Feedfit > DIETETYKA > ZDROWE ODŻYWIANIE > Pomysły na posiłki dla zapracowanych
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Pomysły na posiłki dla zapracowanych

Foto: Freepik

Artykuł sponsorowany

Nie ma nic lepszego niż witający nas zapach pysznego obiadu po ciężkim dniu pracy. Jednak znalezienie wolnej chwili na jego przygotowanie może być problemem. Jak gotować nie mając czasu na gotowanie?

Planuj posiłki mądrze

Zorganizuj sobie plan dnia tak, by zawsze mieć przygotowane jedzenie na następne kilka godzin. Możesz chociażby każdego wieczoru robić sobie kanapki na drugie śniadanie w pracy czy ugotować prosty posiłek, który będzie na Ciebie czekał w lodówce przez resztę dnia. Równie ważna jest dobrze wyposażona lodówka. Dbając o to, by Twoje ulubione składniki zawsze były pod ręką, nie będziesz tracić czasu na notoryczne wyprawy do supermarketu po marchewkę, która akurat Ci się skończyła. Na bieżąco spisuj produkty do uzupełnienia, a listę z zakupami trzymaj w dobrze widocznym miejscu, na przykład na właśnie lodówce lub drzwiach od szafki z kubkami.

Dobrym pomysłem jest gotowanie większych porcji z myślą o ich późniejszym zamrożeniu. Dzięki temu czas spędzony nad jednym daniem zaowocuje posiłkami na kilka dni.

Trudne problemy wymagają prostych rozwiązań

Planuj nieskomplikowane, ale zdrowe posiłki, które przygotujesz w mniej niż 30 minut. Świetnym wyborem będą koktajle owocowo-warzywne czy smoothie, o ile masz w kuchni blender. Jeśli potrzebujesz czegoś jeszcze bardziej sycącego, sięgnij po musli lub przygotuj sobie wieczorem nocną owsiankę.

Wiele sałatek nie wymaga od Ciebie żadnych specjalnych umiejętności kulinarnych oprócz wrzucenia pokrojonych składników do miski i wymieszania ich razem. Jeśli przeraża Cię myśl o jedzeniu sałatek każdego dnia, spokojnie, jest pełno smacznych przepisów, które akurat mogą Ci przypaść do gustu. Polecamy połączenie świeżych kiełków soi z serem śródziemnomorskim i hummusem.

W kryzysowych sytuacjach sięgnij po kromkę ciemnego pieczywa i ozdób ją cienkim plasterkiem awokado. Pieprz i cienko pokrojony czosnek idealnie zwieńczą tę ekspresową kanapkę, której przygotowanie nie powinno Ci zająć więcej niż pięć minut.

Jeśli żaden z tych pomysłów nie przypadł Ci do gustu, poszukaj w Internecie innych przepisów. Możesz również obrać inną taktykę i wybierać takie danie, których przygotowanie nie będzie wymagało użycia więcej niż jednego garnka, aby zaoszczędzić czas nie na gotowaniu, a na zmywaniu brudnych naczyń.

Dla prawdziwie zapracowanych – catering dietetyczny

Catering wielu z nas kojarzy się z niskiej jakości jedzeniem serwowanym na obozach. Nic bardziej mylnego. W obecnych czasach, kiedy na rynku światowym króluje HelloFresh, oferty jedzenia na dowóz to dopracowane co do szczegółu plany posiłkowe, których ułożenia nie powstydziłby się niejeden dietetyk. Kapitan Cook catering dietetyczny to program zawierający dwanaście podstawowych diet do wyboru dla osób o najróżniejszych stylach życia czy potrzebach. A to wszystko z myślą o aktywnym spędzeniu czasu i dbaniu o zdrowie. W przystępnej cenie możesz zamówić sobie trzy- lub pięcioposiłkowy plan na tyle dni, ile tylko zechcesz i już nigdy więcej nie martwić się o znalezienie tej jednej godziny na przyrządzenie obiadu.

Zaprzyjaźnij się z wolnowarem

Wolnowar to urządzenie dobrze znane i cenione przez Amerykanów. Niestety, jego popularność nie przeniosła się na realia polskie. A szkoda, bo wielu z nas mogłoby zaoszczędzić dzięki niemu czas.

Jego nazwa wzięła się od tego, że proces gotowania przebiega bardzo wolno, od trzech do nawet ośmiu godzin, w krytycznie niskiej temperaturze. Brzmi niezachęcająco? Może się tak wydawać przez ten przydługi czas gotowania. Tak naprawdę jednak wolnowar nie wymaga od nas ciągłego pilnowaniu, jak ma się nasze danie. Przygotowywanie posiłku opiera się na wrzuceniu wszystkich składników do garnka, co zabiera maksymalnie piętnaście minut. Potem możesz w spokoju wybrać się do pracy, pozwalając wolnowarze na czynienie jego magii, aby pod koniec dnia wrócić do pysznego i przede wszystkim ciepłego posiłku.

Foto wyróżniające: Freepik

Artykuły

Studentka polonistyki i szachistka, która w wolnym czasie stara się naprawić błędy swojego siedzącego trybu życia przy użyciu jogi. Kocia mama i maniaczka gier zarówno komputerowych, jak i planszowych.
Weronika Ciesińska
Polecane wpisy
DIETETYKAFAKTY I MITY

Żelazo w diecie - kto powinien zwiększyć, a kto obniżyć jego podaż?

Dowiedz się, dlaczego żelazo jest niezbędnym składnikiem w codziennej diecie i sprawdź, jak zadbać o jego prawidłowy poziom!
Czytaj więcej
DIETETYKAFAKTY I MITYZDROWE ODŻYWIANIE

Zdrowa dieta musi być droga? Ewa Chodakowska obala popularny mit!

Jeśli myślisz, że nie stać Cię na zdrowe odżywianie, to jesteś w błędzie! Ewa Chodakowska pokazuje, jak można połączyć skuteczną dietę fit z niskimi wydatkami!
Czytaj więcej
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Dieta wątrobowa - które produkty pomagają zregenerować wątrobę?

Odczuwasz dolegliwości swojej wątroby? Te produkty mogą ci pomóc przywrócić jej sprawne funkcjonowanie!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *