Feedfit > DIETETYKA > FAKTY I MITY > Japońska dieta wodna – czy picie wody po przebudzeniu rzeczywiście pomaga schudnąć?
DIETETYKAFAKTY I MITY

Japońska dieta wodna – czy picie wody po przebudzeniu rzeczywiście pomaga schudnąć?

Japońska dieta wodna to jeden z najpopularniejszych współczesnych trendów. Wbrew pozorom, nie jest to głodówka ograniczająca się wyłącznie do regularnego picia wody, lecz specjalna kuracja odchudzająco-oczyszczająca. Na czym dokładnie polega? Ile można schudnąć w jej trakcie i jakich efektów można się spodziewać po zakończeniu?

Czym jest japońska dieta wodna?

Japońska dieta wodna jest dietą odchudzającą pozwalającą na zrzucenie nadmiaru kilogramów bez efektu jojo. Z powodzeniem traktować można ją także jako dietę oczyszczającą. Jak picie wody przekłada się na spadek masy ciała? W sytuacji, w której do czynienia mamy z niedoborem płynów, nasz organizm wysyła do mózgu sygnał, który jest przez niego błędnie interpretowany jako uczucie głodu. Przez to, zamiast sięgnąć po wodę, wybieramy jedzenie. Skutek? Odkładanie się tkanki tłuszczowej.

Kluczowe zasady japońskiej diety wodnej

Jak sama nazwa wskazuje, najważniejszą rolę w japońskiej diecie wodnej odgrywa woda, którą należy pić często, małym łykami. Najlepszym rozwiązaniem jest w tym przypadku niegazowana woda mineralna. Związane jest to z tym, że dostarcza ona organizmowi szeregu cennych pierwiastków, takich jak magnez, wapń, sód czy potas. Chcąc przyspieszyć walkę ze zbędnymi kilogramami, najlepiej pić chłodną wodę. Organizm zużywa wówczas większą liczbę kalorii na jej ogrzanie. W czasie tego typu diety poza wodą dopuszczalna jest także herbata czerwona, herbata zielona, wszelkiego rodzaju herbaty ziołowe i kawa zbożowa. Optymalna ilość płynów, jaką powinno się spożywać każdego dnia, to co najmniej 2 litry. By w precyzyjny sposób określić, ile dokładnie wody potrzebuje nasz organizm, wagę ciała należy pomnożyć przez 40.

💧Japońska Dieta Wodna💧
Często nie zdajemy sobie sprawy jak ważne jest picie wody. Sięgamy po nią, gdy czujemy…

Opublikowany przez VitalPilot Polska Środa, 30 września 2020

Kiedy należy pić wodę podczas japońskiej diety wodnej?

Sięgać powinno się po nią między innymi rano, około 20-30 minut przed śniadaniem. Dopuszczalna jest wówczas woda z dodatkiem plasterka cytryny lub kilku listków mięty. To sprawdzony sposób na poprawę pracy układu pokarmowego i przyspieszenie procesu oczyszczania organizmu z toksyn. Wodę pić należy także na około 30 minut przed każdym posiłkiem. W ten sposób jesteśmy w stanie częściowo wypełnić żołądek, dzięki czemu szybciej można poczuć nasycenie. To jedna z najlepszych, sprawdzonych metod na oszukanie głodu. Wodę należy pić także 1,5 godziny po posiłku. Dzięki temu można zapobiec podjadaniu aż do kolacji. Wodę w czasie japońskiej diety wodnej pije się również 30 minut przed położeniem się spać; przygotuje organizm do regeneracji. Szklankę wody powinno się wypijać również wtedy, gdy zaczniemy odczuwać głód.

Jakie produkty spożywcze są dopuszczalne podczas japońskiej diety wodnej?

Są to między innymi chude mięsa i wędliny, ryby, chudy nabiał, warzywa, owoce (w umiarkowanej ilości), produkty pełnoziarniste oraz kasze z grubego przemiału. Należy unikać serów, słodzonych napojów, słodyczy oraz ciężkich i tłustych potraw, w szczególności tych typu fast food. W czasie takiej diety do minimum powinno się ograniczyć sól oraz zawierające ją produkty. Nadmiar soli prowadzi do wzdęć i zatrzymywania się wody w organizmie, czego konsekwencją będzie wzrost masy ciała.

Ile powinna trwać japońska dieta wodna?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Należy ją stosować aż do uzyskania zamierzonej wagi ciała. Warto tutaj zdawać sobie sprawę z tego, że nadmierne picie wody, w szczególności w dużych ilościach, w krótkim czasie może prowadzić do różnego rodzaju komplikacji zdrowotnych. Skutkiem jej przedawkowania może być między innymi rozregulowanie gospodarki wodno-mineralnej organizmu. Wówczas możemy mieć do czynienia ze sporym spadkiem stężenia pierwiastków kluczowych dla naszego organizmu. Objawami tego jest ból głowy czy osłabienie.

JAPOŃSKA DIETA WODNA.
Kochani, czytam wiadomości od Was i jest mi niesamowicie miło♥️🙏🏽
Wprowadzacie tak niewielką – a…

Opublikowany przez Joanna Niecikowska Czwartek, 16 lipca 2020

Artykuły

Copywriter z wieloletnim doświadczeniem w branży. Magister Socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prywatnie miłośniczka kulinariów i podróży, które zajmują większą część jej wolnego czasu.
Justyna Zajdel
Polecane wpisy
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Zakazane śniadania. Jakich produktów lepiej unikać z samego rana?

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, ale równie istotne są produkty, z których się ono składa. Nie wszystkie spośród naszych ulubionych śniadań okażą się wartościowe.
Czytaj więcej
DIETETYKAODCHUDZANIE

Skuteczność diety low carb, czyli dlaczego warto obniżyć spożycie węglowodanów

Dieta low carb polega na redukcji przyjmowania produktów spożywczych bogatych w cukry. Głównymi źródłami kalorii są tutaj tłuszcz i białko w niewielkiej ilości. Dlaczego warto przejść na tę dietę?
Czytaj więcej
DIETETYKA

Najbardziej efektywne modele żywieniowe 2021. Dieta śródziemnomorska nowym trendem!

Zastanawiasz się, która dieta przynosi najlepsze efekty? Oto najnowszy ranking najskuteczniejszych modeli żywieniowych opracowany przez U.S. News & World Report!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *