Feedfit > WELLNESS > DLA CIAŁA > Domowe sposoby na pielęgnację obciążonych stóp
DLA CIAŁAWELLNESS

Domowe sposoby na pielęgnację obciążonych stóp

Foto: Freepik

Osoby aktywne fizycznie, które wiele godzin spędzają na treningu obciążającym nogi i stopy powinny w szczególny sposób zadbać o ich kondycję. Poznaj sprawdzone kuracje, które wykonasz w domu!

Maseczki i okłady

Stopy zmęczone intensywnym wysiłkiem fizycznym potrzebują dodatkowych minerałów i składników odżywczych, które przyspieszą proces regeneracji i zmniejszą dolegliwości bólowe. Większość preparatów można wykonać samodzielnie, najczęściej ze składników, które każdy posiada w swojej kuchni. Naturalne produkty lepiej odżywiają i zmiękczają skórę, zmniejszają podrażnienia wynikające z otarć stóp, a także poprawiają komfort chodzenia czy ćwiczeń obciążających nogi.

Kosmetyki w stylu DIY można wykonać z produktów zawierających skrobię, na przykład mąki ziemniaczanej czy gotowanych warzyw. Do zrobienia maseczki lub okładu na zmęczone stopy dobrze sprawdzają się także twaróg, jogurt naturalny, siemię lniane, wazelina oraz sok z cytryny. Wszystkie produkty należy w odpowiednich proporcjach wymieszać i nałożyć na stopy. W celu zwiększenia efektu można założyć bawełnianą skarpetkę, która poprawia wchłanialność kosmetyku i trzymać okład około 30 minut.

Krem lub olejek roślinny

Nawilżanie stóp powinno odbywać się codziennie, szczególnie po kąpieli kończącej trening. Oczyszczona z potu i martwego naskórka skóra lepiej wchłania składniki nałożonego kosmetyku i szybciej się regeneruje. Obciążone wysiłkiem fizycznym stopy potrzebują systematycznej pielęgnacji, dlatego w przeciwieństwie do maski czy okładu, który należy stosować raz w tygodniu, krem można nakładać codziennie.

Gotowy produkt można kupić w każdym sklepie kosmetycznym, jednak podobnie jak w przypadku masek, specyfik można wykonać samodzielnie. Do stworzenia kremu do stóp potrzebne będzie masło shea, olej kokosowy oraz oliwa z oliwek. Po wymieszaniu produktów należy je umieścić na co najmniej 30 minut w lodówce. Po tym czasie krem można nakładać bezpośrednio na gołe stopy.

Alternatywę dla kremu stanowią naturalne olejki roślinne, które nawilżają skórę, regenerują podrażnienia oraz zmniejszają uczucie napięcia. Wśród takich produktów znajduje się olej z awokado, słodkich migdałów, słonecznika, aloesu czy pestek winogron.

Moczenie stóp

Oprócz specyfików dedykowanych zmęczonym stopom, w regeneracji może pomóc także kąpiel. W tym wypadku możliwości są dwie. Pierwsza z nich to przygotowanie kąpieli w wannie z dodatkiem olejków roślinnych i wykonaniem peelingu do stóp. W ten sposób z odżywczego działania składników korzystają nie tylko nogi, ale także skóra całego ciała. W wannie z ciepłą wodą można umieścić naturalne produkty, które regenerują podrażniony naskórek, zrelaksują mięśnie stóp i pomogą w redukcji uczucia zmęczenia.

Drugim rozwiązaniem jest przygotowanie kąpieli tylko do stóp. Może ona być wykonana w specjalnym urządzeniu przeznaczonym do masowania stóp lub zwykłej misce. Do ciepłej wody należy dodać sody oczyszczonej, soli, octu lub mieszankę ziół. Każdy z tych preparatów redukuje opuchliznę, odżywia zmęczone stopy i zmniejsza uczucie napięcia.

Złuszczanie naskórka

Trzymanie stóp w skarpetkach i butach podczas długich, intensywnych treningów może prowadzić do wysuszenia skóry, pękania naskórka oraz powstawania odcisków i nagniotków. Skutecznym sposobem na zlikwidowanie tego typu dolegliwości są czynności, które prowadzą do złuszczenia martwego naskórka. Najpowszechniejszym jest ścieranie skóry za pomocą specjalnej tarki do stóp. Po złuszczeniu naskórka należy koniecznie posmarować stopy kremem nawilżającym lub olejem roślinnym, który nawilży całą skórę.

W celu wygładzenia można stosować także peelingi, które powinno się wykonywać raz w tygodniu. Gotowe produkty można kupić w sklepie, lub wykonać je w duchu DIY przy użyciu brązowego cukru, miodu i masła shea. Pomocne w pozbyciu się martwego naskórka są również skarpetki złuszczające, które wykonują cały proces za nas. Skarpetki należy ubrać na noc, a następnie rano dokładnie oczyścić i osuszyć stopy.

BOSA I PIĘKANA🥰Zadbaj o stopy przed latem👣🆘👣

Domowa pielęgnacja krok po kroku–>

1.PEELING
Złuszczanie skóry stóp jest…

Opublikowany przez Eternity SPA Wrocław Wtorek, 16 marca 2021

Foto wyróżniające: Freepik

Artykuły

Media i copywriting towarzyszą jej od czasów studiów. Ukończyła Filologię Polską ze specjalnością dziennikarstwa, a obecnie studiuje Dziennikarstwo i Komunikację Społeczną z ukierunkowaniem na Dziennikarstwo Sportowe i Zarządzanie w sporcie. Wolny czas spędza aktywnie na spacerach lub w domu z dobrą książką.
Joanna Nowak
Polecane wpisy
DLA CIAŁAWELLNESS

Jakie korzyści dla ciała i zdrowia daje zimny prysznic?

Zimne prysznice mogą być lepsze od gorącej kąpieli!
Czytaj więcej
DLA CIAŁADLA UMYSŁUWELLNESS

Sprawdzone techniki relaksacyjne dla ciała i umysłu

Masz dość ciągłego zmęczenia? Potrzebujesz chwili relaksu? Poznaj sprawdzone techniki relaksacyjne dla ciała i ducha!
Czytaj więcej
DLA CIAŁATRENINGWELLNESS

Zasady prawidłowej regeneracji organizmu po wysiłku fizycznym

Wystarczy kilka prostych kroków, aby po treningu czuć się wspaniale. Poznaj zasady prawidłowej regeneracji ciała po wysiłku fizycznym!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *