Feedfit > DIETETYKA > ZDROWE ODŻYWIANIE > Składniki, których nie może zabraknąć w codziennej diecie
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Składniki, których nie może zabraknąć w codziennej diecie

Foto: Freepik

Artykuł sponsorowany

Zbilansowana dieta powinna być podstawą dla każdego człowieka. Dużo osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że prawidłowe odżywianie działa jak paliwo dla naszego ciała i organizmu, które daje nam energię na cały dzień. Sprawa zdrowego odżywiania powinna być priorytetem w czasach, w których towarzyszy nam pandemia, gdzie mamy znacznie mniej okazji do aktywności fizycznej oraz w niektórych przypadkach zmuszeni jesteśmy pracować w trybie zdalnym.

Wspomaganie i uzupełnianie diety

Bardzo ważne w dietach wszelkiego rodzaju jest uzupełnianie brakujących składników oraz wspomaganie poprawnego działania organizmu suplementami, ziołami oraz witaminami. Znakomitym środkiem może być żeń-szeń chiński w płynie. Produkt ten nazywany chińskim ziołem młodości jest idealnym uzupełnieniem podstawowej diety. Żeń-szeń działa odmładzająco, dodaje sił, łagodzi stres, poprawia pamięć, czy chociażby pomaga w walce z nałogami. Należy jednak pamiętać też o jego innych „magicznych” właściwościach. Najważniejszym przy wyżej wymienionym adaptogenie, czyli substancji wspomagającej stabilizację procesów fizjologicznych, jest jego działanie przeciwzapalne oraz przeciwutleniające.

Popraw swoją odporność stosując produkty na bazie żeń-szenia! Zamów dziś, by cieszyć się dobrym samopoczuciem 🙂 i…

Opublikowany przez Ginseng Poland Poniedziałek, 6 kwietnia 2020

Dieta nie tylko dla dorosłych

Dbanie o zdrowe ciało oraz organizm jest ważne także u młodszych osób, zatem nie należy o nich zapominać. W okresie jesienno-zimowym zwłaszcza dzieci i osoby starsze są bowiem szczególnie narażone na infekcje, bakterie i wszelkiego rodzaju choroby towarzyszące niezbyt sprzyjającej pogodzie. O ile osoby starsze potrafią same o siebie zadbać, o tyle młodsze nie zawsze mają świadomość tego, jak ważne jest dbanie o organizm. W tym celu należy ich wspomóc zarówno wiedzą, jak i dietą. Poza zdrowym odżywianiem, które powinno być codziennością, można podawać witaminy oraz wszelkiej maści kwasy omega dla dzieci. Zwłaszcza to drugie jest bardzo ważne przy odporności malucha, gdyż działa przeciwzapalnie. Należy jednak uważać, ponieważ znaczny nadmiar kwasów omega-3 może być szkodliwy, dlatego należy stosować umiarkowane dawki.

Herbaty, miody i witaminy z nich pochodne

Gdy jesteśmy zdecydowani na prowadzenie zdrowego trybu życia, przy odpowiednim odżywianiu bardzo dobrze byłoby wspomóc organizm nie tylko witaminami i suplementami w postaci uzupełniających tabletek czy specjalnych płynów – można to także zrobić herbatami, miodami oraz ziołami.

Miód od wielu lat króluje w każdym polskim domu w okresie zimowym. Działa on przeciwbakteryjnie i , wspomaga odporność. W połączeniu z herbatami ziołowymi, zielonymi czy liściastymi naparami, potrafi zdziałać cuda. Jeśli nie wiadomo dokładnie, co wybrać, najlepiej udać się do specjalnych sklepów bądź stron internetowych, takich jak https://zielarnia24.pl/, gdzie można zapoznać się ze sporą gamą tego typu produktów.

Jak zaparzyć herbatkę ziołową? 🤔🙂
Zioła to rośliny o działaniu leczniczym. Wykorzystywane są pomocniczo w wielu…

Opublikowany przez Zielarnia Lawenda Czwartek, 25 marca 2021

Owoce i warzywa – sprzymierzeńcy każdego człowieka

Podstawą każdego posiłku powinny być witaminy, a nic nie sprawdza się lepiej w tej roli niż świeże dary natury. Większość z nich posiada niską kaloryczność i ilość tłuszczy przy dużej dawce potasu, błonnika, prowitaminy A, witaminy C lub innych środków budulcowych i wspomagających. Koszt warzyw oraz owoców nie jest wysoki, przez co większość bez problemu może sobie na nie pozwolić. Suszone banany czy jabłka mogą być doskonałym zamiennikiem niezdrowych chipsów, a sok z ananasa, który posiada dużą dawkę witaminy C, jest lepszy niż Coca-Cola. Dieta bazująca na wyżej wymienionych składnikach powinna przypaść do gustu większości ludzi, niezależnie od wieku. Jest tyle wariantów do wyboru, że z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Nie ma przecież nic lepszego niż połączenie dobrego z pożytecznym!

Węglowodany i białka – ile należy ich spożywać?

Pierwsze z wyżej wymienionych to paliwo dla organizmu. Węglowodany złożone powinny być podstawą każdego pierwszego posiłku, aby umożliwić poprawne funkcjonowanie. Kasze, pełnoziarniste makarony i ryż oraz razowe, żytnie pieczywo – to produkty, które należy spożywać codziennie, aczkolwiek nie należy z nimi przesadzić.

Białko natomiast jest głównym budulcem mięśni, więc dobrze jest wdrożyć chociaż podstawową jego ilość do naszych posiłków. Dobrej jakości białko znajdziemy w drobiu, rybach, nabiale i warzywach strączkowych. Najlepiej przeplatać posiłki, by nie jeść tego samego codziennie. Urozmaicenie na talerzu ma także spory wpływ na trzymanie się danej diety.

Artykuły

Wielbiciel pieszych wycieczek. Przy sprzyjającej pogodzie lubi zwiedzać Polskę na rowerze. Uwielbia wypoczynek w otoczeniu przyrody. Poza sportem interesuje go historia.
Bartosz Promiński
Polecane wpisy
DIETETYKAZDROWIE

Dna moczanowa a dieta - jak należy odżywiać się przy tej dolegliwości?

Cierpisz na dnę moczanową? Dowiedz się, jaka dieta będzie dla Ciebie najlepsza!
Czytaj więcej
DIETETYKASOCIALFITZDROWE ODŻYWIANIE

Jak utrzymać formę na wakacjach? Anna Lewandowska wie najlepiej!

Lato niesie ze sobą różne pokusy, które mogą pokrzyżować nam ambitne plany dietetyczne i treningowe. Jak sobie z nimi poradzić? Oto co ma do powiedzenia na ten temat topowa polska trenerka Anna Lewandowska!
Czytaj więcej
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Dieta bez cukru? To niemożliwe... Oto, ile wynosi jego dzienna dawka

Czy trzeba całkowicie eliminować cukier z diety? A może warto jedynie ograniczyć jego spożycie do określonej normy? Sprawdź, co zalecają specjaliści od zdrowego żywienia!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *