Feedfit > DIETETYKA > ZDROWE ODŻYWIANIE > Zdrowe i szybkie fit przekąski
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Zdrowe i szybkie fit przekąski

Foto: Freepik

Artykuł sponsorowany

Ponad 90% Polaków przyznaje się do podjadania między posiłkami, a w tym gronie znajdują się nawet wielkie autorytety świata fitnessu, na czele z Ewą Chodakowską czy Anną Lewandowską. Jak to możliwe, że pomimo tego udaje im się zachowywać nienaganną sylwetkę? Sekret tkwi we właściwym doborze przekąsek, które zgodnie z najnowszymi zaleceniami Polskiego Towarzystwa Dietetyki powinny zawierać dużo witamin i minerałów, a przy tym cechować się niską kalorycznością.

Przekąski naturalne

W definicję zdrowej i szybkiej fit przekąski najlepiej wpisują się oczywiście produkty naturalne, takie jak suszone metodą domową owoce (jabłka, gruszki, morele) czy krojone warzywa (papryka w dowolnym kolorze, świeży zielony ogórek, marchew). Nie są one poddawane obróbce termicznej, dzięki czemu nie tracą najważniejszych wartości odżywczych. Można je także dowolnie mieszać, bez obawy o zaburzenie mikroflory jelitowej.

Osoby, które chcą dodatkowo urozmaicić naturalne przegryzki, mogą okrasić je własnoręcznie przygotowanymi sosami lub dipami na bazie jogurtu. Daje to całkowitą pewność, że takie „małe co nieco” nie wpłynie negatywnie na naszą sylwetkę, a nawet może wzbogacić organizm o cenne mikroelementy, takie jak żelazo czy selen.

Dużym atutem tych przekąsek jest też ich duża uniwersalność i niewielki koszt – kilogram świeżych warzyw czy owoców, z których da się stworzyć bardzo wiele porcji, to koszt rzędu kilku-kilkunastu złotych. Produkty, które nie zostaną w pełni wykorzystane, można natomiast dodać do surówki albo sałatki.

Przekąski słone

W tym przypadku wachlarz możliwości jest doprawdy ogromny – ważne tylko, aby produkty używane do przyrządzenia słonej przekąski nie miały zbyt dużej wartości energetycznej, a stosowane w procesie smażenia oleje zawierały jak najmniej kalorii (np. oliwa z oliwek, olej kokosowy, olej z orzechów włoskich). W internecie można znaleźć mnóstwo takich przepisów, które nie wymagają ani dużego nakładu czasu, ani wybitnych umiejętności kulinarnych.

W ostatnim czasie ogromną popularnością cieszą się przede wszystkim zdrowsze, lecz równie smaczne warianty fast-foodów. Klasyczne frytki zastępowane są więc frytkami warzywnymi (z marchwi, selera, burska, batata), a tradycyjna włoska pizza nieco mniejszym odpowiednikiem na bazie pełnoziarnistego ciasta oraz cukini. Istnieją również fit wersje burgerów oraz tortilli – wszystkie z nich przepełnione są świeżymi warzywami i aromatycznymi, naturalnymi przyprawami.

Przekąski słodkie

Słodkie przysmaki kojarzą się głównie z przyjemnymi doznaniami smakowymi, ale równocześnie stanowią spore zagrożenie dla osób dbających o optymalną figurę. Coraz częściej pojawiają się jednak zdrowe alternatywy dla przepełnionych pustymi kaloriami batoników czy ciast, które notabene na pierwszy rzut oka niczym nie różnią się od oryginałów. Dzięki temu ochoczo sięgają po nie dzieci, jak i trzymający linię orędownicy zdrowego stylu życia.

Wśród fit słodyczy prym wiodą własnoręcznie wytwarzane ciasteczka zbożowe, bogate w błonnik oraz wiele pierwiastków niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu (żelazo, potas, wapń, fosfor). Rośnie także grupa entuzjastów domowych wypieków bez dodatku cukru, takich jak fit gofry, dietetyczne serniki czy babeczki. Spożywane w rozsądnych ilościach z pewnością nie spowodują nagłego, niepożądanego wzrostu wagi.

Nie każdy może jednak pozwolić sobie na kuchenne eksperymenty – w takiej sytuacji doskonałym rozwiązaniem będą gotowe przekąski oferowane przez renomowane sklepy ze zdrową żywnością. Na https://onedaymore.pl znajdziemy między innymi różnorodne zestawy złożone z kulek zbożowych wzbogaconych o warzywa oraz owoce, a także szeroką paletę musli. Tego typu mini-posiłki można spożywać w dowolnym miejscu i porze dnia, zaopatrując organizm w wysokiej jakości węglowodany.

Artykuły

Z zawodu dziennikarz, a prywatnie pasjonat aktywnego stylu życia. Swoich sił próbował już w pływaniu, siatkówce, kulturystyce, a nawet jeździectwie. Dziś nie wyobraża sobie życia bez gitarowych brzmień.
Mateusz Świst
Polecane wpisy
DIETETYKAFAKTY I MITYODCHUDZANIE

Czy dieta 1000 kalorii jest zdrowa i bezpieczna?

Dieta 1000 kalorii to idealne rozwiązanie dla kobiet prowadzących siedzący tryb życia, które chcą w krótkim czasie pozbyć się nadmiaru kilogramów. Poznaj jej główne zasady!
Czytaj więcej
DIETETYKAODCHUDZANIE

Kilka kilogramów w tydzień? Poznaj efekty rygorystycznej diety GM!

Restrykcyjny plan żywieniowy obejmuje warzywa, owoce, brązowy ryż oraz mięso. Sprawdź szczegóły działania diety GM!
Czytaj więcej
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Czosnek i cebula - zdrowe warzywa, które pomogą przetrwać wiosenne przesilenie

Zaczyna Cię łapać przeziębienie, a po wiosennym klimacie ani śladu? Na ratunek przychodzą dwa warzywa, które poza specyficznym zapachem łączą również rozmaite właściwości prozdrowotne. Czosnek i cebula to połączenie idealne dla odporności!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *