Feedfit > WELLNESS > DLA UMYSŁU > „Cudowny poranek” gwarantem dobrego samopoczucia? Miracle Morning zyskuje zwolenników!
DLA UMYSŁUWELLNESS

„Cudowny poranek” gwarantem dobrego samopoczucia? Miracle Morning zyskuje zwolenników!

Foto: Freepik

Sposób na dobre wejście w nowy dzień to technika opracowana przez słynnego amerykańskiego mówcę motywacyjnego. Jego metoda wprowadza codzienne nawyki, które mają pozytywnie nastawiać na resztę dnia.

Hal Elrod – twórca metody

Autor koncepcji „cudownego poranka” to jeden z najlepszych i najpopularniejszych na świecie trenerów rozwoju zawodowego. 41-latek pochodzi z Kalifornii i od wielu lat zajmuje się prowadzeniem spotkań motywacyjnych. Hal Elrod zajmuje się metodą Miracle Morning od 2012 roku, gdy została opublikowana jego pierwsza książka na ten temat. Do tej pory napisał ponad 20 bestsellerowych poradników, które zostały łącznie przetłumaczone na 27 języków. Stworzona przez niego technika rozpoczynania dnia zyskała duże uznanie na całym świecie i stała się jedną z najczęściej stosowanych metod w dziedzinie coachingu.

Na czym polega Miracle Morning?

Autor książki przekonuje, że kluczem do uzyskania harmonii, spokoju i radości z życia jest wczesne wstawanie. Zdaniem Elroda stresujący poranek, pospieszne wstawanie i nerwy związane z ewentualnym spóźnieniem mogą negatywnie nastawić psychikę na cały dzień. Stworzona przez niego autorska metoda ma pozwolić na zyskanie czasu przed rozpoczęciem codziennych obowiązków i wyciszenie się przed wyzwaniami, które nadejdą. Metoda „cudownego poranka” opiera się na sześciu prostych nawykach, które powinny zostać na stałe wprowadzone do planu dnia.

Pierwszym etapem ich realizowania jest wcześniejsza pobudka. Nastawienie budzika chociaż pół godziny przed standardowym czasem wstawania, powinno dać czas na realizację zajęć i nawyków, które przynoszą radość i spokój. Tak rozpoczęty dzień ma pomóc w prowadzeniu zdrowego trybu życia, zmniejszeniu stresu i zwiększeniu poziomu zadowolenia. 6 prostych zasad opisanych przez Hala Elroda pomogą oczyścić umysł i pozytywnie nastawić się do działania.

Afirmacja

Pierwszym nawykiem jest zastanowienie się nad tymi rzeczami, za które jest się wdzięcznym w życiu. Afirmacja ma skupiać się na pozytywach, które sprawiają, że codzienność przynosi radość i spokój. Zdaniem twórcy każdy poranek powinien rozpoczynać się od powtarzania wyuczonych sformułowań, które ostatecznie wpłyną na pozytywne zmiany w życiu. Przykładem zdania afirmującego, które można wykorzystać na tym etapie „cudownego poranka”, jest stwierdzenie: „Jestem szczęśliwy”.

⁣🌞 FENOMEN PORANKA 🌞⁣

„Fenomen poranka” Hala Elroda to nie tylko książka o tym, jak to zrobić, żeby wstawać wcześnie…

Opublikowany przez Katarzyna Wolszczak Piątek, 8 maja 2020

Medytacja

Drugim elementem wchodzącym w skład udanego wejścia w nowy dzień jest czas poświęcony na medytację. Czas spędzony w ciszy na kontemplacji lub modlitwie ma za zadanie oczyścić umysł, uspokoić myśli i znaleźć koncentrację na najważniejszych sytuacjach, które wydarzą się w ciągu dnia. W czasie medytacji warto zrealizować kilka ćwiczeń oddechowych, posłuchać muzyki relaksacyjnej lub skorzystać z wirtualnej lekcji medytacji.

Wizualizacja

Stworzenie mapy myśli i wyobrażenie sobie swojej przyszłości pomaga w określeniu celów i zbudowaniu odpowiedniej motywacji do działania. Wielu z użytkowników metody wierzy, że wizualizowanie swoich sukcesów sprawia, iż pozytywne myśli realnie przyciągają je do człowieka i pomagają je spełnić w świecie rzeczywistym.

Ćwiczenia fizyczne

Szybki trening pomaga nie tylko w utrzymaniu kondycji fizycznej i zdrowia, ale także pomaga uspokoić umysł. Zdaniem Hala Elroda warto próbować różnych rodzajów aktywności fizycznej, tak aby idealnie dopasować indywidualny zestaw ćwiczeń, który sprawia użytkownikowi najwięcej radości.

Czytanie

Codzienna lektura książek wartościowych i coachingowych pomaga rozwijać indywidualne umiejętności, budować siłę psychiczną i zmieniać sposób myślenia o drodze do sukcesu. Autor metody Miracle Morning na czas czytania poleca sięgnięcie po różnego rodzaju poradniki, literaturę psychologiczną czy książki nastawione na rozwój.

Pisanie

Ostatnim z etapów „cudownego poranka” jest czas poświęcony na samorealizację poprzez systematyczne prowadzenie dziennika. Dzięki zapiskom możliwa będzie obserwacja rozwoju i poczynionych postępów. Pisanie ma także pozytywnie wpływać na wyciszenie się i uporządkowanie myśli oraz celów.

Foto wyróżniające: Freepik

Artykuły

Media i copywriting towarzyszą jej od czasów studiów. Ukończyła Filologię Polską ze specjalnością dziennikarstwa, a obecnie studiuje Dziennikarstwo i Komunikację Społeczną z ukierunkowaniem na Dziennikarstwo Sportowe i Zarządzanie w sporcie. Wolny czas spędza aktywnie na spacerach lub w domu z dobrą książką.
Joanna Nowak
Polecane wpisy
DLA CIAŁATRENINGWELLNESS

Zasady prawidłowej regeneracji organizmu po wysiłku fizycznym

Wystarczy kilka prostych kroków, aby po treningu czuć się wspaniale. Poznaj zasady prawidłowej regeneracji ciała po wysiłku fizycznym!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆDLA UMYSŁUWELLNESS

Jak poprawić koncentrację podczas aktywności fizycznej i codziennych obowiązków?

Szukasz sposobów na poprawę koncentracji? Sprawdź nasze propozycje!
Czytaj więcej
DLA CIAŁAWELLNESS

Domowe sposoby na otarcia i drobne urazy potreningowe

Sprawdź, jak przygotować naturalny, a przede wszystkim skuteczny opatrunek łagodzący podrażnienia z produktów znajdujących się w każdym domu!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *