Feedfit > DIETETYKA > ODCHUDZANIE > Dlaczego całkowite eliminowanie tłuszczów z diety to błąd? Wyjaśniamy!
DIETETYKAODCHUDZANIE

Dlaczego całkowite eliminowanie tłuszczów z diety to błąd? Wyjaśniamy!

Mikhail Nilov/pexels.com

Rezygnacja z tłuszczów może być bardzo poważnym błędem, który zdecydowanie pogorszy Twoje zdrowie. W niniejszym artykule wyjaśniamy dlaczego!

Kiedy decydujemy się rozpocząć odchudzanie, pierwszą rzeczą, która przychodzi naturalnie do głowy, jest wyeliminowanie tłuszczu. Wobec tego większość z nas zamierza wyrzucić wszystkie produkty, które zawierają w sobie tłuszcz. Nie jest to jednak najlepszy pomysł, a jego konsekwencje mogą być niezwykle uciążliwe.

Zwróć uwagę na rodzaj tłuszczu – a nie ilość!

Żywność beztłuszczowa brzmi zdrowo, ale po konfrontacji z rzeczywistością trzeba przyznać, że nie jest właściwy wybór. Jeśli chodzi o zdrowie, zawsze należy pamiętać, że rodzaj spożywanego tłuszczu jest ważniejszy niż jego ilość. Unikanie tłuszczu nie jest dobrym wyborem. Jest pomocny w walce z wieloma chorobami, więc nie powinniśmy rezygnować z niego za wszelką cenę.

Osiem powodów, dla których warto zachować tłuszcz!

1. Pomijanie tłuszczu może zwiększyć ryzyko zachorowania na choroby serca

Zdrowe tłuszcze sprzyjają prawidłowemu funkcjonowaniu układu krążenia. Kwasy omega-3 zawarte w tłuszczach pomagają chronić przed chorobami serca, cholesterolem i nadciśnieniem. Brak tłuszczu w organizmie może zwiększać ryzyko związane z sercem.

2. Rezygnacja z tłuszczu może powodować niedobór niektórych witamin

Tłuszcze pomagają naszemu organizmowi przyswajać witaminy w nich rozpuszczalne. W przypadku braku tłuszczów nasz organizm nie będzie w stanie wchłonąć i wykorzystać witamin, a co za tym idzie, możemy rozwinąć ich niedobory.

3. Może prowadzić do problemów z apetytem

Dieta beztłuszczowa nie pomaga w odchudzaniu. Spożywając żywność beztłuszczową, zwykle je się więcej. Może to prowadzić wręcz do zwiększenia apetytu.

4. Dieta beztłuszczowa może wprowadzać w zły nastrój

Mózg wymaga do prawidłowego funkcjonowania szeregu składników odżywczych, w tym tłuszczów. Pomagają mu wytwarzać substancje chemiczne niezbędne do poprawy naszego nastroju. Dieta beztłuszczowa powoduje problemy z nastrojem. Zmniejsza również zdolność koncentracji.

5. Po rezygnacji z tłuszczu obserwuje się spadek odporności 

Rezygnacja z tłuszczu osłabia układ odpornościowy i prowadzi do częstych chorób. Kwasy tłuszczowe są niezbędne do rozwoju komórek odpornościowych w organizmie.

6. Dieta beztłuszczowa może prowadzić do zapalenia skóry

Jednym z powodów zdrowej skóry jest obecność tłuszczów w organizmie. Tłuszcze pomagają w rozwoju komórek skóry i utrzymują w niej wilgoć. Dieta beztłuszczowa może prowadzić do problemów skórnych, takich jak m.in. zapalenie skóry.

7. Może prowadzić do wypadania włosów

Niektóre cząsteczki obecne w tłuszczach wspomagają wzrost włosów. Spożywanie żywności beztłuszczowej może u niektórych osób prowadzić do wypadania włosów, może również zmienić ich strukturę.

8. Pomijanie tłuszczu spowalnia proces gojenia się ran

Cząsteczki tłuszczu kontrolują reakcję zapalną organizmu. Tak więc niskie spożycie tłuszczów zaburza tę reakcję i powoduje powolne gojenie się ran.

Powszechnie przyjmuje się, że naszemu organizmowi powinniśmy dostarczać przynajmniej około 50 gramów tłuszczów dziennie.

Zdj. główne: Mikhail Nilov/pexels.com

Artykuły

Student filologii polskiej, miłośnik reportażu i porannego joggingu. Smakosz egzotycznych herbat oraz niedoszły proskater.
Robert Grześkowiak
Polecane wpisy
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Co powinna zawierać zbilansowana dieta?

Dowiedz się, na czym dokładnie polega zbilansowana dieta oraz jakie produkty spożywcze powinny się w niej znaleźć.
Czytaj więcej
DIETETYKAFAKTY I MITY

Jakie właściwości ma czekolada?

Słodycze nie są zdrowe? Przeciwnie! Czekolada ma bardzo wiele korzystnych dla zdrowia właściwości, o których warto wiedzieć. Poznaj przyczyny, dla których warto jeść czekoladę nawet na diecie!
Czytaj więcej
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

W co wzbogacić wiosenną dietę?

Szukasz produktów i suplementów, które mogą wzbogacić Twoją wiosenno-letnią dietę? Sprawdź nasze rady i żyj zdrowiej!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *