Feedfit > AKTYWNOŚĆ > SPRZĘT I AKCESORIA > Kołyska do brzuszków – niedoceniany gadżet treningowy wspomagający spalanie oponki
AKTYWNOŚĆSPRZĘT I AKCESORIA

Kołyska do brzuszków – niedoceniany gadżet treningowy wspomagający spalanie oponki

Słowo kołyska może nie kojarzyć się z instrumentem do ćwiczeń fizycznych, ale sprzęt, który tutaj omówimy, może pomóc Ci zdobyć tę idealną, wymarzoną sylwetkę.

Jak można się domyślić, kołyska ta ma na celu pomóc Ci wyćwiczyć mięśnie brzucha. Zaprezentujemy tutaj różne typy kołysek oraz powiemy, z jakich ćwiczeń korzystać, aby osiągnąć konkretne efekty.

Na czym polega kołyska?

Aby zrozumieć, czym jest kołyska, najlepiej jest sobie wyobrazić, jak działa. Na początek trzeba się położyć i oprzeć głowę o wbudowaną poduszkę, następnie łapiemy za drążek i zaczynamy się kołysać, korzystając z mięśni brzucha i jednocześnie chroniąc kręgosłup przed urazami. Dzięki działaniu kołyski, która wraz z wykonywaniem ćwiczeń, unosi nasze plecy, nie narażamy kręgów w karku ani kręgosłupie. Dlatego przyrząd pozwala nam skupić się jedynie na brzuchu.

Kołyska dla kogo?

Oczywiście na rynku dostępnych jest kilka różnych rodzajów kołysek z dobudowanymi częściami, które dodatkowo chronią lędźwie. Kołyska jest wyjątkowo dobrym wyborem dla osób, u których łatwo pojawia się uraz przy wykonywaniu zwykłych brzuszków bez sprzętu wspomagającego. Za pomocą tego przyrządu łatwo unikniemy urazu szyi czy kręgów, który może powodować poważne problemy zdrowotne.

Co można na niej ćwiczyć?

Na kołysce możemy wykonywać serie różnych ćwiczeń, poczynając od tradycyjnych brzuszków, do których wystarczy jedynie wygodnie położyć się na kołysce, zgiąć nogi w kolanach i, trzymając się drążka, spinać mięśnie brzucha. Kołyska naturalnie razem z tym ruchem uniesie Twoją głowę i górną część pleców, co pozwoli Ci zrelaksować tę partię ciała.

Do innego rodzaju ćwiczeń wystarczy utrzymać tę samą pozycję, tym razem jedynie unosząc zgięte nogi razem w kierunku klatki piersiowej. Dzięki budowie kołyski i drążkowi górna część ciała utrzyma się na ziemi bez dodatkowego spinania innych mięśni.

Można również położyć zgięte nogi na boku (po lewej lub prawej stronie zależnie od tego, którą chcesz w danym momencie ćwiczyć) i tak jak w zwykłych brzuszkach, spinając mięśnie brzucha, unosić górną część ciała do góry.

Możliwe jest też wykorzystanie obu tych ćwiczeń naraz. Wystarczy unosić do siebie jednocześnie zgięte nogi i za pomocą drążka oraz mięśni brzucha podciągać się w kierunku nóg.

Jak często można trenować?

Jeżeli chodzi o to, jak często powinno się trenować na kołysce, wszystko tak naprawdę zależy od Ciebie i Twojego stopnia doświadczenia. Jeżeli dopiero zaczynasz ćwiczyć regularnie, zaleca się nie ćwiczyć częściej niż cztery razy w tygodniu, aby uniknąć kontuzji. Najlepiej nie rzucać się od razu na głęboką wodę i nie zaczynać z ciężkim treningiem, dlatego też musisz dopasować ćwiczenia do siebie i swoich limitów. Pamiętaj tylko, że aby osiągnąć efekty, musisz wykonywać ćwiczenia poprawnie i w odpowiednich ilościach. Ćwicz regularnie i nie rób dużych przerw między powtórzeniami.

Kiedy już nabierzesz wprawy, a Twoje mięśnie brzucha nabiorą siły, możesz zabrać się za częstsze ćwiczenia z coraz krótszymi przerwami pomiędzy powtórzeniami. Aż wreszcie będziesz mógł/mogła ćwiczyć nawet codziennie. Tylko nadal pamiętaj, aby się nie forsować.

Zdj. główne: Caley Vanular/unsplash.com

Artykuły

Student filologii polskiej, miłośnik reportażu i porannego joggingu. Smakosz egzotycznych herbat oraz niedoszły proskater.
Robert Grześkowiak
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆTRENING

W czym ćwiczyć na zewnątrz?

Ćwiczenie na dworze to świetny sposób na aktywne spędzanie wolnego czasu. Co jednak ubrać na trening na świeżym powietrzu? Podpowiadamy!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆĆWICZENIA W DOMU

Jakie ćwiczenia należy wykonać po bieganiu?

Bieganie przynosi mnóstwo korzyści, ale tylko wtedy, gdy po treningu zadbamy o odpowiednie rozciąganie i kilka innych prostych ćwiczeń. Jakie aktywności mogą pomóc w unikaniu bólów mięśniowych?
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

Dlaczego poranny trening jest taki ważny? Odpowiadamy!

Zastanawiasz się nad zmianą godziny treningu? Dowiedz się, dlaczego organizm lepiej pracuje od rana i przestaw czas swojej wizyty na siłowni!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *