Feedfit > Reklama > Trening kalisteniczny – co musisz wiedzieć, nim zaczniesz?
Reklama

Trening kalisteniczny – co musisz wiedzieć, nim zaczniesz?

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Zdrowe, wysportowane ciało i atletyczna sylwetka to Twoje marzenie? Tylko od Ciebie zależy, czy się spełni. W realizacji tego celu pomoże Ci kalistenika. Co to takiego? Na czym polega trening kalisteniczny? Jakich efektów możesz się spodziewać? Poznaj odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.

Termin kalistenika powstał w wyniku połączenia dwóch greckich słów: kallos – piękno oraz sthenos – siła. Możesz się zatem spodziewać, że wykonując regularnie trening kalisteniczny, wyrzeźbisz piękne atletyczne ciało i wzmocnisz siłę fizyczną. Ponadto poprawisz koordynację ruchową oraz wydolność układu sercowo-naczyniowego. Kalistenika opiera się głównie na ćwiczeniach oporowych wykorzystujących masę ciała ćwiczącego, takich jak pompki, mostki czy brzuszki. 

Jeśli i Ty chcesz rozpocząć trening kalisteniczny i w głowie kiełkuje Ci pytanie: kalistenika jak zacząć, przeczytaj artykuł i sprawdź, co warto wiedzieć o tym rodzaju aktywności fizycznej.

Kalistenika – jak zacząć?

Jeśli chcesz wprowadzić do swojej codzienności więcej aktywności fizycznej w postaci treningów kalistenicznych, warto zacząć od dokładnego wykonywania prostych ćwiczeń

Każdy trening zaczynaj od krótkiej rozgrzewki. Warto wykonać krążenia ramion, nadgarstków, kolan i stawów skokowych. Potruchtaj chwilę w miejscu, by rozgrzać zastane mięśnie, wykonaj kilka rozciągających skłonów.

Przykładowe ćwiczenia w treningu kalistenicznym:

  • pompki,
  • przysiady,
  • brzuszki,
  • mostki,
  • dipy,
  • wykroki,
  • podciąganie,
  • skręty tułowia.

Trening kalisteniczny składa się z prostych ćwiczeń, ważne jednak, by były one dokładnie wykonywane. Przykładowo: wykonując brzuszki, pamiętaj o tym, by odcinek lędźwiowy pleców oprzeć o podłogę. W przeciwnym razie niepotrzebnie go obciążysz. Nie ściągaj łokci do siebie podczas wykonywania ćwiczenia, ponieważ  możesz w ten sposób przeciążyć górną część kręgosłupa. Podczas wykonywania ćwiczeń pamiętaj o spokojnym oddychaniu.

Jeśli nie masz pewności, czy poprawnie wykonujesz dane ćwiczenie, możesz poszukać filmów instruktażowych w internecie nagrywanych przez profesjonalnych trenerów.

Kiedy już opanujesz podstawowe ćwiczenia, możesz wprowadzać pewne modyfikacje, by treningi były ciekawsze. Z czasem na pewno zauważysz, że Twoje mięśnie staną się silniejsze i zaczną „domagać się” większej liczby powtórzeń.

Gdzie ćwiczyć kalistenikę? Siłownie plenerowe Stameco

Trening kalisteniczny nie wymaga specjalnego sprzętu ani dodatkowego obciążenia. Możesz więc z powodzeniem ćwiczyć w domu. Kiedy jednak na dworze robi się ciepło, warto skorzystać z siłowni plenerowej. Skwerki z urządzeniami do ćwiczeń wpisały się na stałe w krajobraz naszych miast i miejscowości, a umieszczone na nich drabinki czy drążki urozmaicą Twój trening.

Wybierając siłownię plenerową, upewnij się, że sprzęty nie są uszkodzone i działają tak, jak powinny. W przeciwnym wypadku wykonywanie ćwiczeń może być niebezpieczne. Solidne firmy zajmujące się wyposażeniem parków treningowych, takie jak www.stameco.pl, dają gwarancję na swój sprzęt, a w razie awarii szybko usuwają usterkę.

Fot.: materiał prasowy Klienta.

Artykuły

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Artykuł sponsorowany
Polecane wpisy
Reklama

Cukrzyca - objawy i diagnostyka

Sprawdź, kiedy i jakie badania wykonać, by zdiagnozować jedną z najpopularniejszych chorób cywilizacyjnych – cukrzycę.
Czytaj więcej
Reklama

Wyjeżdżasz na wakacje? Pomyśl o ubezpieczeniu turystycznym

Po burzliwym okresie pandemii, kiedy to swobodne przemieszczanie się do innych krajów było znacznie utrudnione lub wręcz niemożliwe, przyszedł wreszcie czas, aby ponownie spakować walizki i wyruszyć w podróż.
Czytaj więcej
Reklama

Rowerki biegowe i jeździki od Cariboo

Rowerki biegowe to świetny sposób na to, by rozpocząć przygodę z rowerem już od najmłodszych lat.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *