Feedfit > DIETETYKA > ZDROWE ODŻYWIANIE > Śniadanie białkowo-tłuszczowe – odstępstwo od reguły, które warto rozważyć
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Śniadanie białkowo-tłuszczowe – odstępstwo od reguły, które warto rozważyć

Foto: Freepik

Odpowiednio zbilansowane śniadanie to absolutna podstawa, aby udanie rozpocząć dzień i wyposażyć organizm w pokłady energii niezbędne do podejmowania produktywnych działań. Jeśli wciąż szukasz optymalnego pierwszego posiłku, to warto zwrócić uwagę na śniadania białkowo-tłuszczowe. Dzięki nim poczucie senności po jedzeniu odejdzie w zapomnienie, a odchudzanie stanie się prostsze niż kiedykolwiek!

Tradycyjne śniadanie składa się w znacznej mierze z węglowodanów. Pojawiające się w mgnieniu oka uczucie sytości w połączeniu z prostotą sprawia, że to właśnie tego typu dania zazwyczaj królują rano na naszych stołach. Śniadanie białkowo-tłuszczowe jest nieco bardziej skomplikowanym wyborem, jeśli chodzi o przygotowanie, ale zupełnie inne cechy czynią zeń wartościową alternatywę.

Najbardziej istotną zaletą śniadań opartych na białkach i tłuszczach jest fakt, że – w przeciwieństwie do węglowodanowych odpowiedników – dają uczucie sytości na długi okres czasu. Co więcej, spożycie takiego posiłku nie zwiększy ochoty na słodkie przekąski, a to z kolei może okazać się nieocenione w kontekście redukcji masy ciała. Pozostałe atuty to lepsze samopoczucie oraz dodatkowa energia, które doceni każda aktywna osoba mająca problemy z gospodarką węglowodanową.

ZALETY ŚNIADANIA BIAŁKOWO-TŁUSZCZOWEGO
Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia a to co zjesz z rana…

Opublikowany przez OLA La LCHF Poniedziałek, 12 września 2016

Żeby nie było jednak zbyt różowo, śniadania białkowo-tłuszczowe z całą pewnością nie należą do lekkostrawnych, a obecne w nich składniki przy wrażliwym układzie pokarmowym mogą być przyczyną wzdęć lub problemów żołądkowych. Ich czas przygotowania będzie również dłuższy, aniżeli w przypadku posiłków opartych na węglowodanach.

Gdyby zbilansować wszystkie wady i zalety, to śniadania, w których największą rolę odgrywają białka i tłuszcze, wciąż wypadają bardzo przyzwoicie w porównaniu do tradycyjnych węglowodanowych potraw. I co ważne, wcale nie przegrywają z nimi także w walorach smakowych! Jajko sadzone ze szpinakiem, omlet z warzywami, kanapki z pastą jajeczną awokado, czy awokado zapiekane to tylko niektóre spośród całego mnóstwa możliwości.

Reasumując, śniadania białkowo-tłuszczowe to doskonały wybór szczególnie dla osób borykających się z problemami związanymi z niewymiernymi efektami odchudzania, niedostatecznymi pokładami energii, czy brakiem długotrwałego uczucia sytości. Przy okazji białka i tłuszcze urozmaicą nasz codzienny jadłospis w nowe smaki, o których do tej pory być może nie mieliśmy nawet pojęcia!

Artykuły

Filologia angielska i sport to dwie jego największe pasje. Wolne chwile stara się spędzać aktywnie, aczkolwiek nie gardzi także wartościową literaturą.
Piotr Bernacik
Polecane wpisy
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Hummus domowej roboty - smaczny, zdrowy i tani element zrównoważonej diety

Oto prosty przepis na hummus, który wspomoże Twoją dietę oraz organizm. Wystarczy tylko kilka prostych kroków, zobacz sam!
Czytaj więcej
DIETETYKAODCHUDZANIE

Ile można schudnąć w tydzień, aby nie podupaść na zdrowiu?

Szybka utrata kilogramów to prosta droga do efektu jojo i problemów ze zdrowiem! Sprawdź, co powinieneś wiedzieć o odchudzaniu.
Czytaj więcej
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Naturalny miód lepszy od sztucznego. Jak je rozróżnić?

Nie daj się oszukać! Dowiedz się, jak odróżnić miód prawdziwy od sztucznego – nie przepłacaj za podróbki!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *