Feedfit > Reklama > Zawierające kwasy Omega-3 suplementy diety, a ich źródła w pożywieniu
Reklama

Zawierające kwasy Omega-3 suplementy diety, a ich źródła w pożywieniu

Food rich in omega 3 fatty acid and healthy fats. Healthy eating concept. Flat lay

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Suplementacja nienasyconych tłuszczów n-3 jest ostatnio bardzo modnym tematem zdrowotnym. Z tego artykułu dowiesz się, kiedy brać Omega-3 w suplementach oraz jakie produkty spożywcze, to dobre źródła kwasu Omega-3 ALA, EPA i DHA.

Omega-3 suplementy, czyli preparaty dostarczające nam kwasy ALA, EPA i DHA

Dostarczająca kwasy Omega-3 suplementacja zawiera 3 rodzaje kwasów nienasyconych: ALA, EPA i DHA. Większość suplementów diety z Omega-3 skupia się jednak na tych dwóch ostatnich, czyli pochodzących z ryb kwasach EPA i DHA. Jest tak dlatego, że większość z nas spożywa wystarczająco dużo produktów roślinnych, które zawierają ALA i ich poziom w organizmie jest wystarczający dla zdrowia.

Kwasy Omega-3 mają różnorodne właściwości. Zastępując tłuszcze nasycone ALA pomagają kontrolować poziom cholesterolu, DHA wspomagają pracę serca i układu nerwowego i wpływają korzystnie na wzrok, a EPA i DHA przyczyniają się do wzmocnienia układu odpornościowego. Wszystkie te trzy kwasy Omega-3 odgrywają też istotną rolę w utrzymaniu zdrowia kobiet ciężarnych.

Zawierające kwasy Omega-3 suplementy diety dobrej jakości znajdziesz chociażby na stronie producenta personalizowanych suplementów: https://pure4me.pl

Kiedy brać suplementy diety Omega-3?

Suplementacja Omega-3 może się przydać przede wszystkim osobom z wysokim poziomem cholesterolu we krwi. W świetle najnowszych badań1, kwasy Omega-3 mogą nawet odwrócić negatywny wpływ wysokotłuszczowej diety na metabolizm.

Również kobietom w ciąży zalecane są czasem bogate w Omega-3 suplementy. Jest tak dlatego, że kobiety z niskim stężeniem EPA i DHA we krwi są istotnie bardziej podatne na poronienie2, a co więcej, naukowcy sugerują, że te dwa kwasy tłuszczowe odgrywają korzystną rolę w rozwoju mózgu rosnącego płodu.

Innymi osobami, które mogą skorzystać na suplementacji kwasów Omega-3 są osoby stosujące diety odchudzające, weganie oraz osoby, które chcą wzmocnić swój układ immunologiczny. Zależy to jednak od tego, jaki rzeczywiście mają poziom ALA, EPA i DHA we krwi – Omega-3 suplementy nie są potrzebne ludziom zdrowym, którzy dostarczają sobie te tłuszcze w wystarczających ilościach regularnie wraz z pożywieniem.

Produkty bogate w Omega-3

Najlepsze źródła kwasu Omega-3 ALA to przede wszystkim produkty roślinne, takie jak olej lniany i rzepakowy, siemię lniane, orzechy włoskie, nasiona Chia i pestki dyni. Niemniej jednak, wystarczającej ilości tłuszczów ALA dostarczyć możemy również jedząc warzywa, takie jak brukselka albo owoce (przede wszystkim maliny, jeżyny i jagody).

Z kolei kwasów Omega-3 EPA i DHA szukać należy w produktach zwierzęcych: rybach (przodują tu makrela i łosoś), jajkach i tranie. Mieszkając w Polsce, tych tłuszczy trudniej jest sobie dostarczyć w odpowiedniej ilości. Zalecenia żywieniowe mówią bowiem o spożywaniu ryb dwa razy w tygodniu.


Więcej o suplementach diety, w tym suplementach kwasów Omega-3, przeczytasz na stronie Pure4Me.

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

  1. https://pulsmedycyny.pl/suplementy-z-kwasami-omega-3-w-walce-ze-skutkami-tlustej-diety-895230
  2. https://pulsmedycyny.pl/niski-poziom-kwasow-omega-3-grozi-przedwczesnym-porodem-936811

Fot.: materiał prasowy klienta.

Artykuły

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Artykuł sponsorowany
Polecane wpisy
Reklama

Wpływ laserowej korekcji wzroku na aktywność fizyczną

Dla jednych powrotem do aktywności fizycznej będzie powrót do treningu na basenie albo do pracy w służbach mundurowych, dla innych – po prostu możliwość codziennego krzątania się koło domu. W sformułowaniu “aktywność fizyczna” zawiera się bowiem i nasze amatorskie uprawianie sportu, i sport zawodowy, wyczynowy, ale także codzienny spacer z psem czy sprzątanie.
Czytaj więcej
Reklama

Catering dietetyczny - wygoda na którą warto sobie pozwolić

Współczesne tempo życia przyprawia wiele osób o zawrót głowy. Często obowiązki zawodowe zajmują nam czas od rana do wieczora. Bardzo często w tym natłoku nie mamy czasu ani siły, by zadbać o swoją dietę i często jemy byle co w pośpiechu na mieście.
Czytaj więcej
Reklama

Choroby nerek i innych narządów wewnętrznych – jakie badania warto wykonać?

Zadbaj o sobie zdrowie i dowiedz się, jakie badania diagnostyczne pozwalają wykryć choroby nerek we wczesnych stadiach ich rozwoju.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *