Feedfit > AKTYWNOŚĆ > TRENING > Trening ze skakanką – sprawdzona metoda na spalanie tłuszczu
AKTYWNOŚĆTRENING

Trening ze skakanką – sprawdzona metoda na spalanie tłuszczu

Foto: Freepik

Zastanawiasz się nad tym, jak szybko i efektywnie spalić nadmiar tkanki tłuszczowej? Trening ze skakanką to doskonały pomysł!

Mała, niepozorna i diabelnie skuteczna

Czy pomyślałaś kiedykolwiek o tym, że Twoje marzenia o idealnej sylwetce mogą się ziścić dzięki przedmiotowi, który bez problemu można schować do szuflady? Nie są to żadne magiczne tabletki odchudzające, a stara przyjaciółka z dzieciństwa – skakanka. Przez lata leżała zapomniana na dnie szafy, aż w końcu przyszedł dzień, by odkurzyć tę znajomość! Skakanka wraca do łask. Ma tyle zalet, że w zasadzie to nic dziwnego, że chętnie sięgają po nią nawet zawodowi sportowcy. Intensywny trening cardio dzięki skakance masz na wyciągnięcie ręki! Uważaj tylko na sąsiadów! Gdy skakanie wejdzie Ci w krew, mogą nie być zbyt zadowoleni, że każdego dnia nad głowami trzęsie się im żyrandol.

Praktyka czyni mistrza

Początki przygody ze skakanką mogą okazać się dosyć bolesne. Wystarczy jeden zły ruch, chwila nieuwagi i można przekonać się o tym, że uderzenie kawałkiem sznurka zdecydowanie nie należy do przyjemnych doznań. Nawet jeżeli w dzieciństwie byłaś mistrzynią na podwórku w ilości podskoków na skakance, to musisz sobie zdawać sprawę z tego, że trening, który Cię czeka, to nie będzie bułka z masłem. Intensywny trening cardio wymaga nie lada wytrzymałości. Jednego możesz być pewna – kilka tygodni ze skakanką w ręku i będziesz mogła pochwalić się nie tylko mniejszą wagą, ale też zdecydowanie lepszą wydolnością organizmu, co przełoży się na Twoje lepsze samopoczucie!

Skakanka – dlaczego to dobry wybór?

Powodów, dla których warto bliżej zaprzyjaźnić się ze skakanką, jest kilka. Osoby z natury oszczędne, które nie lubią wydawać zbyt dużo pieniędzy na sprzęt sportowy, ucieszy z pewnością informacja, że dobrej jakości skakanka to wydatek raptem kilkudziesięciu złotych. Zamień kilka żeli energetycznych na skakankę – przekonasz się, jak szybko pokochasz rytmiczne skakanie! Kolejna kwestia to efektywność treningu. Regularne skakanie na skakance pozwala szybko spalić nadmiar tkanki tłuszczowej. Jednak trzeba pamiętać, że intensywny wysiłek fizyczny generuje zmęczenie – cóż, nikt nie obiecywał, że będzie łatwo. Trzeci powód, o którym warto wspomnieć, to kompaktowy rozmiar skakanki. Nie tylko zajmuje niewiele miejsca i bez trudu możesz ją przechowywać nawet w szufladzie biurka, ale także nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zabrała ją na wakacyjny wyjazd. Ciężko sobie wyobrazić pakowania na wakacje rowerka stacjonarnego czy kompletu hantli – skakankę natomiast możesz wrzucić do walizki – jest lekka i poręczna.

Ćwicz gdzie chcesz i kiedy chcesz!

Trening na skakance zapewnia wolność wyboru. W piękny, słoneczny dzień możesz wybrać się do pobliskiego parku, aby tam w otoczeniu natury przeprowadzić zaplanowany trening. Jeżeli pada i jedyne, o czym marzysz to ulubiona lektura przy filiżance gorącej herbaty, to zanim wskoczysz pod cieplutki kocyk, poskacz trochę na skakance w domu. Możesz też ćwiczyć w przerwie w pracy, na wakacjach, o poranku czy w środku nocy – decyzja należy do Ciebie!

Co będzie Ci potrzebne do treningu?

Najlepsze w treningu ze skakanką jest to, że do jego przeprowadzenia potrzebujesz naprawdę niewiele. Wystarczy, że kupisz w sklepie sportowym skakankę (przy wyborze optymalnego produktu, zwróć uwagę na to, aby jej rozmiar był odpowiednio dopasowany do Twojego wzrostu). Czy sama skakanka wystarczy? Teoretycznie do domowego treningu tak. Jeżeli jednak chcesz zwiększyć komfort ćwiczeń (czy to w domu, czy na świeżym powietrzu), to zainwestuj w dobre buty sportowe z odpowiednią amortyzacją. Jest to kwestia, na którą szczególną uwagę powinny zwrócić osoby cierpiące z powodu bolących stawów. Planujesz treningi w domu? Pomyśl także o specjalnej macie wyciszającej do ćwiczeń, dzięki której zachowasz dobre relacje z sąsiadami!

Zastanawiasz się, jakie korzyści przyniesie Ci trening na skakance? Poprawa szybkości, lepsza wytrzymałość czy koordynacja ruchów to tylko niektóre z nich! Skacząc na skakance, ćwiczysz tak naprawdę całe ciało!

Artykuły

Z wykształcenia politolog, jednak jej prawdziwą pasją jest aktywny tryb życia - przejechała na rowerze Polskę wzdłuż i wszerz. Każdą wolną chwilę poświęca na górskie wędrówki i coraz ambitniejsze wyzwania sportowe. Z copywritingiem związana od 2015 roku.
Marta Głogowska-Drzyzga
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆWELLNESS

Wakacje na Mykonos – jak przygotować się do wyjazdu?

Mykonos to jedna z wyjątkowych greckich wysp, na której każdy znajdzie formę relaksu odpowiednią dla siebie.
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

Kto może skorzystać z EMS?

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat treningu EMS? Przeczytaj koniecznie!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

5 skutecznych ćwiczeń wzmacniających mięśnie szyi i karku

Poznaj 5 prostych ćwiczeń, które zmniejszą dolegliwości bólowe w odcinku szyjnym i wzmocnią mięśnie karku odpowiadające za prawidłowe utrzymanie pozycji kręgosłupa.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *