Feedfit > DIETETYKA > ZDROWE ODŻYWIANIE > W co wzbogacić wiosenną dietę?
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

W co wzbogacić wiosenną dietę?

Artykuł sponsorowany

Dieta przez cały rok powinna być zbilansowana i dostarczać Ci wszystkich niezbędnych witamin i minerałów. Jest to szczególnie ważne, jeśli jesteś osobą regularnie uprawiającą sport – ponieważ w czasie wysiłku, wraz z potem z Twojego ciała wypłukiwane są niektóre związki chemiczne, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania.

Niedobory witamin

Bardzo groźne dla człowieka są wszelkie niedobory witamin. Skutkują one dolegliwościami i chorobami, które mogą w znaczący sposób utrudniać życie. Na przykład, niedobór witaminy A prowadzi do rozwoju tak zwanej „kurzej ślepoty”, która utrudnia lub uniemożliwia widzenie przy małej dostępności światła. Z kolei niedobór witamin z grupy B może skutkować anemią, problemami gastrycznymi, a także poważnymi chorobami, takimi jak beriberi. Ludzie mieszkający w Polsce są szczególnie narażeni na niedostateczną podaż witaminy D. Jest to jedyna witamina, którą organizm człowieka potrafi syntetyzować i proces ten zachodzi pod wpływem promieni słonecznych. Niestety, szerokość geograficzna Polski utrudnia korzystanie z tych naturalnych procesów, w związku z czym zaleca się suplementować witaminę D, przynajmniej w okresie od września do kwietnia. Jeśli nie masz jeszcze witaminy D w tabletkach, koniecznie poszukaj jej tutaj: https://pharmamed24.pl/pl/c/Suplementy-diety/77.

Postaw na aktywność

Wiosną i latem ludzie mają zazwyczaj więcej energii i chętniej podejmują się wyzwań sportowych. Warto przygotować się do tego typu aktywności również dietą. Poza zdrowymi, zbilansowanymi posiłkami, w których bezdyskusyjnie powinno znajdować się sporo warzyw i owoców, możesz wzbogacić swój jadłospis o suplementy z żeń-szeniem posiadającym właściwości pobudzające. Pomocne mogą okazać się również preparaty multiwitaminowe, a także włączenie do diety orzechów, nasion i kiełków, zawierających duże ilości białka. Nie zapominaj również, że aby gospodarka mineralna Twoje organizmu wyglądała prawidłowo, powinieneś spożywać duże ilości wody – wiosną i latem jest to przynajmniej dwa litry dziennie.

Korzystaj z sezonu

Aby dieta zyskała maksimum wartości odżywczych, wprowadź do jadłospisu sezonowe warzywa i owoce. Nawet, jeśli nie masz swojego ogródka, kupuj produkty, które dojrzewają w danym okresie. W maju będą to gruszki, rabarbar, mango, jabłka, czerwone pomarańcze, sałaty, szczaw i zielony groszek, a w czerwcu – truskawki, jagody, czereśnie, agrest, pomidory, marchew,  ogórki, kapusty i buraki. Jedzenie świeżych warzyw i owoców jest ważnym elementem diety, ponieważ dostarczają one antyoksydantów, czyli związków zdolnych do wyłapywania reaktywnych form tlenu, obecnych w organizmie. Reaktywne formy tlenu są odpowiedzialne za uszkodzenia struktur budulcowych ciała i zaburzenia procesów metabolicznych. 

Zdjęcie główne: pexels.com/Krishnajith

Polecane wpisy
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Zdrowe odżywianie bez monotonii - pomysły

Szukasz kulinarnych inspiracji? Przeczytaj, jakie zmiany warto wprowadzić do codziennego jadłospisu, żeby był bardziej urozmaicony.
Czytaj więcej
DIETETYKAFAKTY I MITY

Ciemne pieczywo zawsze zdrowsze od jasnego? Nie daj się zwieść stereotypom!

Obalamy mit, że ciemne pieczywo jest zawsze zdrowsze! Sklepy reklamują białe pieczywo jako ciemne. Sprawdź, o co chodzi!
Czytaj więcej
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

8 Ciekawostek o Yerba Mate

Z roku na rok grono wyznawców, a właściwie amatorów, Yerba Mate się poszerza. Nie ma w tym nic zaskakującego — napar z ostrokrzewu paragwajskiego pobudza skuteczniej od popularnej kawy i wykazuje liczne działania prozdrowotne. Jeśli należysz do grona początkujących degustatorów Yerba Mate, to koniecznie dowiedz się kilku zaskakujących faktów na jej temat! Znajdziesz je poniżej.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *