Feedfit > DIETETYKA > ZDROWE ODŻYWIANIE > Śniadanie białkowo-tłuszczowe – odstępstwo od reguły, które warto rozważyć
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Śniadanie białkowo-tłuszczowe – odstępstwo od reguły, które warto rozważyć

Foto: Freepik

Odpowiednio zbilansowane śniadanie to absolutna podstawa, aby udanie rozpocząć dzień i wyposażyć organizm w pokłady energii niezbędne do podejmowania produktywnych działań. Jeśli wciąż szukasz optymalnego pierwszego posiłku, to warto zwrócić uwagę na śniadania białkowo-tłuszczowe. Dzięki nim poczucie senności po jedzeniu odejdzie w zapomnienie, a odchudzanie stanie się prostsze niż kiedykolwiek!

Tradycyjne śniadanie składa się w znacznej mierze z węglowodanów. Pojawiające się w mgnieniu oka uczucie sytości w połączeniu z prostotą sprawia, że to właśnie tego typu dania zazwyczaj królują rano na naszych stołach. Śniadanie białkowo-tłuszczowe jest nieco bardziej skomplikowanym wyborem, jeśli chodzi o przygotowanie, ale zupełnie inne cechy czynią zeń wartościową alternatywę.

Najbardziej istotną zaletą śniadań opartych na białkach i tłuszczach jest fakt, że – w przeciwieństwie do węglowodanowych odpowiedników – dają uczucie sytości na długi okres czasu. Co więcej, spożycie takiego posiłku nie zwiększy ochoty na słodkie przekąski, a to z kolei może okazać się nieocenione w kontekście redukcji masy ciała. Pozostałe atuty to lepsze samopoczucie oraz dodatkowa energia, które doceni każda aktywna osoba mająca problemy z gospodarką węglowodanową.

ZALETY ŚNIADANIA BIAŁKOWO-TŁUSZCZOWEGO
Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia a to co zjesz z rana…

Opublikowany przez OLA La LCHF Poniedziałek, 12 września 2016

Żeby nie było jednak zbyt różowo, śniadania białkowo-tłuszczowe z całą pewnością nie należą do lekkostrawnych, a obecne w nich składniki przy wrażliwym układzie pokarmowym mogą być przyczyną wzdęć lub problemów żołądkowych. Ich czas przygotowania będzie również dłuższy, aniżeli w przypadku posiłków opartych na węglowodanach.

Gdyby zbilansować wszystkie wady i zalety, to śniadania, w których największą rolę odgrywają białka i tłuszcze, wciąż wypadają bardzo przyzwoicie w porównaniu do tradycyjnych węglowodanowych potraw. I co ważne, wcale nie przegrywają z nimi także w walorach smakowych! Jajko sadzone ze szpinakiem, omlet z warzywami, kanapki z pastą jajeczną awokado, czy awokado zapiekane to tylko niektóre spośród całego mnóstwa możliwości.

Reasumując, śniadania białkowo-tłuszczowe to doskonały wybór szczególnie dla osób borykających się z problemami związanymi z niewymiernymi efektami odchudzania, niedostatecznymi pokładami energii, czy brakiem długotrwałego uczucia sytości. Przy okazji białka i tłuszcze urozmaicą nasz codzienny jadłospis w nowe smaki, o których do tej pory być może nie mieliśmy nawet pojęcia!

Artykuły

Filologia angielska i sport to dwie jego największe pasje. Wolne chwile stara się spędzać aktywnie, aczkolwiek nie gardzi także wartościową literaturą.
Piotr Bernacik
Polecane wpisy
DIETETYKAZDROWIE

Dna moczanowa a dieta - jak należy odżywiać się przy tej dolegliwości?

Cierpisz na dnę moczanową? Dowiedz się, jaka dieta będzie dla Ciebie najlepsza!
Czytaj więcej
DIETETYKASOCIALFITZDROWE ODŻYWIANIE

Jak utrzymać formę na wakacjach? Anna Lewandowska wie najlepiej!

Lato niesie ze sobą różne pokusy, które mogą pokrzyżować nam ambitne plany dietetyczne i treningowe. Jak sobie z nimi poradzić? Oto co ma do powiedzenia na ten temat topowa polska trenerka Anna Lewandowska!
Czytaj więcej
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Dieta bez cukru? To niemożliwe... Oto, ile wynosi jego dzienna dawka

Czy trzeba całkowicie eliminować cukier z diety? A może warto jedynie ograniczyć jego spożycie do określonej normy? Sprawdź, co zalecają specjaliści od zdrowego żywienia!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *