Feedfit > DIETETYKA > ZDROWE ODŻYWIANIE > „Pij wodę, będziesz wielka!” Anna Lewandowska przypomina o nawadnianiu
DIETETYKASOCIALFITZDROWE ODŻYWIANIE

„Pij wodę, będziesz wielka!” Anna Lewandowska przypomina o nawadnianiu

Foto: Freepik

Picie wody w odpowiednich ilościach każdego dnia odgrywa szczególnie istotną rolę w kontekście naszego zdrowia, wszak stanowi ona aż 60% masy ludzkiego ciała i bierze czynny udział w wielu kluczowych procesach. Warto zatem regularnie dbać o to, aby organizmowi nie brakowało tej życiodajnej cieczy. O prozdrowotnych właściwościach wody ponownie postanowiła przypomnieć czytelniczkom swojego bloga Anna Lewandowska, która podkreśla, że dostarczanie płynów to absolutna podstawa, jeśli chodzi o zdrowe odżywianie.

Od zarania dziejów wodę przyjmuje się jako symbol życia, ale nic w tym dziwnego, wszak to właśnie ona jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania niemal każdego żywego stworzenia. Wzmożona odporność na różnego rodzaju bakterie i wirusy, oczyszczenie organizmu, czy regulacja temperatury ciała to tylko niektóre spośród długiej listy korzyści, jakie niesie za sobą jej regularne spożywanie. Dodatkowo woda redukuje zmęczenie i jest nieoceniona dla naszej ogólnej wytrzymałości oraz sprawności fizycznej. Wniosek nasuwa się sam – jeśli chcemy cieszyć się dobrym zdrowiem i być na co dzień pełni energii, to zamiast kawy lub herbaty koniecznie powinniśmy sięgać po wodę w tradycyjnej postaci!

Głos w kwestii znaczenia wody za pośrednictwem swojego bloga oraz profilu na Instagramie zabrała ostatnio Anna Lewandowska. Z wpisów popularnej trenerki fitness możemy dowiedzieć się chociażby ile płynów na dobę należy dostarczać naszemu organizmowi, a także poznać poważne konsekwencje odwodnienia. Lewandowska zauważa, że brak odpowiedniej ilości płynów może doprowadzić do zaburzeń pamięci i koordynacji ruchowej, bólów oraz zawrotów głowy, czy problemów z trawieniem. W związku z tym dorosły człowiek powinien wypijać średnio 3 litry wody dziennie, co w przeliczeniu daje około 12 szklanek.

Według Anny Lewandowskiej najlepszą strategią jest picie niewielkich ilości wody regularnie na przestrzeni całego dnia. Jednocześnie trenerka przypomina, że zawierające wodę napoje, takie jak wyciskane soki, koktajle, czy smoothie, w żadnym wypadku nie są w stanie zastąpić właściwości czystej cieczy. W codziennym monitorowaniu ilości wypijanych płynów pomoże nam aplikacja Diet & Training by Ann.

Artykuły

Filologia angielska i sport to dwie jego największe pasje. Wolne chwile stara się spędzać aktywnie, aczkolwiek nie gardzi także wartościową literaturą.
Piotr Bernacik
Polecane wpisy
DIETETYKAZDROWIE

Dna moczanowa a dieta - jak należy odżywiać się przy tej dolegliwości?

Cierpisz na dnę moczanową? Dowiedz się, jaka dieta będzie dla Ciebie najlepsza!
Czytaj więcej
SOCIALFIT

Kulinarne wirale - które dania stały się światowym hitem TikToka?

Dowiedz się, jakie fit potrawy można przygotować z hitowych nagrań na TikToku. Oto kilka najpopularniejszych inspiracji z całego świata!
Czytaj więcej
DIETETYKASOCIALFITZDROWE ODŻYWIANIE

Jak utrzymać formę na wakacjach? Anna Lewandowska wie najlepiej!

Lato niesie ze sobą różne pokusy, które mogą pokrzyżować nam ambitne plany dietetyczne i treningowe. Jak sobie z nimi poradzić? Oto co ma do powiedzenia na ten temat topowa polska trenerka Anna Lewandowska!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *