Feedfit > DIETETYKA > ZDROWE ODŻYWIANIE > Jak utrzymać formę na wakacjach? Anna Lewandowska wie najlepiej!
DIETETYKASOCIALFITZDROWE ODŻYWIANIE

Jak utrzymać formę na wakacjach? Anna Lewandowska wie najlepiej!

Foto: Freepik

Długie i słoneczne dni to okoliczności, które zdecydowanie sprzyjają podejmowaniu różnorakich działań oraz aktywności. Dodatkowe pokłady motywacji możemy wykorzystać m.in. na uprawianie sportu czy rozpoczęcie nowej przygody ze zdrowym odżywianiem. Zauważyła to również Anna Lewandowska, która za pośrednictwem swojego bloga podzieliła się kilkoma niezwykle cennymi wskazówkami. W jaki sposób najlepiej spożytkować pozostałe dni lata?

W kontekście prowadzenia zdrowego stylu życia okres wakacyjny ma swoje zarówno dobre, jak i nieco gorsze strony. Piękna pogoda bez wątpienia zachęca do uprawiania różnorodnych form aktywności fizycznej na świeżym powietrzu, a większa ilość wolnego czasu daje multum możliwości, jeśli chodzi o kuchenne podboje oraz próbowanie nowych fit przepisów. Jednocześnie lato niesie ze sobą wszelkie pokusy, które mogą pokrzyżować nam ambitne plany. Jak sobie z nimi poradzić? Oto co ma do powiedzenia na ten temat topowa polska trenerka fitness Anna Lewandowska.

1. Wszystko jest dla ludzi, byle z umiarem!

Nawet najlepiej zapowiadający się urlop zdecydowanie nie byłby taki sam bez próbowania nowych smaków – także tych niekoniecznie zaliczających się do zdrowej żywności. Starajmy się jednak zachować we wszystkim rozsądny umiar i postawić przy tym na porcję warzyw do każdego posiłku. Jednocześnie Lewandowska przestrzega, by w miarę możliwości unikać potraw smażonych na głębokim tłuszczu. W pozostałych kwestiach mamy wolną rękę – wystarczy nie przesadzić!

2. Regularne posiłki i woda kluczem do sukcesu

Zasada, którą znają wszystkie miłośniczki fit odżywiania – mniejsze porcje rozłożone w odpowiednich odstępach w ciągu dnia. Zwiększenie liczby posiłków z trzech do pięciu nie tylko pomoże nam zachować smukłą sylwetkę, ale również pozwoli spróbować większą liczbę mniej lub bardziej egzotycznych smaków. Nie możemy też zapomnieć o odpowiednim nawodnieniu – przynajmniej 2 litrów wody dziennie), a w ciepłych krajach dobowa dawka życiodajnej cieczy powinna być jeszcze bardziej okazała. Dzięki stosowaniu się do tej prostej rady korzystnie wpłyniemy na metabolizm i przez cały urlop będziemy cieszyć się świetnym samopoczuciem.

3. Desery i alkohol? Wino zamiast drinków!

Ze słodyczami sprawa jest bardzo prosta: mniejsza porcja ciasta połączona ze świeżymi owocami to alternatywa całkowicie do zaakceptowania. Jeszcze lepiej, jeśli owoce w zupełności zastąpią łakocie, ale z drugiej strony – kiedy pozwolić sobie na kilka odstępstw od diety, jeśli nie na wakacjach? W przypadku spożywania trunków Lewandowska radzi, aby zastąpić słodkie drinki zwyczajną lampką wina. Przyjmiemy wtedy mniej kalorii, zaś walory smakowe pozostaną na podobnym poziomie.

4. Postaw na aktywny wypoczynek!

Na urlop jedziemy rzecz jasna z myślą przede wszystkim o relaksie i zregenerowaniu się po wielu miesiącach ciężkiej pracy. Nie oznacza to jednak, że przez wszystkie wolne dni powinniśmy kompletnie rezygnować z ruchu. Zwłaszcza, gdy przypomnimy sobie, że aktywność fizyczna także stanowi swego rodzaju formę wypoczynku, a za oknem od samego rana świeci słońce! Wycieczka rowerowa, pływanie, krótki jogging, a nawet zwykły spacer to relaksujące czynności, które z pewnością pozytywnie wpłyną na nasze samopoczucie i pozwolą umysłowi solidnie wypocząć przed powrotem do rzeczywistości.

#SummerChil 🏝☀️
✨Czy wiesz, że do zbudowania efektów treningowych potrzebny jest też odpoczynek?
🏋️‍♀️Podczas treningu…

Opublikowany przez Anna Lewandowska Piątek, 16 lipca 2021

Artykuły

Filologia angielska i sport to dwie jego największe pasje. Wolne chwile stara się spędzać aktywnie, aczkolwiek nie gardzi także wartościową literaturą.
Piotr Bernacik
Polecane wpisy
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Nabiał – jak istotny jest w jadłospisie?

Nabiał to doskonałe źródło wapnia oraz białka. Czy jednak uwzględnienie go w diecie posiada same zalety? Dowiedz się, jak istotny jest nabiał w jadłospisie.
Czytaj więcej
SOCIALFIT

Pizza arbuzowa i cobbler owocowy — kulinarne hity Instagrama na lato 2021

Internet oszalał na punkcie tych przepisów! Zobacz, jak przygotować słynną pizzę arbuzową.
Czytaj więcej
DIETETYKAFAKTY I MITY

Czy ostre jedzenie przyspiesza spalanie kalorii? Obalamy mity dotyczące pikantnych potraw!

Czy warto jeść pikantne potrawy? A może lepiej ich unikać? Obalamy popularne mity!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *