Feedfit > ZDROWIE > Brak energii pomimo wiosny? Oto kilka skutecznych sposobów na jej odzyskanie!
ZDROWIE

Brak energii pomimo wiosny? Oto kilka skutecznych sposobów na jej odzyskanie!

Foto: Freepik

Początek wiosny to czas, w którym teoretycznie powinniśmy być gotowi do działania i pełni pozytywnej energii. Nie zawsze jest to jednak takie proste – szczególnie bezpośrednio po mroźnych miesiącach, którymi uraczyła nas tegoroczna zima. Jak odzyskać niezbędną do podejmowania efektywnych działań energię na wiosnę? Pomoże nam w tym oczywiście zdrowy tryb życia. Dołącz do natury i obudź się do życia dzięki tym kilku sprawdzonym sposobom!

1. Regularnie zażywaj aktywności fizycznej

Wiosna niewątpliwie sprzyja uprawianiu sportu na świeżym powietrzu, a to właśnie tego typu ćwiczenia stanowią jedną z najlepszych odpowiedzi na towarzyszące nam na co dzień zmęczenie czy brak energii. Bieganie, jazda na rowerze lub na rolkach, czy spacery w towarzystwie najbliższych to aktywności, z którymi zdecydowanie warto się zaprzyjaźnić. Efekty aktywnego trybu życia zaczniemy dostrzegać niemal natychmiastowo!

2. Kładź się spać przed północą

Odpowiednia długość oraz jakość snu są kluczowe w kontekście naszego samopoczucia i poziomu energii w ciągu dnia. Zadbajmy więc o to, aby dostarczać naszemu organizmowi zalecane osiem godzin spoczynku. Przeprowadzone badania potwierdzają, że sen jest najbardziej regenerujący, kiedy udamy się w objęcia Morfeusza jeszcze przed północą, co może okazać się nie lada wyzwaniem dla tzw. nocnych sów. Czasem warto jednak zmienić własne przyzwyczajenia, zwłaszcza że tutaj stawką jest nasze zdrowie!

Ważny jest Sen ❤ Dobry Sen 🍀🍀🍀

Opublikowany przez Senlandia Piątek, 25 grudnia 2020

3. Korzystaj ze słonecznej pogody

Każdy pretekst do tego, aby spędzić trochę czasu na łonie natury jest dobry. Po długich miesiącach, podczas których słońce jedynie sporadycznie gościło nad naszymi głowami, powinniśmy maksymalnie wykorzystać jego regularną obecność. W ten sposób nie tylko zgromadzimy mnóstwo pozytywnej energii, ale dodatkowo uzupełnimy zapasy witaminy D.

4. Zdrowe nawyki żywieniowe to podstawa!

Wiosna to czas, w którym na straganach królują owoce i wczesne warzywa, co stanowi z kolei świetną okazję na powrót do zdrowego odżywiania. Naszemu zdrowiu przysłużą się przede wszystkim słabo dostępne zimą jarzyny, takie jak szparagi, rzodkiew, świeży groszek, czy też karczochy. Warto mieć na uwadze, że odpowiedni jadłospis powinien być jak najbardziej zróżnicowany. Dodatkowo nie zapominajmy śniadaniach oraz spożywaniu regularnych posiłków na przestrzeni całego dnia!

5. Postaw na naturalny detoks organizmu

W celu odzyskania energii do działania kluczowe może okazać się oczyszczenie organizmu ze zbędnych toksyn. Dokonamy tego za pomocą wielu sprawdzonych metod, ale na wiosnę szczególnie polecane jest picie soku z brzozy. Płyn ten usunie szkodliwe przemiany materii, a w ich miejsce wyposaży nasz organizm w szereg prozdrowotnych witamin i minerałów. Gdy dodamy do tego obniżenie poziomu cholesterolu i filtrację nerek, okazuje się, że sok z brzozy powinien być naszym obowiązkowym towarzyszem dnia!

Artykuły

Filologia angielska i sport to dwie jego największe pasje. Wolne chwile stara się spędzać aktywnie, aczkolwiek nie gardzi także wartościową literaturą.
Piotr Bernacik
Polecane wpisy
SUPLEMENTACJAZDROWIE

Cząsteczka 1-MNA - polskie odkrycie nadzieją na lepsze zdrowie i długowieczność

Polskie odkrycie nadzieją na lepsze zdrowie i długowieczność – dowiedz się więcej na temat cząsteczki 1-MNA!
Czytaj więcej
DIETETYKAZDROWIE

Dna moczanowa a dieta - jak należy odżywiać się przy tej dolegliwości?

Cierpisz na dnę moczanową? Dowiedz się, jaka dieta będzie dla Ciebie najlepsza!
Czytaj więcej
ReklamaZDROWIE

Dieta dla dziecka w trakcie biegunki – co można podawać, a czego unikać?

Biegunka to jedna z najczęstszych dolegliwości wieku dziecięcego. Warto więc wiedzieć, jak się zachowywać, kiedy nasze dziecko traci duże ilości wody i często odmawia jedzenia.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *