Feedfit > AKTYWNOŚĆ > SPRZĘT I AKCESORIA > Skrętny czy prosty – jaki stepper wybrać, aby osiągnąć zamierzone efekty?
AKTYWNOŚĆSPRZĘT I AKCESORIA

Skrętny czy prosty – jaki stepper wybrać, aby osiągnąć zamierzone efekty?

GZ Power Stepper; foto: Richard Coshott / Flickr

Świadomość ludzi na temat korzystnego wpływu aktywności fizycznych na ich zdrowie jest coraz większa. Wiele osób nie wyobraża już sobie życia bez uprawiania sportu, nawet amatorskiego. Zamknięcie obiektów sportowych oraz nakaz noszenia maseczki podczas aktywności fizycznych sprawiły, że niezbędne okazało się przeniesienia ćwiczeń do domu. W dbaniu o kondycję fizyczną może pomóc stepper, ale który wybrać – skrętny czy prosty?

Co to jest stepper i w jaki sposób ćwiczenia na nim wpływają na zdrowie człowieka?

Stepper jest niewielkim urządzeniem, w które często wyposażone są kluby fitness, ale są także ogólnodostępne i można z nich korzystać w domu. Jest to sprzęt, który pozwala urozmaicić treningi aerobowe o ćwiczenia umożliwiające rzeźbienie mięśni łydek, ud i pośladków. Trening na stepperze jest łudząco podobny do energicznego wchodzenia po schodach, co jest świetnym sposobem na spalenie kalorii i wysmuklanie dolnych części ciała.

Jakie korzyści niosą za sobą ćwiczenia na stepperze?

Wymienić można kilka najważniejszych zalet wykonywania treningu na tym urządzeniu:
•  trening na stepperze jest bardziej efektywny niż rzeczywiste wchodzenie lub wbieganie po schodach,
•  ćwiczenia nie obciążają stawów kolanowych i kręgosłupa,
•  stepper pozwala spalać tkankę tłuszczową i wysmuklić dolne partie ciała,
•  dzięki ćwiczeniom na tym urządzeniu wzmacniane są nogi oraz lędźwiowy odcinek kręgosłupa.

Warto także dodać, że stepper nie zajmuje zbyt wiele miejsca, dlatego można go kupić do prywatnego użytku w domu, a także do mieszkania. Ponadto na rynku można znaleźć także modele w wersji mini, które są jeszcze bardziej kompaktowe.

Stepper jest bardzo dobrym urządzeniem dla osób, które chcą wyszczuplić uda, łydki i pośladki. Trening na stepperze…

Opublikowany przez Paco Klub Sportowy Lublin paco.pl Poniedziałek, 1 marca 2021

Jakie są rodzaje stepperów?

W ofertach wielu producentów można znaleźć kilka rodzajów stepperów. Każdy z nich charakteryzuje się innym rodzajem pracy i inaczej oddziałuje na dolne partie ciała. Ponadto ich budowa również nieznacznie się różni, ale pewne jest to, że wszystkie wymienione poniżej świetnie nadają się do domowych treningów i nie tylko.

•  Steppery proste – są to klasyczne modele, które najczęściej można spotkać w klubach fitness i siłowniach, a ćwiczenia na nich przypominają wchodzenie lub wbieganie po schodach i odznaczają się prostą konstrukcją.

•  Steppery skrętne – charakteryzują się inną budową, przez co trening na nich przypomina jazdę na łyżwach oraz angażuje więcej partii mięśniowych niż modele klasyczne.

•  Steppery z kolumną – kolumna to słupek, który pozwala oprzeć ręce w trakcie ćwiczeń, co gwarantuje stabilizację i odciąża lekko kręgosłup, a trening na nim jest nieco łatwiejszy niż na innych urządzeniach tego typu.

•  Steppery z linkami – steppery tego typu angażują oprócz dolnych partii mięśniowych także ręce i ramiona, więc jest to świetne urozmaicenie jednostki treningowej. Z linek można korzystać według uznania, a nieużywane można w prosty i szybki sposób odpiąć.

Jakie efekty można osiągnąć, ćwicząc na stepperze?

Kupując odpowiedni stepper, można liczyć na efekty, które zbliżone są do jogi, a nawet treningu siłowego. Regularna aktywność fizyczna na stepperze jest znacznie lepsza niż bieganie zimą, gdy za oknem jest mróz i nietrudno o rozchorowanie się oraz przerwę w ćwiczeniach. Główne efekty, jakie zapewnia trening na tym urządzeniu, należy podzielić na dwie kategorie.

Pierwsza dotyczy spalania nadmiernej tkanki tłuszczowej, która w szczególności szybciej odkłada się w okresie zimowym. Ćwiczenia z wykorzystaniem tego sprzętu umożliwiają odchudzenie łydek, brzucha, ud i pośladków.

Druga kategoria to wzmocnienie mięśni brzucha i dolnych partii mięśniowych. Oczywiście to nie wszystko, gdyż treningi pomagają w redukowaniu cellulitu, ujędrnianiu skóry, a także wpływają na poprawę wydolności oddechowo-krążeniowej. Dzięki temu nie tylko można się odchudzić i wyrzeźbić swoje ciało, ale też zadbać o swoje zdrowie i kondycję fizyczną.

Artykuły

Pasjonat sportu, głównie piłki nożnej w każdej odmianie - od trawiastej po street football. W przeszłości prezenter radia o tematyce kobiecej piłki nożnej. Przez kilka lat miał okazję poznać najwybitniejsze polskie piłkarki i ich trenerów. Obecnie Content Manager w jednej z agencji marketingowych.
Mateusz Kaczmarek
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆĆWICZENIA W DOMU

Najczęściej popełniane błędy podczas domowego treningu

Zamknięte siłownie mocno utrudniają dbanie o kondycję fizyczną. W czasie pandemii można jednak trenować w domu. Dowiedz się, jakich błędów nie popełniać, aby trening był efektywny!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

Mity treningowe, które ograniczają Twój postęp

Niektóre z popularnych przekonań zupełnie nie pokrywają się ze sportową rzeczywistością. Poznaj mity treningowe, które ograniczają Twój postęp!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆSPRZĘT I AKCESORIA

Jak dobrać buty do rodzaju aktywności fizycznej?

Wygodne buty sportowe to podstawa każdego treningu. Dzięki temu ćwiczenia będą komfortowe, a Twoje stopy nie będą poranione.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *