Feedfit > Reklama > Czy warto brać kreatynę? Jakie korzyści i działania niepożądane przynosi
Reklama

Czy warto brać kreatynę? Jakie korzyści i działania niepożądane przynosi

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Zawodowi sportowcy często po nią sięgają, zwłaszcza Ci, którzy uprawiają sporty siłowe i sylwetkowe. Suplementacja tym związkiem stała się także popularna wśród osób regularnie ćwiczących na siłowni. Czy jej stosowanie jest bezpieczne? Jakie korzyści przynosi? Czy branie kreatyny ma jakieś skutki uboczne?

Czym jest kreatyna

Kreatyna to kwas betametyloguanidooctowy, który w niewielkich ilościach wytwarzany jest w naturalny sposób przez nasz organizm. Jest magazynowa głównie w mięśniach i ścięgnach, a za jej odkrycie odpowiada Francuz Michel Chevreule, który trafił na nią w 1832 r. Jej korzystny wpływ odkryto jednak dopiero w latach 90 XX wieku, kiedy zauważono, że stosowanie tego suplementu znacząco poprawia masę mięśniową i kondycję osób, które ją przyjmują.

Rodzaje kreatyny

Kreatyna występuje pod postacią różnych związków, do których należą:

  • monohydrat kreatyny – prosta budowa molekuł, z cząstek kreatyny i wody, szybko i efektywnie nasyca mięśnie;
  • jabłczan kreatyny – cząstki kreatyny połączone są z kwasem jabłkowym; jej przewagą jest większa stabilność chemiczna, lepsza rozpuszczalność i gęstość;
  • cytrynian kreatyny – połączenie kreatyny z kwasem cytrynowym; zmniejsza retencję wody;
  • stak kreatynowy – kilka rodzajów kreatyny skupionych w jednym produkcie;
  • chelat magnezowy kreatyny – połączenie kreatyny i magnezu w celu poprawy przyswajalności.

Co daje stosowanie kreatyny

Stosowanie kreatyny przynosi sporo korzyści. Po pierwsze kreatyna wykazuje dobre właściwości anaboliczne, czyli wpływa na wzrost masy mięśniowej i przyspiesza go. Dzięki temu szybciej zbudujesz wymarzoną sylwetkę. Stanie się to także dlatego, że zażywając kreatynę, poprawia się Twoja siła, a co za tym idzie wyniki w ćwiczeniach. Jeśli chcesz wyciskać więcej, więcej rwać, przyciągać itd., to przyjmując ten suplement diety, stanie się to w krótkim czasie. Kreatyna zwiększa także wytrzymałość mięśniową i przyspiesza regenerację mięśni po treningu. Dzięki temu możesz zwiększyć intensywność swoich ćwiczeń i szybciej uzyskać ich lepsze efekty.

Suplementacja kreatyną

Systematyczne stosowanie kreatyny wpływa na przyrost masy mięśniowej i poprawia syntezę białek mięśniowych. Jednak nie można jej przedawkować. Chociaż kreatyna jest jednym z naturalnych suplementów diety, to jej przedawkowanie może wywoływać biegunkę czy skurcze mięśni gładkich. Dawkowanie kreatyny w zalecanych dawkach jest jednak bezpieczne, a jej pozytywny efekty wyraźnie zauważalne. Jeśli chcesz przyspieszyć efekty w budowaniu masy mięśniowej, to wypróbuj przyjmowanie kreatyny. Dobre produkty znajdziesz tutaj: allnutrition.pl/kategoria-produktu/keatyny/monohydrat-kreatyny/.

Fot.: materiał prasowy Klienta.

Artykuły

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Artykuł sponsorowany
Polecane wpisy
Reklama

Rodzaj treningu a sprzęt fitness – wszystko, co warto wiedzieć!

Jakie akcesoria czy sprzęt fitness są używane w danym treningu? Już wyjaśniamy!
Czytaj więcej
Reklama

Na czym polega regeneracja używanego sprzętu do siłowni? Czy to się opłaca?

Sposobem na optymalizację kosztów z tym związanych jest używany sprzęt do ćwiczeń, który został odnowiony. Wyjaśniamy, czy to się naprawdę opłaca i jak wygląda taka regeneracja. 
Czytaj więcej
Reklama

Wpływ laserowej korekcji wzroku na aktywność fizyczną

Dla jednych powrotem do aktywności fizycznej będzie powrót do treningu na basenie albo do pracy w służbach mundurowych, dla innych – po prostu możliwość codziennego krzątania się koło domu. W sformułowaniu “aktywność fizyczna” zawiera się bowiem i nasze amatorskie uprawianie sportu, i sport zawodowy, wyczynowy, ale także codzienny spacer z psem czy sprzątanie.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *