W ciągu ostatnich kilku dekad internet stał się nierozłączną częścią naszego życia. Wpływ cyfrowej rewolucji jest tak wielki, że zmienił sposób, w jaki będziemy postrzegać marketing na zawsze.
Marketing internetowy to nie tylko reklama w mediach społecznościowych lub kupowanie ruchu z wyszukiwarek, to pewność, że dajesz swoim klientom wszystko, czego chcą i potrzebują w przystępny i wygodny sposób.
Kluczowe zalety marketingu internetowego
Internet jest pełen możliwości dla marketerów, na drodze promocji produktów i usług. Między innymi z tego powodu stał się tak popularny wśród firm e-commerce. Oto kilka z nich:
- Oszczędność czasu i pieniędzy,
- Możliwość dotarcia do większej liczby osób na całym świecie,
- Dostępność do klientów 24/7.
Marketing internetowy jest jednym z najpotężniejszych sposobów na rozwój firmy i dotarcie do większej liczby klientów. Jest to również świetny sposób na obniżenie kosztów i zaoszczędzenie czasu.
Dlaczego powinniśmy z niego korzystać?
Jest darmowy!
Fizyczna infrastruktura nie stanowi konieczności, więc jego wdrożenie jest darmowe i proste w utrzymaniu. Istotny jest również brak pracowników i biur, które wiążą się z kosztami.
Gigantyczna baza potencjalnych klientów!
Twoja strona przybiera charakter witryny sklepowej w Internecie.
Budowa świadomości marki i zaufania, za pośrednictwem użytecznych treści!
Marketing treści polega na tworzeniu wartościowych treści, które rozwiązują problemy klientów – mogą to być posty na blogu, tutoriale wideo czy podcasty.
Marketingowy mix – promocja na miarę XXI wieku!
Marketing mix to zestaw czterech elementów, które marketer może wykorzystać do promocji produktu lub usługi. Chociaż dzisiaj oferowany jest przez wiele agencji interaktywnych np. https://adsright.pl/marketing-mix/, koncepcja 4P została po raz pierwszy zaproponowana przez E. Jerome McCarthy’ego już w 1960 roku.
Zdefiniował on kluczowe elementy marketingu: produkt, cenę, miejsce i promocję. Obecnie wielu ekspertów z dziedziny marketingu i promocji uwzględnia jeszcze jeden czynnik tworzący 5P. Ten dodatkowy czynnik to „people”, czyli w tym przypadku – ludzie/odbiorcy.
Jak działa marketing mix?
Marketing mix to zbiór decyzji, które podejmują marketerzy, aby pozycjonować produkt, usługę lub markę na rynku i dotrzeć do pożądanej grupy docelowej, stosując strategię 4P, składa się on z czterech, podstawowych elementów:
- Produkt: Produkt odnosi się do namacalnych towarów lub usług, które oferuje Twoja firma.
- Cena: Cena odnosi się do tego, ile pieniędzy chcesz za swój produkt lub usługę. Może być ona stała (ustalona cena) lub zmienna (oparta na popycie).
- Miejsce: Miejsce odnosi się do miejsca sprzedaży Twoich produktów – czy jest to tylko online, tylko offline, zarówno online jak i offline itp.
- Promocja: Promocja odnosi się do tego, jak przekazujesz wiadomość o swoich produktach lub usługach klientom, aby je sprzedać – poprzez reklamę, public relations i inne techniki marketingowe.
Zdjęcie główne: Jason Goodman/unsplash.com