Feedfit > DIETETYKA > ZDROWE ODŻYWIANIE > Zdrowe przekąski – co jeść między posiłkami?
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Zdrowe przekąski – co jeść między posiłkami?

Foto: Freepik

Podjadanie między posiłkami to jeden z najpopularniejszych grzechów dietetycznych. Gdy dopada nas głód, większość z nas sięga po batoniki czy chipsy, które dostarczają organizmowi wyłącznie pustych kalorii. W dzisiejszym wpisie prezentujemy propozycje zdrowych, wartościowych, a co najważniejsze smacznych przekąsek dobrych na każdą okazję.

Chipsy z suszonych lub pieczonych warzyw i owoców – do ich przygotowania wykorzystać można zarówno buraka, jak i marchewkę, jabłka czy banany. Jako że przyrządza się je bez dodatku tłuszczu, są znacznie zdrowsze od klasycznych, dostępnych na sklepowych półkach chipsów smażonych na utwardzonym oleju palmowym. W stu gramach takiego przysmaku znajdziemy około 300 kalorii. Tego typu chipsy chrupać można zarówno podczas pracy, jak i filmowego seansu. Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby zabrać je ze sobą w podróż.

Pieczone frytki z marchewki, pietruszki lub selera – to świetna alternatywa dla znacznie mniej zdrowych frytek ziemniaczanych, które smaży się w głębokim tłuszczowu. Tego typu przysmak upiec można z użyciem oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego oraz ulubionych przypraw. To znakomita, zdrowa przekąska dla osób w każdym wieku.

Warzywa krojone w słupki z sosem – to kolejna propozycja zdrowego zamiennika chipsów. Do przygotowania tej przekąski potrzebna nam będzie marchewka, ogórek, papryka lub seler naciowy. Można je podawać z sosem pomidorowym, czosnkowym czy chrzanowym, koniecznie na bazie jogurtu naturalnego.

Zdrowe przekąski: SUROWE WARZYWA krojone w słupki + SOS CZOSNKOWY, CHRZANOWY lub POMIDOROWY 🥕🌶️🥦🍆

Półmisek z pokrojoną…

Opublikowany przez Zdrowo Fitnessowo Sobota, 3 lutego 2018

Pieczona ciecierzyca – to znakomity zamiennik chipsów czy popcornu. Jest ona nie tylko smaczna, ale również zdrowa – zawiera bowiem duże ilości błonnika oraz białka. Przed upieczeniem ciecierzycę posypać można dowolnymi, ulubionymi przyprawami, na przykład papryką wędzoną.

Warzywny chleb z hummusem – ciekawą alternatywą dla klasycznego pieczywa może być ten przyrządzony z różnych warzyw. Główną jego zaletą jest to, że zawiera on znacznie mniejszą ilość węglowodanów. Będzie to odgrywać istotną rolę w przypadku osób będących na diecie oraz tych, które mają problemy z utrzymaniem odpowiedniego poziomu cukru we krwi. Chleb znakomicie będzie komponować się z domowej roboty hummusem – czy to naturalnym, czy z dodatkiem ulubionych warzyw, na przykład papryki, dyni lub buraka.

Domowej roboty krakersy – miłośnicy słonych krakersów mogą sami przygotować ich zdrowszą wersję. Do tego celu potrzebny będzie sezam, słonecznik oraz nasiona chia. Taki przysmak nie tylko świetnie smakuje, ale dostarcza również zdrowego tłuszczu. Krakersy będą się doskonale komponowały z samodzielnie przygotowanym dipem, na przykład czosnkowym lub pomidorowym.

Samodzielnie przyrządzone nachosy – domowej roboty przekąska tego typu jest znacznie zdrowsza od tej kupionej w sklepie. Jej przyrządzenie zajmuje zaledwie kilka chwil. Aby urozmaicić smak nachosów, można do nich dodać ulubione przyprawy, na przykład paprykę. Nachosy najlepiej smakują z guacamole.

Nachosy z salsą

Oto kolejny pomysł na szybką, smaczną i fitową przekąskę 😉 Idealna kombinacja na Sylwestra 👍

PRZEPIS ➡️ http://www.pysznosci.pl/285410

Opublikowany przez Pyszności Fit Niedziela, 29 grudnia 2019

Babeczki jaglane – takie babeczki doskonale nadają się jako drugie śniadanie do szkoły czy do pracy. Można do nich dodać pieczarki, szpinak lub czosnek.

Rodzynki – to idealne rozwiązanie dla wszystkich miłośników słodkich przekąsek. Rodzynki bardzo skutecznie zaspokajają apetyt na słodycze. Dodatkowo zapobiegają osteoporozie, wzmacniają kości i redukują poziom cholesterolu. Należy jedynie pamiętać, by jeść je w ograniczonej ilości – 100 gram takiego przysmaku zawiera bowiem około 300 kalorii.

Jabłka – świetnie sprawdzać będą się u osób na diecie odchudzającej. Związane jest to z tym że zawierają dużą ilość błonnika, który poprawia trawienie i daje uczucie sytości. Jabłka są także bogate w krzem oraz wapń, które w pozytywny sposób wpływają na kondycję włosów oraz paznokci.

Artykuły

Copywriter z wieloletnim doświadczeniem w branży. Magister Socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prywatnie miłośniczka kulinariów i podróży, które zajmują większą część jej wolnego czasu.
Justyna Zajdel
Polecane wpisy
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Seitan - wegański przysmak z Chin bogaty w wartości odżywcze

Seitan to wegański odpowiednik mięsa, który swoim smakiem i konsystencją przypomina tofu czy sojowy tempah. Sprawdź, jak samodzielnie przygotować go w domu!
Czytaj więcej
DIETETYKAODCHUDZANIE

Właściwa dieta – ważny element efektywnego odchudzania

Odchudzanie to przede wszystkim odpowiednia dieta. W końcu to ona stanowi 70% sukcesu. Podpowiadamy, jak powinna wyglądać zdrowa i zbilansowana dieta redukcyjna.
Czytaj więcej
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Nabiał – jak istotny jest w jadłospisie?

Nabiał to doskonałe źródło wapnia oraz białka. Czy jednak uwzględnienie go w diecie posiada same zalety? Dowiedz się, jak istotny jest nabiał w jadłospisie.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *