneracja

Tajemnicą poliszynela jest fakt, że w kontekście jakichkolwiek ćwiczeń fizycznych kluczowe znaczenie ma nie teoria, a praktyka. Jeśli realnie myślimy o osiąganiu satysfakcjonujących nas rezultatów musimy pamiętać o regularnych treningach. Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć – innej drogi nie ma. Niezależnie od tego, czy zapiszemy się na siłownię czy – jak coraz więcej osób – wybierzemy treningi w zaciszu domowego ogniska, 3–4 sesje w tygodniu to minimum, by wypracować odpowiednią technikę wykonywania pompek.

W obliczu intensywnych treningów nie możemy zapominać o właściwej regeneracji. To uniwersalna porada znajdująca odzwierciedlenie w każdej dyscyplinie sportowej. Musimy mieć na uwadze, że nasz organizm poza aktywnością fizyczną potrzebuje również relaksu. W dzień wolny od treningu starajmy się zatem nie narzucać wysokiego tempa, a zamiast tego spędzić czas z najbliższymi na spokojnym spacerze lub przeczytać dobrą książkę na kanapie!

Zdj. główne: bruce mars/unsplash.com

Artykuły

Filologia angielska i sport to dwie jego największe pasje. Wolne chwile stara się spędzać aktywnie, aczkolwiek nie gardzi także wartościową literaturą.
Piotr Bernacik
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆTRENING

W czym ćwiczyć na zewnątrz?

Ćwiczenie na dworze to świetny sposób na aktywne spędzanie wolnego czasu. Co jednak ubrać na trening na świeżym powietrzu? Podpowiadamy!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆĆWICZENIA W DOMU

Jakie ćwiczenia należy wykonać po bieganiu?

Bieganie przynosi mnóstwo korzyści, ale tylko wtedy, gdy po treningu zadbamy o odpowiednie rozciąganie i kilka innych prostych ćwiczeń. Jakie aktywności mogą pomóc w unikaniu bólów mięśniowych?
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

Dlaczego poranny trening jest taki ważny? Odpowiadamy!

Zastanawiasz się nad zmianą godziny treningu? Dowiedz się, dlaczego organizm lepiej pracuje od rana i przestaw czas swojej wizyty na siłowni!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *