Feedfit > SUPLEMENTACJA > Jakie suplementy można spożywać przed treningiem?
SUPLEMENTACJA

Jakie suplementy można spożywać przed treningiem?

Artykuł sponsorowany

Odpowiednie dobrane suplementy mogą sprawić, że Twój wysiłek fizyczny będzie bardziej efektywny i potrwa dłużej. Dowiedz się, czym są odżywki przedtreningowe. 

Zbilansowana dieta

Warto zadbać o to, aby dostarczać organizmowi w diecie wszystkie elementy konieczne do prawidłowego przebiegu metabolizmu. Organizm powinien otrzymywać codzienną dawkę odpowiedniej ilości witamin, minerałów, węglowodanów, białek i tłuszczów. U sportowców zapotrzebowanie na składniki odżywcze jest wyższe i w dużej mierze zależne od częstotliwości oraz intensywności aktywności fizycznej. Właściwy suplement powinien być tylko dodatkiem, który nie zastąpi właściwego odżywiania ani ruchu. Warto pamiętać o tym, aby każda suplementacja była poprzedzona wykonaniem podstawowych badań oraz konsultacją z lekarzem lub farmaceutą. 

Suplementy przedtreningowe 

Do odżywek przedtreningowych zalicza się suplementy, które wzbogacają dietę w składniki, które mogą poprawić możliwości wysiłkowe, a także łagodzą narastające uczucie zmęczenia. Suplementacja ma na celu także przyspieszenie procesów kształtowania się sylwetki albo pomoc w redukcji tkanki tłuszczowej i odchudzaniu. Bezpieczny spalacz tłuszczu to zwykle preparat bazujący na składnikach pochodzenia naturalnego, takich jak kofeina, guarana czy ekstrakt z zielonej herbaty i gorzkiej pomarańczy. Substancje podwyższają temperaturę ciała, co ma przełożenie na efektywniejsze modelowanie sylwetki podczas ćwiczeń.

Najpopularniejsze przedtreningówki wspierają transport składników odżywczych do pracujących mięśni, a także pomagają utrzymać optymalny metabolizm energetyczny. Preparaty zawierające kreatynę wspomagają także wydolność fizyczną podczas wykonywanych ćwiczeń, natomiast kofeina pobudza układ nerwowy i pozwala lepiej skupić się na wykonywanych ćwiczeniach. Godne uwagi są również boostery testosteronu, które mają na celu stabilizację stężenia tego hormonu we krwi i kontrolę jego aktywności. Boostery mogą w dłuższej perspektywie poprawić jakość snu, dodać energii, a także podnieść libido. Boostery testosteronu są rekomendowane dla osób ćwiczących rekreacyjnie i profesjonalnych zawodników sportowych, zwłaszcza tych związanych z dyscyplinami siłowo-wytrzymałościowym. 

Regeneracja potreningowa 

Osobom trenujących poleca się także przyjmowanie substancji wspierających odporność organizmu i wspomagających regenerację stawów. Zachodzące w ciałach sportowców częstsze przemiany biochemiczno-fizjologiczne prowadzą do utraty potrzebnych witamin i minerałów. Niedobory mogą powodować problemy z regeneracją i pogorszenie zdrowia. Aby temu zapobiec warto przyjmować preparaty, które wspierają produkcję kolagenu.

Zdj. główne: CHU Gummies/unsplash.com

Miłośniczka książek i nauki języków obcych. W wolnym czasie pływa i relaksuje się na zajęciach jogi.

Polecane wpisy

SUPLEMENTACJA

Monohydrat kreatyny a suplementacja sportowca – właściwości, skutki uboczne i dawkowanie

Regularnie ćwiczysz na siłowni, ale zaczynasz odczuwać spadki kondycji? A może brakuje Ci energii podczas sesji treningowej i nie wiesz, co z tym zrobić?
Czytaj więcej
SUPLEMENTACJA

Pięć filarów zdrowia: Jak zadbać o swoją odporność i zmniejszyć ryzyko chorób

Wzmocnij odporność i uniknij chorób. Zadbaj o swoje zdrowie!
Czytaj więcej
SUPLEMENTACJA

Które suplementy pomagają w walce z niedoborem witamin i minerałów? Znajdź swoją drogę do zdrowia i równowagi.

W tym artykule omówimy, które suplementy mogą pomóc w walce z niedoborem witamin i minerałów, aby wspomóc nasze zdrowie i osiągnąć równowagę.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *