Feedfit > AKTYWNOŚĆ > Jakich suplementów potrzebują kobiety na różnych etapach życia?
AKTYWNOŚĆ

Jakich suplementów potrzebują kobiety na różnych etapach życia?

Foto: Freepik

Składniki odżywcze znajdujące się w odżywkach oraz suplementach diety nie spełniają identycznego zapotrzebowania u kobiet i mężczyzn. Warto zatem wiedzieć, dlaczego niektóre mikroelementy bardziej przydają się kobietom i w jaki sposób działają na kobiecy organizm.

Suplementacja u kobiet odbywa się w zależności od etapu życia, w którym się aktualnie znajdują. Kolejnym czynnikiem warunkującym prawidłowy dobór witamin i składników odżywczych jest częstotliwość realizowanej aktywności fizycznej oraz rodzaj stosowanej diety. Decydując się na konkretne preparaty, warto również precyzyjnie określić pożądane cele, które umożliwią prawidłowy wybór suplementów. Odpowiednio dobrane suplementy nie tylko zmniejszają ryzyko występowania niektórych schorzeń, zwiększają poziom energii, wzmagają płodność, ale też dbają o wygląd cery, włosów czy paznokci.

Jak wzmocnić organizm w trakcie planowania ciąży?

Podstawowym suplementem diety dla kobiet starających się o dziecko jest systematyczne zażywanie kwasu foliowego. Substancja pomaga zmniejszyć wrodzone wady genetyczne, które zaburzają płodność oraz proces zajścia w ciąże. Zaleca się, aby kwas foliowy dostarczać organizmowi jeszcze przed ciążą, a także przez pierwsze 12 tygodni jej trwania. Substancja odżywcza w prawidłowej ilości może zapobiec wystąpieniu wadom wrodzonym płodu oraz pomóc mu w prawidłowym rozwoju. Pokarmowe źródła kwasu, takie jak zielone warzywa, cytrusy, nabiał czy drożdże mogą być niewystarczające, dlatego warto zaopatrzyć się w syntetyczne preparaty z apteki.

Kobiety planujące założenie rodziny oraz ciężarne powinny także do swojej diety włączyć Witaminę D, żelazo i cynk. Związki te wpływają na prawidłowy rozwój płodu, zwiększają produkcję czerwonych krwinek, odpowiadających za transport tlenu w organizmie oraz wspomagają pracę układu nerwowego.

📌 Minerały i witaminy potrzebne w ciąży 👶

Opublikowany przez Mommy’s Love Środa, 13 lutego 2019

Suplementacja opóźniająca starzenie się skóry

Jest kilka substancji, które wpływają na jędrność i gładkość skóry. Pierwszą z nich jest beta-karoten odpowiedzialny za wyrównanie odcienia skóry i likwidację przebarwień. Co więcej, chroni przed negatywnym działaniem wolnych rodników. Oprócz tradycyjnych suplementów beta-karoten można znaleźć także w żółtych, pomarańczowych bądź czerwonych owocach i warzywach, na przykład marchwi, cytrusach, dyni, mango, pomidorach czy papryce.

Do suplementacji wspomagającej wygląd skóry warto włączyć również biotynę, która zmniejsza objawy zapalenia skóry, reguluje wydzielanie łoju, a także wspomaga i znacząco wzmacnia budowę włosów oraz paznokci. Prawidłowa suplementacja powinna objąć również takie substancje jak witaminę B5 odpowiedzialną za jędrność i elastyczność skóry, witaminę B3, która usuwa toksyny z organizmu oraz chroni przed zapaleniem skóry, a także selen, który spowalnia procesy starzenia się skóry.

Jakich suplementów używać po 50. roku życia?

Okres przechodzenia menopauzy to dla kobiety wyjątkowy czas, w którym jej organizm potrzebuje dodatkowego wsparcia. Pierwszym połączeniem suplementów jest duet witaminy D i wapnia. Substancje te pomagają wzmocnić kości oraz zęby, co jest szczególnie przydatne w przypadku ryzyka wystąpienia osteoporozy, zmniejszają ryzyko zachorowań na nowotwory oraz choroby układu krążenia, zmniejszają częste skurcze mięśni, utrzymują prawidłowy poziom krzepliwości krwi oraz poprawiają jakość przemian metabolicznych.

Kolejnym suplementem, który powinien koniecznie pojawić się w diecie kobiet po pięćdziesiątce, są preparaty z kwasem omega-3. Związek jest niezbędny do prawidłowej pracy mózgu, poprawia pamięć, zmniejsza ryzyko przyszłej demencji starczej i wspomaga przewodnictwo serotoniny, co może mieć wpływ na przeciwdziałanie depresji. W tym wieku warto także zadbać o odpowiedni poziom witaminy B12, której niedobór może skutkować wystąpieniem wczesnej demencji. Po ukończeniu 60. roku życia zdolność organizmu do wchłanialności witaminy znacznie się zmniejsza, dlatego warto zaopatrzyć się w syntetyczne suplementy diety.

Foto wyróżniające: Freepik

Artykuły

Media i copywriting towarzyszą jej od czasów studiów. Ukończyła Filologię Polską ze specjalnością dziennikarstwa, a obecnie studiuje Dziennikarstwo i Komunikację Społeczną z ukierunkowaniem na Dziennikarstwo Sportowe i Zarządzanie w sporcie. Wolny czas spędza aktywnie na spacerach lub w domu z dobrą książką.
Joanna Nowak
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆWELLNESS

Wakacje na Mykonos – jak przygotować się do wyjazdu?

Mykonos to jedna z wyjątkowych greckich wysp, na której każdy znajdzie formę relaksu odpowiednią dla siebie.
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

Kto może skorzystać z EMS?

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat treningu EMS? Przeczytaj koniecznie!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

5 skutecznych ćwiczeń wzmacniających mięśnie szyi i karku

Poznaj 5 prostych ćwiczeń, które zmniejszą dolegliwości bólowe w odcinku szyjnym i wzmocnią mięśnie karku odpowiadające za prawidłowe utrzymanie pozycji kręgosłupa.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *