Feedfit > Wyróznij się w Internecie! > Pozycjonowanie grafik sportowych – na czym polega?
Wyróznij się w Internecie!

Pozycjonowanie grafik sportowych – na czym polega?

We współczesnym świecie opartym o e-commerce rynek handlu i usług wygląda zupełnie inaczej niż dotychczas. Obecnie liczy się dobra widoczność w sieci  oraz konkurencyjność względem innych firm – to podstawa prowadzenia działalności w internecie. Niestety skala problemu związanego ze zbyt niską popularnością portalu czy strony firmowej jest tak powszechna, że wielu początkujących przedsiębiorców przedwcześnie zamyka swój internetowy biznes. Wielu z nich obarcza winą w takiej sytuacji swoją nieciekawą ofertę bądź zbyt wysoką cenę usług czy złą jakość tekstów. Tak naprawdę jednak bywa zupełnie odwrotnie.

Jak wygląda kwestia prowadzenia firmy w sieci?

Podstawowym kłopotem, z którym spotka się prędzej czy później każdy właściciel strony internetowej, jest jej niska widoczność w sieci. Przedsiębiorca zauważa małą liczbę wejść, a na konkretne podstrony zaglądają tylko pojedyncze osoby, które wpisały adres witryny zupełnie przypadkowo lub są naszymi bliskimi znajomymi i chcą się jej przyjrzeć. To ogromna różnica względem sprzedaży stacjonarnej – do sklepu tuż przy ulicy można wejść po prostu przechodząc obok niej, podczas gdy na witrynę można trafić jedynie przez adres lub link.

Pozycjonowanie grafik jest niezbędne

Wyszukiwarka Google wyświetla swoim użytkownikom wiele treści. Z reguły każdy internauta używa jej do przeszukiwania witryn, podczas gdy inni do wyszukiwania obrazów. Właśnie tym aspektem zajmiemy się w niniejszym artykule.

Pliki graficzne wyświetlają się użytkownikom Google w postaci listingu. Warto się w nim znaleźć i wykorzystać pozycjonowanie grafik – w ten sposób można wiele zyskać. Przede wszystkim należy zadbać o nadanie plikom odpowiedniej nazwy i opisać dokładnie to, co się na nim znajduje. Dla przykładu, jeśli an wybranej grafice znajduje się samochód sportowy, nadaj mu nazwę „samochód sportowy”. Taka grafika, oczywiście przy odpowiednim wypozycjonowaniu, powinna pokazać się każdemu, kto wpisze taką frazę w wyszukiwarce obrazów. W nazwach nie może znaleźć się spacja – trzeba ją zastąpić myślnikiem, a także znaki specjalne.

Bardzo istotne są także atrybuty alt, czyli alternatywna nazwa obrazka, która wyświetla się użytkownikowi, gdy zdjęcie nie załaduje się poprawnie. W ten sposób internauta może domyślać się, co znajduje się na obrazku w danym artykule, bez widzenia go na własne oczy.

Zadbaj także o wysoką jakość zdjęć. Internauci przeszukują zakładkę grafiki w Google wyłącznie oczami, dlatego chętnie klikają w zdjęcia, które wydają się atrakcyjne. Warto nie ograniczać ich rozdzielczości i wybrać odpowiedni format, który można otworzyć na komputerze z każdym systemem operacyjnym.

Oczywiście zdjęcia muszą się załadować w błyskawicznym tempie. Użytkownicy internetu są niecierpliwi, dlatego z reguły nie czekają na załadowanie się wybranego zdjęcia bądź całej strony dłużej niż kilka sekund. Warto ograniczać ten czas do niezbędnego minimum. Co zrobić? Postawić na sprawdzony hosting i przeprowadzić kompresję zdjęcia z minimalną utratą jakości.

W pozycjonowaniu liczą się detale

Podjęcie decyzji na temat przeprowadzenia pozycjonowania to tylko pierwszy krok do sukcesu – cała reszta zależy już od firmy, która zajmie się realizacją całego procesu. Większość stron na Magneto, tak jak i np. platforma Sky-Shop, są bardzo proste w obsłudze dla większości pozycjonerów. Silniki te cechują się łatwą modyfikacją kodu źródłowego, dzięki czemu można cały proces przeprowadzić szybko i bez ryzyka popełnienia błędów. Ponadto w sieci można do nich znaleźć tysiące wtyczek, które dodatkowo ułatwiają pozycjonowanie oraz każdy etap związany z wdrożeniem zmian już na witrynę.

Co ważne, popełnienie błędów w trakcie realizacji bywa bardzo kosztowne w skutkach. Podstawowym może być brak rezultatów pozycjonowania. To problem, który da się naprawić, może to wymagać jednak dłuższego czasu. Znacznie większym problemem może być jednak usunięcie całej witryny z listingu. To już wymaga znacznie większych nakładów finansowych ze strony przedsiębiorcy, gdyż wiąże się np. z założeniem kolejnej witryny zakupem domeny.

Komu zlecić przeprowadzenie pozycjonowania?

Pozycjonowanie warto zlecić wyspecjalizowanej firmie, która doskonale zna cały proces i umie go przeprowadzić w poprawny sposób. Nie zawsze jest to jednak możliwe, dlatego z tytułu zbyt wysokiej ceny wielu przedsiębiorców poszukuje pewnych alternatyw, takich jak freelancerzy. To jednak droga donikąd – proces pozycjonowania stron internetowych jest na tyle trudny i skomplikowany, że warto go powierzyć wyłącznie prawdziwym specjalistom z branży SEO.

Cena, jak się okazuje, wcale nie jest tak wysoka w stosunku do oczekiwanych rezultatów. Koszt zależy od poziomu skomplikowania witryny oraz liczby zadań do przeprowadzenia i oczekiwań klienta. Właściciel firmy działającej w branży z dużą konkurencją z pewnością musi się nastawić na większe koszty niż osoba, która prowadzi firmę w niszowej branży.

Zdjęcie autorstwa cottonbro z Pexels.

Polecane wpisy
Wyróznij się w Internecie!

Czym się kierować podczas wyboru agencji SEO?

W pozycjonowaniu liczą się wszelkie najmniejsze szczegóły i wie o tym każda agencja SEO, dla której liczy się osiągnięcie jak najlepszych wyników w jak najkrótszym czasie.
Czytaj więcej

2 komentarze

  • Avatar
  • Avatar

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *