Feedfit > AKTYWNOŚĆ > TRENING > Zalety treningu na świeżym powietrzu
AKTYWNOŚĆTRENING

Zalety treningu na świeżym powietrzu

Foto: Freepik

Trening na świeżym powietrzu ma wiele zalet – hartuje nie tylko ciało, ale również i ducha. Postaw na tę formę aktywności, a przekonasz się, ile możesz zyskać!

Wybierz trening na powietrzu!

W czasie pandemii wiele osób zastanawia się nad tym, jak utrzymać doskonałą kondycję fizyczną nie odwiedzając regularnie siłowni czy klubów fitness. Dobra wiadomość jest taka, że ćwiczyć można nawet i w czterech ścianach mieszkania! Nie da się jednak ukryć, że trening na świeżym powietrzu jest o wiele przyjemniejszy. Wśród początkujących miłośników wszelakich aktywności fizycznych pokutuje błędne przekonanie, że pod chmurką to ćwiczyć można jedynie na przełomie wiosny i lata. Warto wiedzieć, że dobre warunki do trenowania na zewnątrz panują o każdej porze roku – wystarczy tylko odpowiednio się ubrać. Pobliski park, las, jezioro – to doskonałe miejsca do tego, aby rozruszać całe ciało. Co istotne – ćwiczyć możesz zupełnie za darmo!

Zalety treningu pod chmurką

Chcesz dowiedzieć się, dlaczego ćwiczenia na świeżym powietrzu to doskonała alternatywa dla karnetu na siłownię czy ćwiczeń w domu? Przeczytaj kilka poniższych argumentów! Może dzięki nim dasz się skusić na nową formę aktywności fizycznej?

Darmowy trening dla każdego

Brak wolnych środków finansowych to częsta wymówka wśród osób, które wyjście na siłownie odkładają z miesiąca na miesiąc. Nie da się ukryć – koszt karnetu na siłownię oscyluje w granicach stu złotych i często wiąże się z koniecznością podjęcia rocznego zobowiązania. Ćwiczenia na świeżym powietrzu nie wymagają od Ciebie żadnych nakładów pieniężnych, no może poza kwestią zakupu odpowiedniej odzieży sportowej. Brak środków na koncie w banku nie będzie już żadną wymówką!

Ćwiczysz kiedy chcesz

Wybierając trening pod chmurką, zyskujesz możliwość wykonywania ćwiczeń fizycznych bez konieczności patrzenia na zegarek. Jesteś rannym ptaszkiem? Poranny trening możesz wykonać nawet przed wschodem słońca. Wolisz zarywać nocki? Ćwicz nawet o północy! Stadiony sportowe, kluby fitness, baseny czy siłownie – wszystkie te miejsca mają jedną cechę – o pewnej porze drzwi zostają zamknięte i trzeba wracać do domu. Ćwicząc na powietrzu nie musisz się przejmować żadnymi ograniczeniami – zyskujesz ogromną swobodę wyboru, nie tylko miejsca treningowego, lecz także i czasu, w jakim ma się ten trening odbyć.

Doskonały sposób na dotlenienie organizmu

Przymusowa kwarantanna, która została na nas nałożona na początku pandemii, rzuciła się znacznym cieniem na wszelką aktywność fizyczną. W pewnym momencie trzeba było zrezygnować nawet z jazdy po lesie oraz z wycieczek górskimi szlakami. Po takim czasie izolacji i konieczności chodzenia w maseczkach zasłaniających nos i usta, organizm człowieka jest spragniony dostępu do tlenu bardziej niż zwykle. Nic tak doskonale nie dotlenia każdej komórki w ciele, jak intensywny trening na świeżym powietrzu.

Hartuj ducha – trenuj niezależnie od pogody

Regularne wizyty na siłowni wymagają dużego samozaparcia. Trzeba bowiem dojechać do klubu, a korki w godzinach szczytu na ulicach polskich miast nie zachęcają do podróży. Na pocieszenie można powiedzieć, że trening pod chmurką wymaga jeszcze więcej mobilizacji. Aktywność niezależnie od pogody, zarówno w piekącym słońcu, jak i w siarczystym mrozie pozwala wzmocnić silną wolę, co przełoży się na większe poczucia własnej wartości.

Jakie miejsca wybierać na trening?

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że nie każde miejsce na powietrzu będzie dobre do treningu. Wszelkiej aktywności fizycznej lepiej jest unikać w miastach, gdy stan powietrza pozostawia wiele do życzenia. Najbezpieczniej, zwłaszcza w zimie, jest wyjechać poza miasto. Górskie ścieżki, leśne trakty – to idealne miejsca do zrealizowania treningu.

Trenujesz na słońcu? Łap witaminę D!

Witamina D jest bardzo ważna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu! Dzięki promieniowaniu słonecznemu nasz organizm przyjmuje ją w większym stężeniu. Pamiętaj, że niedobór witaminy D może powodować wiele przykrych następstw dla zdrowia. Bóle głowy, niedobory fosforu czy osłabiona odporność, to tylko niektóre z nich!

Artykuły

Z wykształcenia politolog, jednak jej prawdziwą pasją jest aktywny tryb życia - przejechała na rowerze Polskę wzdłuż i wszerz. Każdą wolną chwilę poświęca na górskie wędrówki i coraz ambitniejsze wyzwania sportowe. Z copywritingiem związana od 2015 roku.
Marta Głogowska-Drzyzga
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆĆWICZENIA W DOMU

Jak wykonać trening ogólnorozwojowy w domu?

Trening ogólnorozwojowy to sprawdzony sposób na wzrost sprawności i wytrzymałości oraz wysmuklenie sylwetki. Co ważne, możesz z powodzeniem wykonać go w domu!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆZDROWIE

Czy aktywność fizyczna pomaga zwalczać choroby układu pokarmowego?

Jaki wpływ na pracę naszego układu pokarmowego ma aktywność fizyczna? Jak ćwiczyć, aby nie obciążyć układu pokarmowego? Sprawdź!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

Połącz przyjemne z pożytecznym i zacznij trenować na skakance. Znane Polki już to robią!

Trening na skakance staje się coraz popularniejszy, także wśród znanych Polek. Dołącz do nich i przekonaj się, jak wiele korzyści niesie za sobą ten rodzaj ćwiczeń!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *