Feedfit > AKTYWNOŚĆ > Wchodzenie po schodach – szereg korzyści fizycznych i zdrowotnych
AKTYWNOŚĆ

Wchodzenie po schodach – szereg korzyści fizycznych i zdrowotnych

Foto: Freepik

O olbrzymim znaczeniu regularnego zażywania aktywności fizycznej wspomina się niemal codziennie, jednak wcale nie musi być ona wyszukana. Znakomicie w roli treningu sprawdzi się chociażby chodzenie po schodach, do którego ochoczo zachęcają eksperci. Co może wnieść do naszego życia ta codzienna forma ruchu?

Pomimo że częste uprawianie sportu ma niezwykle pozytywny wpływ zarówno na nasze zdrowie fizyczne, jak i samopoczucie, regularne sesje treningowe nie zawsze należą do najłatwiejszych. W codziennym pośpiechu może najzwyczajniej w świecie zabraknąć nam niezbędnego czasu na tego typu odskocznię od zawodowych obowiązków. Ponadto zdecydowana większość aktywności wymaga posiadania specjalistycznego sprzętu lub skorzystania z usług profesjonalnego trenera, na które nie każdy może sobie pozwolić.

W tym miejscu z pomocą przychodzi nam niedoceniany trening, jakim jest chodzenie po schodach. To szybki oraz skuteczny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, rozbudowanie mięśni nóg i brzucha, a także nabycie dużej wytrzymałości. Chodzenie po schodach wypada również bardzo przyzwoicie, kiedy porównamy je do znacznie bardziej popularnego biegania – z przeprowadzonych badań wynika, że pokonując kilkanaście pięter spalimy więcej kalorii, aniżeli podczas rutynowej przebieżki!

Regularne wchodzenie po schodach to dodatkowo szereg korzyści zdrowotnych dla naszego organizmu. Dzięki tej niepozornej aktywności m.in. poprawimy ukrwienie mięśnia sercowego, zapomnimy o częstych bólach głowy oraz uregulujemy poziom cukru we krwi. Wisienkę na torcie stanowi fakt, że podczas chodzenia po schodach w hipokampie, czyli części mózgu odpowiedzialnej za pamięć, emocje oraz naukę, tworzą się dodatkowe neurony, co zostało udowodnione poprzez specjalistyczne testy. Nic więc dziwnego, że każdy neurolog poleci schody zamiast tak gloryfikowanej w dzisiejszych czasach windy.

Artykuły

Filologia angielska i sport to dwie jego największe pasje. Wolne chwile stara się spędzać aktywnie, aczkolwiek nie gardzi także wartościową literaturą.
Piotr Bernacik
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆTRENING

Jazda na rowerze - dlaczego warto uprawiać ją codziennie?

Sprawdź, czemu tak wiele osób poleca codzienną jazdę na rowerze. Może też skusisz się na taki rodzaj aktywności.
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆSPRZĘT I AKCESORIA

Klasyczna, rzemienna, szybkościowa - jaką skakankę do ćwiczeń wybrać?

Chcesz rozpocząć trening na skakance, ale nie wiesz, który model wybrać? Podpowiadamy, na jakie kwestie zwrócić uwagę przy wyborze urządzenia!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆSPRZĘT I AKCESORIA

AB wheel - jak działa kółko do ćwiczeń mięśni brzucha?

AB wheel – poznaj właściwości urządzenia, które wzmacnia wszystkie partie mięśni brzucha!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *