Feedfit > ZDROWIE > Jak dbać o organizm zimą?
ZDROWIE

Jak dbać o organizm zimą?

Artykuł sponsorowany

Zimą nasz organizm potrzebuje dodatkowego wsparcia. Szczególnie ważne jest, aby w tym okresie zadbać o odporność. Co więc zrobić, aby przez całą zimę cieszyć się zdrowiem i witalnością? Podpowiadamy, jak dbać o organizm zimą, aby uniknąć choroby i osłabienia. 

Ujemne temperatury, krótkie dni i nieprzyjemna zimowa aura mogą prowadzić do ogólnego osłabienia organizmu. Zimą musimy więc szczególnie o niego zadbać. Jak uniknąć sezonowych chorób i cieszyć się sporą dawką energii mimo niesprzyjającej pogody?

Wsparcie odporności

Zimą szczególnie ważne jest wsparcie odporności. Jak to jednak zrobić? Bardzo ważna jest przede wszystkim odpowiednia dieta. Zdrowa i zrównoważona dieta bogata w witaminy i składniki mineralne, to absolutna podstawa budowania zimowej odporności. Jedz dużo warzyw i owoców, a także  wybieraj produkty nieprzetworzone i w miarę możliwości pozbawione konserwantów i barwników. Pamiętaj też, aby Twoja dieta była bogata we wszystkie makroskładniki, czyli białko, tłuszcze i węglowodany. Zimą niezwykle ważna jest także regularność posiłków. Nigdy nie zapominaj o śniadaniu, ponieważ to właśnie ono doda Ci energii na cały dzień i uodporni Twój organizm. 

Aby dodatkowo wesprzeć swój organizm, możesz też zdecydować się na suplementację. Świetnie sprawdzą się na przykład typowe suplementy na odporność oraz dobrze przyswajalne witaminy w płynie. Możesz też suplementować kolagen, który będzie wsparciem w regeneracji tkanek.  

Świetnym wsparciem organizmu w zimie są także ciepłe napoje. Doskonale ogrzewają one cały organizm i są niesamowicie pomocne w utrzymaniu wysokiego poziomu odporności. Jakie napoje wybrać? Najlepszym wyborem będą między innymi napary owocowe i ziołowe. Postaw na przykład na napar z czarnego bzu, lipy, aronii, dzikiej róży, maliny, czarnej porzeczki, pigwy czy żurawiny. Do napoju możesz dodać także miód oraz imbir.

Sen i odpoczynek

Zima to pora roku, kiedy noce są najdłuższe. Jest to więc naturalne, że jest to także pora roku przeznaczona na odpoczynek i regenerację po aktywnym lecie. Dlatego też tak istotny zimą jest sen. Pamiętaj, że sen to swoisty proces ładowania wewnętrznych akumulatorów. Kiedy ciało informuje Cię o słabnących bateriach, spada także odporność na wszechobecne patogeny. Podaruj swojemu organizmowi co najmniej 8 godzin snu każdego dnia. Postaraj się także znaleźć czas na krótką regenerację popołudniu — półgodzinna lub godzinna drzemka zamiast kolejnej kawy sprawi, że poczujesz się o wiele lepiej. 

Jak ubierać się zimą?

Temperatura zimą spada nawet kilkanaście stopni poniżej zera. Dlatego też tak istotne jest, aby odpowiednio się ubierać. Ciepłe ubrania są często marginalizowane na rzecz stylu. Niestety może to prowadzić do przeziębienia i wychłodzenia organizmu, co bardzo negatywnie wpływa na odporność. Warstwa izolacyjna w postaci ciepłych ubrań, szalika, czapki, rękawiczek i solidnych butów to punkt obowiązkowy w zimowej garderobie. Warto w tym okresie ubierać się na cebulkę, aby bez problemu zdjąć z siebie kilka warstw po wejściu do ciepłego pomieszczenia. 

Zdjęcie główne: pexels.com/Kristin Vogt

Artykuły

Na co dzień studentka komunikacji wizerunkowej i public relations, w wolnych chwilach miłośniczka sportu. Tańcem i akrobatyką fascynuje się od dziecka, a od niedawna w jej życiu zawitała także joga. Pasjonatka zdrowego stylu życia i kuchni roślinnej.
Aleksandra Michaliszyn
Polecane wpisy
ZDROWIE

Na czym polega fizjoterapia?

Dowiedz się, czym dokładnie zajmują się fizjoterapeuci i z jakimi problemami warto się do nich zgłosić.
Czytaj więcej
ZDROWIE

Przeziębienie a trening – ćwiczyć czy odpuścić?

Trening w czasie choroby – czy możesz wziąć hantle w dłoń? A może istnieje inny zestaw ćwiczeń, który pozwoli Ci szybciej się zregenerować? Odpowiadamy!
Czytaj więcej
ZDROWIE

Jak zapobiegać bezdechowi sennemu?

Czym charakteryzuje się obturacyjny bezdech senny i jak sobie z nim radzić?
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *