Feedfit > AKTYWNOŚĆ > ĆWICZENIA W DOMU > Przedmioty codziennego użytku, które pomogą w domowym treningu
AKTYWNOŚĆĆWICZENIA W DOMUSPRZĘT I AKCESORIA

Przedmioty codziennego użytku, które pomogą w domowym treningu

Foto: Freepik

Aby móc wykonać w pełni efektywny trening w domowym zaciszu, nie trzeba wydawać fortuny na specjalistyczny sprzęt. W zupełności wystarczą przedmioty codziennego użytku, takie jak krzesło, poduszki czy butelki z wodą.

Trening w domu – garść praktycznych wskazówek

Trening w domu nie wymaga posiadania osobnego pomieszczenia. Z powodzeniem można go wykonać już na 1 metrze kwadratowym przestrzeni. Wystarczy dywan, koc lub mata, sportowy strój i wymienione poniżej przedmioty codziennego użytku.

Jakie przedmioty można wykorzystać podczas domowego treningu?

Oto przedmioty znajdujące się w każdym domu, które z powodzeniem można wykorzystać do przeprowadzenia treningu:

•  Krzesło – z pomocą tego mebla można wykonywać ćwiczenia wzmacniające całe ciało, a w szczególności mięśnie brzucha, pośladków oraz nóg. Krzesło może zostać użyte do robienia przysiadów, pompek w oparciu czy pompek odwróconych. Doskonale będzie się sprawdzać również podczas wykonywania popularnej „deski”. Jak wybrać idealne krzesło do ćwiczeń w domu? Wystarczy, by było ono stabilne i pozbawione kółek. Krzesło należy postawić na płaskim podłożu.

•  Poduszki – w jaki sposób pomogą nam w osiągnięciu wymarzonej sylwetki? Stanowią znakomitą alternatywę dla popularnego wyposażenia klubów fitness i siłowni, jakim jest bosu. To przyrząd gimnastyczny w formie połowy piłki, który służy do balansowania. Bosu łączy w sobie zalety piłki do ćwiczeń oraz stepu. Z pomocą poduszek możemy zarówno pracować nad równowagą i wytrzymałością, jak i ćwiczyć balans czy wzmacniać mięśnie. Przykładem ćwiczenia z ich użyciem jest przysiad z jedną stopą na poduszce, a drugą na podłodze. Inna propozycja to pompki wykonywane z rękami na poduszce.

•  Książki (najlepiej grube) – doskonale sprawdzą się jako alternatywa dla stepu. Możemy zarówno rytmicznie na nie wskakiwać i zeskakiwać z nich, jak i wchodzić i schodzić czy wykonywać różnego rodzaju układy choreograficzne. Osoby bardziej zaawansowane mogą się pokusić o ćwiczenia z wykorzystaniem kilku grubych książek. Należy jednak zwrócić uwagę na to, aby ich okładki nie były śliskie – mogą się przyczynić do bolesnego upadku. Książki podczas domowego treningu można wykorzystać również w celu zadbania o zdrową postawę. Wystarczy położyć ją na 20 minut na głowie i spróbować wytrwać w tej pozycji.

•  Plastikowe butelki – to znakomita alternatywa dla tradycyjnych hantli. Pojemność butelek, a co za tym idzie – ich ciężar, należy dopasować do indywidualnych preferencji. Osoby początkujące podczas treningu mogą używać małych butelek półlitrowych, zaawansowane: półtoralitrowych. Ich ogromną zaletą jest możliwość regulacji ciężaru poprzez dolanie lub odlanie części znajdującej się w nich wody. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby butelki wypełnić piaskiem czy mąką. Do treningu w domowym zaciszu można używać także dużych butelek pięciolitrowych – świetnie sprawdzają sięjako kettlebelle.

•  Kij od miotły i ręczniki – z ich pomocą w zaledwie kilka chwil można wykonać sztangę dla osób początkujących. To sprawdzony sposób na dodatkowe obciążenie w czasie treningu.

•  Plecak – w jaki sposób wykorzystać plecak jako dodatkowe obciążenie podczas martwego ciągu, wypadów czy przysiadów? Wystarczy włożyć do niego kilka książek czy butelek z napojami.

•  Pasek do spodni – z powodzeniem jest w stanie zastąpić taśmy do ćwiczeń typu TRX. Podczas treningu w domu, paska można używać na kilka różnych sposobów. Doskonale nadaje się między innymi do treningu siłowego, rozciągania czy ćwiczeń na kręgosłup.

•  Schody – to najlepszy sposób na efektywny trening nóg. Aby był skuteczny, powinien trwać ok. 30 minut. W skład takiego treningu cardio zalicza się klasyczne wchodzenie po schodach, jak i wbieganie co 2-3 stopnie.

Artykuły

Copywriter z wieloletnim doświadczeniem w branży. Magister Socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prywatnie miłośniczka kulinariów i podróży, które zajmują większą część jej wolnego czasu.
Justyna Zajdel
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆSPRZĘT I AKCESORIA

AB wheel - jak działa kółko do ćwiczeń mięśni brzucha?

AB wheel – poznaj właściwości urządzenia, które wzmacnia wszystkie partie mięśni brzucha!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENINGZDROWIE

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy - jak wzmocnić mięśnie lędźwiowe?

Bolą Cię plecy? Poznaj skuteczne ćwiczenia i wzmocnij mięśnie lędźwiowe!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆĆWICZENIA W DOMU

Ćwiczenia izometryczne - domowy trening dla leniwych

Chcesz popracować nad swoją sylwetką ale masz bardzo słabą kondycję? Spróbuj ćwiczeń izometrycznych, które są idealne dla osób początkujących!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *