Feedfit > DIETETYKA > ZDROWE ODŻYWIANIE > „Pij wodę, będziesz wielka!” Anna Lewandowska przypomina o nawadnianiu
DIETETYKASOCIALFITZDROWE ODŻYWIANIE

„Pij wodę, będziesz wielka!” Anna Lewandowska przypomina o nawadnianiu

Foto: Freepik

Picie wody w odpowiednich ilościach każdego dnia odgrywa szczególnie istotną rolę w kontekście naszego zdrowia, wszak stanowi ona aż 60% masy ludzkiego ciała i bierze czynny udział w wielu kluczowych procesach. Warto zatem regularnie dbać o to, aby organizmowi nie brakowało tej życiodajnej cieczy. O prozdrowotnych właściwościach wody ponownie postanowiła przypomnieć czytelniczkom swojego bloga Anna Lewandowska, która podkreśla, że dostarczanie płynów to absolutna podstawa, jeśli chodzi o zdrowe odżywianie.

Od zarania dziejów wodę przyjmuje się jako symbol życia, ale nic w tym dziwnego, wszak to właśnie ona jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania niemal każdego żywego stworzenia. Wzmożona odporność na różnego rodzaju bakterie i wirusy, oczyszczenie organizmu, czy regulacja temperatury ciała to tylko niektóre spośród długiej listy korzyści, jakie niesie za sobą jej regularne spożywanie. Dodatkowo woda redukuje zmęczenie i jest nieoceniona dla naszej ogólnej wytrzymałości oraz sprawności fizycznej. Wniosek nasuwa się sam – jeśli chcemy cieszyć się dobrym zdrowiem i być na co dzień pełni energii, to zamiast kawy lub herbaty koniecznie powinniśmy sięgać po wodę w tradycyjnej postaci!

Głos w kwestii znaczenia wody za pośrednictwem swojego bloga oraz profilu na Instagramie zabrała ostatnio Anna Lewandowska. Z wpisów popularnej trenerki fitness możemy dowiedzieć się chociażby ile płynów na dobę należy dostarczać naszemu organizmowi, a także poznać poważne konsekwencje odwodnienia. Lewandowska zauważa, że brak odpowiedniej ilości płynów może doprowadzić do zaburzeń pamięci i koordynacji ruchowej, bólów oraz zawrotów głowy, czy problemów z trawieniem. W związku z tym dorosły człowiek powinien wypijać średnio 3 litry wody dziennie, co w przeliczeniu daje około 12 szklanek.

Według Anny Lewandowskiej najlepszą strategią jest picie niewielkich ilości wody regularnie na przestrzeni całego dnia. Jednocześnie trenerka przypomina, że zawierające wodę napoje, takie jak wyciskane soki, koktajle, czy smoothie, w żadnym wypadku nie są w stanie zastąpić właściwości czystej cieczy. W codziennym monitorowaniu ilości wypijanych płynów pomoże nam aplikacja Diet & Training by Ann.

Artykuły

Filologia angielska i sport to dwie jego największe pasje. Wolne chwile stara się spędzać aktywnie, aczkolwiek nie gardzi także wartościową literaturą.
Piotr Bernacik
Polecane wpisy
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Zdrowe odżywianie bez monotonii - pomysły

Szukasz kulinarnych inspiracji? Przeczytaj, jakie zmiany warto wprowadzić do codziennego jadłospisu, żeby był bardziej urozmaicony.
Czytaj więcej
SOCIALFIT

Popularne hashtagi żywnościowe – które z nich warto sprawdzić podczas poszukiwań inspiracji kulinarnych na Instagramie?

Czy tagi na Instagramie jeszcze działają? Sprawdź, jak łatwo za ich pomocą wyszukać interesujące Cię posty o jedzeniu.
Czytaj więcej
DIETETYKAFAKTY I MITY

Ciemne pieczywo zawsze zdrowsze od jasnego? Nie daj się zwieść stereotypom!

Obalamy mit, że ciemne pieczywo jest zawsze zdrowsze! Sklepy reklamują białe pieczywo jako ciemne. Sprawdź, o co chodzi!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *