Feedfit > AKTYWNOŚĆ > Aktywność fizyczna remedium na migrenę? Naukowcy mają dowody!
AKTYWNOŚĆZDROWIE

Aktywność fizyczna remedium na migrenę? Naukowcy mają dowody!

Foto: Freepik

Problem migreny zaczyna dotykać coraz więcej osób, w tym bardzo młodych ludzi, którzy często skarżą się na przewlekłe bóle głowy. Możliwe, że niektórzy z nas nauczyli się już nawet żyć z tą na pozór drobną niedogodnością, aczkolwiek w żadnym wypadku nie należy jej lekceważyć. Jak mamy walczyć z migreną? Specjaliści nie mają w tej kwestii najmniejszych wątpliwości – kluczem do poprawy samopoczucia po raz kolejny okazuje się aktywność fizyczna!

Migrena – co to jest, objawy

Migrena to przewlekła choroba, która objawia się przede wszystkim poprzez mniej lub bardziej uciążliwe, aczkolwiek zawsze regularne bóle głowy. Jeśli powyższy opis brzmi znajomo, to wcale nie jesteś odosobniony – z rozmaitych szacunków wynika bowiem, że na migrenę cierpi nawet do 20% całej populacji! Bóle głowy wydatnie utrudniają prawidłowe funkcjonowanie, w związku z czym od dawna trwają poszukiwania złotego środka, który byłby w stanie zwalczyć tego dokuczliwego przeciwnika.

Badania potwierdzają – aktywność fizyczna sposobem na migrenę!

Uczestników niedawno przeprowadzonego badania podzielono na sześć grup. Każda z nich miała w różnym stopniu podejmować się ćwiczeń na przestrzeni kolejnych 10-12 tygodni. Rezultaty mówią same za siebie – osoby, które regularnie wykonywały w tym czasie treningi aerobowe, na koniec eksperymentu mogły pochwalić się wyraźnie zredukowanymi atakami migreny. Dość powiedzieć, że w najlepszych przypadkach przewlekłe bóle głowy obniżały się nawet o 0,6 jednostki! Aktywność fizyczna od trzech do pięciu razy w tygodniu potrafi zatem zdziałać cuda.

Jakie ćwiczenia wykonywać podczas migreny?

W kontekście walki z migreną nieocenione okażą się wspomniane treningi aerobowe, takie jak choćby aerobowy trening indywidualny, bieganie, wycieczki rowerowe, a nawet zwyczajny spacer. Ważną kwestią podczas tego rodzaju aktywności jest, by utrzymywać się na poziomie około 55/65-90% maksymalnego tętna. To w zupełności wystarczy, aby dokuczliwe bóle głowy przeszły jak ręką odjął!

Wiosna już w pełni ☀️

A wiosna sprzyja sportowej aktywności! 🚴‍♀️

Niestety ta pora roku sprzyja tez nawrotom migreny…

Opublikowany przez Dr Ewa Czapińska-Ciepiela – neurolog Poniedziałek, 7 czerwca 2021

Foto wyróżniające: Freepik

Artykuły

Filologia angielska i sport to dwie jego największe pasje. Wolne chwile stara się spędzać aktywnie, aczkolwiek nie gardzi także wartościową literaturą.
Piotr Bernacik
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆTRENING

Jak udoskonalić technikę wykonywania pompek? Wskazówki dla kobiet i mężczyzn!

Na myśl o pompkach dostajesz gęsiej skórki? A może pomimo intensywnych ćwiczeń nie zauważasz efektów? Oto kilka wskazówek, które mogą ci pomóc!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆSPRZĘT I AKCESORIA

Kołyska do brzuszków – niedoceniany gadżet treningowy wspomagający spalanie oponki

Chcesz szybciej schudnąć? Mamy dla Ciebie ciekawe rozwiązanie
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆSPRZĘT I AKCESORIA

4 aplikacje na telefon, które pomogą Ci utrzymać formę

Zaczynasz swoją przygodę ze sportem lub szukasz innowacyjnego wsparcia w rozpoczętych już treningach? W takim razie zapoznaj się z opisanymi poniżej aplikacjami, które pomogą Ci utrzymać formę, budować dobre nawyki, monitorować czynione postępy i kompleksowo zadbać o zdrowie. Dzięki nim planowanie, realizowanie i kontrolowanie rezultatów stanie się wyjątkowo proste, ale i bardzo wygodne. Sprawdź i się przekonaj.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *