Feedfit > WELLNESS > DLA CIAŁA > Domowe sposoby na otarcia i drobne urazy potreningowe
DLA CIAŁAWELLNESS

Domowe sposoby na otarcia i drobne urazy potreningowe

Foto: Freepik

Obuwie sportowe, brak odzieży ochronnej albo drobny wypadek podczas wysiłku fizycznego mogą prowadzić do nieprzyjemnych otarć skóry. Jak radzić sobie z nimi domowymi sposobami?

Zimny okład

Sprawdzonym sposobem na złagodzenie podrażnienia oraz ewentualną opuchliznę jest przyłożenie zimnego okładu. Na rynku istnieją preparaty dla sportowców, które świetnie utrzymują temperaturę oraz uśmierzają ból. Tego typu opatrunki można znaleźć w ofercie sklepów sportowych. Jeśli zawodnik nie jest zaopatrzony w tego typu produkt, może namoczyć bawełnianą tkaninę zimną wodą, wycisnąć ją i przyłożyć do zranionego miejsca. Równie dobrze sprawdzają się opakowania mrożonek lub kostki lodu owinięte ręcznikiem czy gazą. W razie potrzeby powinna się sprawdzić także butelka z zimną wodą lub termofor.

Aloes

Sok z aloesu to jedno z najbardziej skutecznych i naturalnych lekarstw na podrażniony naskórek. Aloes świetnie sobie radzi także z drobnymi ranami otwartymi, ponieważ jego składniki mają działanie przeciwzapalne i przeciwbólowe. Jeśli w domu nie ma żywej rośliny, można skorzystać z gotowych żeli i wyciągów aloesowych dostępnych w aptekach. Tego typu produkty powinny stanowić obowiązkowy element wyposażenia każdej domowej apteczki. Żel wyciśnięty z liścia aloesu należy przyłożyć na ranę na kilka minut, a ulga powinna pojawić się momentalnie. Miłośnicy naturalnych metod lecznictwa proponują natomiast przygotowanie specjalnego naparu na bazie liści zielonej herbaty, olejku lawendowego i soku z aloesu. Płynem należy przemywać ranę 2 razy dziennie.

Płatki owsiane

Ten produkt spożywczy kojarzący się głównie z pożywnym śniadaniem posiada sporo właściwości odżywczych, które są wykorzystywane w naturalnej medycynie. Płatki owsiane mają działanie oczyszczające, nawilżające, łagodzące podrażnienia oraz zapobiegające stanom zapalnym. Najbardziej efektywnym sposobem wykorzystania płatków owsianych w leczeniu otarć i podrażnień naskórka jest przygotowanie owsianej kąpieli. Do wanny wypełnionej ciepłą wodą należy wrzucić około 2 szklanek płatków owsianych. Z kąpieli można korzystać przez około 30 minut, w tym czasie nie należy używać dodatkowych środków chemicznych, które zmniejszą naturalne działanie płatków.

Nabiał

Domowy sposób na oparzenie słoneczne świetnie sprawdza się także w przypadku potreningowych urazów skóry. Nabiał pomaga uśmierzyć ból dzięki niskiej temperaturze, a także odżywia i nawilża skórę. Jako opatrunek dobrze sprawdzą się jogurt naturalny, śmietana, kefir czy maślanka. Okłady z produktów mlecznych można wykonywać nawet kilka razy dziennie. Istotną kwestią jest to, by wycierając ze skóry produkt nie robić tego mocno, ale delikatnie ściągnąć najgrubszą warstwę, zaś pozostałość wsmarować w ciało.

Jeżeli zdarzy się Wam przesadzić z kąpielami słonecznymi ukojenie przyniesie wam okład z zimnego jogurtu lub maślanki.

Opublikowany przez Juvederm Poland Poniedziałek, 8 lipca 2013

Ogórek

Zielone warzywo nie tylko pielęgnuje skórę, ale także przyspiesza proces jej regeneracji. Sole mineralne zawarte w ogórku świetnie odżywiają skórę, zmniejszają ilość wydzielanego sebum i łagodzą wszelkie podrażnienia. Stosowany w naturalnej kosmetyce ogórek zmniejsza opuchliznę i dolegliwości bólowe. Na otarty podczas ćwiczeń fizycznych naskórek należy nałożyć plaster świeżo umytego, obranego i pokrojonego ogórka. Okład z warzywa można trzymać przez około 10 minut. Dla zwiększenia efektywności naturalnego opatrunku plaster ogórka można zamoczyć w nabiale, na przykład kefirze czy maślance.

Kurkuma

Popularna indyjska przyprawa swoje nieocenione w naturalnej medycynie właściwości zawdzięcza dużej ilości kurkuminy w składzie. Kurkuma charakteryzuje się silnym działaniem antybakteryjnym oraz przeciwzapalnym. Z tego powodu kurkuma jest także często używana w leczeniu grypy czy przeziębienia. Opatrunek na podrażnioną skórę przygotowuje się z 3 łyżeczek przyprawy i łyżki wody. Masę należy wymieszać i umieścić bezpośrednio na skórze. Okłady można powtarzać nawet 3 razy w ciągu doby.

Kurkuma przez niektórych nazywana jest złotym pyłem natury ze względu na swoje drogocenne właściwości.

Wprowadzając…

Opublikowany przez Revita Środa, 3 lutego 2021

Foto wyróżniające: Freepik

Artykuły

Media i copywriting towarzyszą jej od czasów studiów. Ukończyła Filologię Polską ze specjalnością dziennikarstwa, a obecnie studiuje Dziennikarstwo i Komunikację Społeczną z ukierunkowaniem na Dziennikarstwo Sportowe i Zarządzanie w sporcie. Wolny czas spędza aktywnie na spacerach lub w domu z dobrą książką.
Joanna Nowak
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆWELLNESS

Wakacje na Mykonos – jak przygotować się do wyjazdu?

Mykonos to jedna z wyjątkowych greckich wysp, na której każdy znajdzie formę relaksu odpowiednią dla siebie.
Czytaj więcej
DLA CIAŁAWELLNESS

Jakie korzyści dla ciała i zdrowia daje zimny prysznic?

Zimne prysznice mogą być lepsze od gorącej kąpieli!
Czytaj więcej
DLA CIAŁADLA UMYSŁUWELLNESS

Sprawdzone techniki relaksacyjne dla ciała i umysłu

Masz dość ciągłego zmęczenia? Potrzebujesz chwili relaksu? Poznaj sprawdzone techniki relaksacyjne dla ciała i ducha!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *