Feedfit > DIETETYKA > ZDROWE ODŻYWIANIE > Pięć jesiennych lunchboxów, które umilą pobyt w pracy
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Pięć jesiennych lunchboxów, które umilą pobyt w pracy

Foto: Freepik

Dla wielu z nas początek jesieni oznacza brutalne zderzenie z rzeczywistością. Wraz z nią powraca bowiem mnóstwo codziennych obowiązków, a na domiar złego za oknem nie ma już śladu po słonecznym wakacyjnym okresie. Uczelnia czy praca, a także mniejsza ilość energii spowodowana warunkami atmosferycznymi – te czynniki sprawiają, że niejednokrotnie brakuje nam czasu na tak istotny element dnia, jak lunch.

Drugie śniadanie zazwyczaj kojarzy się przede wszystkim z szybką i niezbyt angażującą przekąską, którą ewentualnie można spożyć w przerwie pomiędzy śniadaniem, a obiadem. W rzeczywistości jest to jednak danie o kluczowym wpływie na nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Pozwoli ono m.in. na zachowanie porannych pokładów energii również w godzinach popołudniowych, kiedy to często tracimy koncentrację i chęć do działania. Warto zatem znaleźć choćby kilkadziesiąt minut w ciągu dnia na przygotowanie zdrowego i pełnowartościowego lunchu, który pomoże zaspokoić drugi głód. Przyjrzyjmy się kilku najciekawszym propozycjom na jesienne lunchboxy do pracy lub szkoły.

Na początek weźmy pod lupę absolutnie podręcznikową pozycję w zestawieniu, czyli doskonale znane wszystkim klasyczne kanapki. To lunch, który nie tylko przekonuje swoją prostotą jeśli chodzi o przygotowanie, lecz również gwarantuje niezwykle szeroki wachlarz możliwości. Do ciemnego pieczywa możemy dodać przecież wszystko, na co tylko mamy ochotę. Kanapki z serem lub szynką w akompaniamencie ulubionych warzyw, takich jak pomidor, szczypiorek, sałata czy ogórek, to niezastąpiony zestaw lunchboxowy, z którym długi dzień poza domem upłynie nam w przyjemnej atmosferze.

Wyświetl ten post na Instagramie.

#drugiesniadanie M po codziennej porcji jogurtu z płatkami i innymi dodatkami . Sałatka z pomidorków i rzeżucha . Chleb żytni na mleku kozim , mielonym z piekarnika , małosolnym i sałatą lodową . Aby wsystko się przykleiło serek z Wielunia jak zawsze .Pyszne połączenie 💪🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺#sandwich #kanapka#sałata#zdrowejedzenie #zdrowesniadanie #breakfast #sniadanie#frühstück #drugiesniadanie #wiemcodobre #wiemcojem#ciemnepieczywo#prawdziwychleb##food#fooddiary #foodporn #healthyfood #brunch #lunch#towork #toschool#towork#serek #foodies#lunchtime#pomidory#mielony#malosolny#ogorek#fit#redukcja#healthyfood

Post udostępniony przez Milka (@jemy.co.dobre)

Nie może również zabraknąć propozycji przeznaczonej specjalnie do miłośników słodkości. Croissanty, bo o nich mowa, znakomicie sprawdzą się w połączeniu z jogurtem owocowym lub – jeśli skrupulatnie liczymy kalorie – naturalnym. Do rogalików z ciasta francuskiego możemy dodać także ulubione owoce, warzywa a nawet wafelki lub inne słodkie przekąski. W efekcie powstanie drugie śniadanie, które przemówi zarówno do dzieci, jak i dorosłych, a każdego w mgnieniu oka postawi na nogi!

Podstawą kolejnego zestawu, który z powodzeniem może towarzyszyć nam w pracy lub szkole, jest tortilla. Bez najmniejszych problemów powinniśmy zmieścić pieczywo pochodzenia meksykańskiego do dowolnego pudełka. Cała reszta zależy już od nas – tortilla pasuje bowiem niemal do wszystkiego. Lunchbox można zatem wzbogacić o różnego rodzaju owoce, warzywa, czy sosy. Wyjątkowo dobrze smakuje tortilla z dodatkiem sosu tzatziki przegryzana słonymi paluszkami, więc może warto zacząć od drugiego śniadania właśnie w takim wydaniu.

Jeśli ktoś ma ochotę na danie wegetariańskie, z pewnością powinien rozważyć pitę, a więc tradycyjny chleb arabski. Do tego pieczywa można przyrządzić fallafela (kotleciki z ciecierzycy), a całość dopełnić zdrowymi warzywnymi ratatouille. Posiłek, poza doznaniami smakowymi, zapewni mnóstwo wartościowych składników i z pewnością ucieszy wszystkich, którzy na co dzień omijają produkty mięsne szerokim łukiem. Dodatkowo danie to jest wyjątkowo sycące, wobec czego spokojnie może posłużyć jako alternatywa dla większego obiadu.

Podczas okresu jesiennego szczególną wagę należy przykładać do dostarczenia organizmowi niezbędnych składników w odpowiednich ilościach. Mowa m.in. o karotenie, którego jedną z prozdrowotnych właściwości jest pozytywny wpływ na naszą odporność. Specjalnie z myślą o uniknięciu tak powszechnych jesienią przeziębień na naszej liście umieściliśmy dyniowe curry. Jego uniwersalność sprawia, że szybko staje się jednym z ulubionych dań.

Artykuły

Filologia angielska i sport to dwie jego największe pasje. Wolne chwile stara się spędzać aktywnie, aczkolwiek nie gardzi także wartościową literaturą.
Piotr Bernacik
Polecane wpisy
DIETETYKAODCHUDZANIE

Właściwa dieta – ważny element efektywnego odchudzania

Odchudzanie to przede wszystkim odpowiednia dieta. W końcu to ona stanowi 70% sukcesu. Podpowiadamy, jak powinna wyglądać zdrowa i zbilansowana dieta redukcyjna.
Czytaj więcej
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Nabiał – jak istotny jest w jadłospisie?

Nabiał to doskonałe źródło wapnia oraz białka. Czy jednak uwzględnienie go w diecie posiada same zalety? Dowiedz się, jak istotny jest nabiał w jadłospisie.
Czytaj więcej
DIETETYKAFAKTY I MITY

Czy ostre jedzenie przyspiesza spalanie kalorii? Obalamy mity dotyczące pikantnych potraw!

Czy warto jeść pikantne potrawy? A może lepiej ich unikać? Obalamy popularne mity!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *