Feedfit > DIETETYKA > ZDROWE ODŻYWIANIE > Co powinna zawierać zbilansowana dieta?
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Co powinna zawierać zbilansowana dieta?

Artykuł sponsorowany

Zdrowa i zbilansowana dieta to podstawa zdrowia, świetnej kondycji oraz dobrego samopoczucia. Co jednak powinna zawierać taka pełnowartościowa dieta? Podpowiadamy, jak prawidłowo ułożyć swój jadłospis oraz jakie produkty w nim uwzględnić.

Zbilansowana dieta – na czym polega?

Zacznijmy od tego, czym tak dokładnie jest zbilansowana dieta. Jest to nic innego jak dieta, która jest w pełni dopasowana do Twoich potrzeb. Każdy organizm jest inny i ma nieco inne potrzeby, jeśli chodzi o kaloryczność produktów oraz ilość poszczególnych makroelementów. Zbilansowana dieta jest więc jadłospisem, który dostarczy Ci odpowiednie ilości białka, tłuszczu oraz węglowodanów, dzięki czemu każdego dnia będziesz czuć się w pełni sił. Jak jednak poznać swoje zapotrzebowanie, aby móc ułożyć zbilansowaną dietę idealną dla siebie? Najlepszym sposobem będzie oczywiście wizyta w gabinecie dietetycznym. Dietetyk dokona dokładnych pomiarów i dopasuje wszystko pod Twój organizm. Innym, jednak mniej dokładnym, rozwiązaniem jest także samodzielne wykonanie testu online. Taki internetowy kwestionariusz nie zastąpi profesjonalnej porady dietetycznej, ale nakieruje Cię na właściwą ścieżkę żywieniową. 

Zdrowa a zbilansowana dieta

Mimo że określeń zdrowa i zbilansowana dieta używa się synonimicznie, to nie do końca jest to prawda. Jak już wiesz, zbilansowana dieta to jadłospis, który dostarcza organizmowi odpowiednie ilości makroelementów i kalorii. Nie określa jednak ona, z jakich konkretnie produktów mają one pochodzić – możesz więc uzupełniać zapotrzebowanie organizmu porcją warzyw ze zdrowym tłuszczem.

Jeśli jednak zależy Ci na zdrowiu i sprawności, to postaw jednak na zdrowe produkty. Zadbaj o odpowiednią ilość warzyw i owoców w codziennym jadłospisie, wybieraj nabiał ze sprawdzonych źródeł, zastąp białe pieczywo pełnowartościowymi i pełnoziarnistymi produktami, unikaj czerwonego mięsa, wysoko przetworzonych produktów oraz używek. Postaraj się tak ułożyć jadłospis na cały dzień, aby podzielić go na 4/5 pełnowartościowych posiłków. Staraj się ograniczyć podjadanie między posiłkami, a jeśli już masz ochotę coś przekąsić, to postaw na zdrowe przekąski, które znajdziesz na stronie https://www.unitop.com.pl/. Zadbaj także o suplementację, która dodatkowo wesprze Twój organizm. Wysokiej jakości suplementy o dobrej wchłanialności znajdziesz na https://abc-zdrowie.com/

Zdjęcie główne: pexels.com/Mikhail Nilov

Artykuły

Na co dzień studentka komunikacji wizerunkowej i public relations, w wolnych chwilach miłośniczka sportu. Tańcem i akrobatyką fascynuje się od dziecka, a od niedawna w jej życiu zawitała także joga. Pasjonatka zdrowego stylu życia i kuchni roślinnej.
Aleksandra Michaliszyn
Polecane wpisy
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

5 powodów, dla których warto włączyć zupy do codziennego jadłospisu

Danie, które łączy walory smakowe ze zdrowotnymi, a dodatkowo jest banalne w przygotowaniu? Zupy posiadają wszystkie te cechy! Sprawdź, dlaczego warto je jeść.
Czytaj więcej
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Jakie składniki mogą w przyszłości wpływać na zdrowie?

W dzisiejszych czasach bardzo wiele chorób oraz skutków starzenia się organizmu można zahamować przy pomocy leków i procedur medycznych. Przekonaj się, jakie substancje mogą okazać się przyszłością nowoczesnej medycyny i farmacji.
Czytaj więcej
DIETETYKAODCHUDZANIE

Jak dbać o dietę na co dzień?

Codzienna dieta jest kluczem do zachowania zdrowia, a także skutecznym sposobem, żeby schudnąć. Przekonaj się, jak ją zbilansować, żeby nie zrobić sobie krzywdy.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *