Feedfit > WELLNESS > DLA CIAŁA > Trendy wellness 2021 – znajdź swoje klucze do dobrego samopoczucia!
DLA CIAŁADLA UMYSŁUWELLNESS

Trendy wellness 2021 – znajdź swoje klucze do dobrego samopoczucia!

Foto: Freepik

Sytuacja pandemiczna sprawiła, że już od ubiegłego roku popularność zyskały wszelkie aktywności wspomagające odporność i pomagające utrzymać organizm w dobrym zdrowiu. Sprawdź, jakie trendy będą panować w tym sezonie!

Aktywizacja wszystkich zmysłów

Codzienne rytuały pielęgnacyjne to postawa wellness i sposób na poprawę samopoczucia. Każdy inaczej dba o swoje ciało. Niektórzy skupiają się na nawilżeniu skóry, inni na zabiegach odmładzających, popularne jest także stosowanie peelingów złuszczających martwy naskórek, lub proste oczyszczenie twarzy. W tym roku specjaliści zalecają oprócz skupienia się na ciele, zadbanie także o stronę psychiczną i pobudzenie wszystkich zmysłów.

Odpowiedni nastrój pomaga zredukować stres, odprężyć się oraz naładować baterie na kolejny dzień pracy. Oprócz ulubionych kosmetyków potrzebnych do rytuału warto także zadbać o świece zapachowe, olejki lub kadzidła, które aktywizują zmysł węchu, odpowiednie światło, które nie będzie dodatkowo męczyć oczu oraz ulubioną muzykę, która doda nam pozytywnej energii i pozytywnie nastroi umysł.

Troska o zdrowy sen

Praca zdalna i wprowadzone obostrzenia sanitarne sprawiły, że większość czasu spędzamy we własnych czterech kątach. Zjawisko to może negatywnie odbijać się na jakości snu. Mniejsze dotlenienie organizmu, brak zmiany otoczenia, monotonia i znudzenie powodują, że organizm otrzymuje mniej bodźców i męczy się w mało efektywny sposób. Czynniki te generują problemy ze snem, dlatego w 2021 roku warto szczególnie zadbać o odpowiednie warunki do odpoczynku.

Kluczem do zdrowego snu jest regulacja temperatury w pomieszczeniu, zmniejszenie światła dziennego dostającego się do pokoju, regularne wietrzenie, wygodny materac oraz stymulowanie zapachu. Pomocne mogą okazać się olejki eteryczne, które udrażniają drogi oddechowe, ułatwiają oddychanie i pomagają zasnąć. Nie można także zapominać o odpowiedniej ilości snu, która jest niezbędna do efektywnego funkcjonowania organizmu. Optymalna liczba waha się u dorosłego człowiek od 7 do 8 godzin.

Sen to klucz do urody, zdrowia i dobrego samopoczucia. 🙂🙃
Higiena snu to nic innego jak przepis na to, jak zdrowo spać….

Opublikowany przez Naturalne.pl Wtorek, 12 stycznia 2021

Wzmocnienie odporności

Światowa pandemia to idealny czas na zainteresowanie się witaminową suplementacją i wspomaganie układu odpornościowego. Badanie przeprowadzone dla Immune Health Supplements Market wykazały, że w ubiegłym rok aż 50% badanych przyznało, że do swojej diety włączyło specjalne środki mające poprawić ich odporność. Statystyki są bardzo optymistyczne, jednak to dopiero połowa.

Zwrócenie szczególnej uwagi na dostarczane organizmowi składniki odżywcze, witaminy oraz mikroelementy, jest jednym z najważniejszych trendów wellness w 2021 roku. Wśród najbardziej pożądanych substancji znajduje się żelazo, cynk, magnez, witamina D, B12, E i C, kwas foliowy, selen czy wyciąg z czarnego bzu lub kurkumy. Oprócz syntetycznych środków warto zadbać o dostarczanie minerałów w diecie, spożywając więcej warzyw, szczególnie zielonych i strączkowych, świeżych owoców oraz ryb.

Zdrowie psychiczne

Izolacja to trudny czas szczególnie dla osób samotnych, dlatego oprócz dbania o aspekt fizyczny organizmu należy także pielęgnować kondycję psychiczną. Utrzymywanie regularnego kontaktu, choćby wirtualnego, zbilansowana dieta wspomagająca układ nerwowy, spędzanie czasu na łonie przyrody oraz systematyczna aktywność fizyczna wytwarzająca endorfiny, to kilka podstawowych metod na zadbanie o zdrowie psychiczne.

Problemy psychiczne przestały być tematem tabu, gdy zaczęły dotyczyć dużej części społeczeństw krajów wysoko rozwiniętych, dlatego troska o dobre samopoczucie jest jednym z ważniejszych elementów prozdrowotnych, które przykuwają uwagę w roku 2021. W jadłospisie osób chcących wzmocnić pracę układu nerwowego powinny znaleźć się produkty zawierające duże ilości błonnika, przeciwutleniaczy, witaminy B oraz probiotyków.

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Artykuły

Media i copywriting towarzyszą jej od czasów studiów. Ukończyła Filologię Polską ze specjalnością dziennikarstwa, a obecnie studiuje Dziennikarstwo i Komunikację Społeczną z ukierunkowaniem na Dziennikarstwo Sportowe i Zarządzanie w sporcie. Wolny czas spędza aktywnie na spacerach lub w domu z dobrą książką.
Joanna Nowak
Polecane wpisy
DLA CIAŁATRENINGWELLNESS

Zasady prawidłowej regeneracji organizmu po wysiłku fizycznym

Wystarczy kilka prostych kroków, aby po treningu czuć się wspaniale. Poznaj zasady prawidłowej regeneracji ciała po wysiłku fizycznym!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆDLA UMYSŁUWELLNESS

Jak poprawić koncentrację podczas aktywności fizycznej i codziennych obowiązków?

Szukasz sposobów na poprawę koncentracji? Sprawdź nasze propozycje!
Czytaj więcej
DLA CIAŁAWELLNESS

Domowe sposoby na otarcia i drobne urazy potreningowe

Sprawdź, jak przygotować naturalny, a przede wszystkim skuteczny opatrunek łagodzący podrażnienia z produktów znajdujących się w każdym domu!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *