Feedfit > ZDROWIE > Sprawdzone sposoby na przeziębienie. Czy da się go uniknąć?
ZDROWIE

Sprawdzone sposoby na przeziębienie. Czy da się go uniknąć?

Foto: Freepik

Zima to trudny czas dla naszego organizmu. Zaczął się sezon grzewczy, w autobusach jeżdżą tłumy kichających ludzi, a na dodatek pojawiają się duże różnice temperatur. Jest to więc pora, w której łatwo złapać przeziębienie. Jak się przed nim uchronić?

Częste mycie rąk może chronić przed infekcją

W ostatnich miesiącach bardzo dużo mówi się o częstym i dokładnym myciu rąk. Wszystko to spowodowane jest pandemią koronawirusa. I choć mycie rąk wydaje się oczywiste, to niewielki odsetek osób robi to dokładnie, o ile w ogóle robi. Badania naukowców z Michigan pokazują, że odpowiednia higiena rąk pozwala zmniejszyć ryzyko wystąpienia przeziębienia nawet o 20 procent.

Czujesz się gorzej? Zostań w domu

Mentalność wielu Polaków jest taka, że nawet w chorobie idą do pracy. Bez względu na to, czy jest to tylko lekkie przeziębienie, czy też towarzyszy mu wysoka gorączka i ból mięśni. Postępując w ten sposób, nie tylko zarazimy innych, ale także możemy pogorszyć swój stan zdrowia. Nie ma co zgrywać bohatera. Lepiej zostać jeden czy dwa dni w domu z herbatą pod kocem i wspomóc nasz organizm w walce z infekcją niż działać na jego szkodę. Warto wspomagać się w tym okresie witaminą C, a jeżeli nasz stan się pogorszy sięgnąć po leki przeciwbólowe lub przeciwgorączkowe.

Uporaj się z alergią

Alergia często mylona jest z przeziębieniem. Sprzyja ona rozwojowi różnego rodzaju chorób. Zaczerwieniony i zatkany nos to idealne warunki do tego, aby złapał nas katar, który następnie może przerodzić się w przeziębienie, a nawet grypę. Dlatego też bardzo ważne jest, aby na symptomy alergiczne reagować możliwie jak najszybciej. Należy w tym okresie przyjmować leki przeciwhistaminowe, które odpowiednio dobrane zmniejszą częstotliwość kichania, a w konsekwencji zminimalizują ryzyko złapania infekcji.

Odpowiednia wilgotność powietrza w pomieszczeniach

Miesiące, w których trzeba dogrzewać mieszkanie, to prawdziwa zmora dla naszego organizmu. Ogrzane powietrze w tym czasie jest suche i drażniące, a kurz, roztocza i bakterie mogą się znacznie łatwiej przemieszczać i wywołać katar lub przeziębienie. Ponadto doprowadzając nasze śluzówki do przesuszenia, stajemy się jeszcze bardziej podatni na wszelkiego rodzaju infekcje. Warto więc zainwestować w tym czasie w odpowiedni nawilżacz powietrza, który zagwarantuje wilgotność w pomieszczeniach w prawidłowym zakresie około 60 procent. Nie możemy także zapominać o regularnym otwieraniu okien, aby poprawić cyrkulację powietrza.

We wzmacnianiu odporności ważne są nie tylko zioła i zrównoważona dieta🌿🍎🥦🥕
Pamiętajmy też o powietrzu 💨

Dzisiaj będzie…

Opublikowany przez Energia Życia Czwartek, 15 października 2020

Uzupełniaj witaminę D

Niedobory witaminy D to w naszym społeczeństwie standard. Szacuje się, że aż 9 na 10 osób w Polsce cierpi na niedobór witaminy D. Wiąże się to z większą podatnością na infekcje i ataki wirusów. Badacze z całego świata twierdzą, że oprócz witaminy C niezbędna jest także ta z grupy D, ponieważ ma ona ogromny wpływ na odporność organizmu. Niestety w naszym klimacie nasz organizm produkuje witaminę D tylko w okresie od marca do września. W pozostałych miesiącach należy wspomagać się suplementami diety.

Odpowiedni ubiór

W autobusach grzeją na potęgę, a na dworze przechodzą Cię ciarki? Nic dziwnego, ponieważ wysoka różnica temperatur może się objawiać właśnie w taki sposób. Ważne jest, aby się odpowiednio przygotować na takie sytuacje. Odpowiedni ubiór to podstawa w okresie zimowym, dlatego ubieraj się na cebulkę. Chodzi o to, aby ubierać się warstwowo. W ten sposób unikniemy konsekwencji związanych z wysokimi różnicami temperatur.

Artykuły

Pasjonat sportu, głównie piłki nożnej w każdej odmianie - od trawiastej po street football. W przeszłości prezenter radia o tematyce kobiecej piłki nożnej. Przez kilka lat miał okazję poznać najwybitniejsze polskie piłkarki i ich trenerów. Obecnie Content Manager w jednej z agencji marketingowych.
Mateusz Kaczmarek
Polecane wpisy
ZDROWIE

Brak energii pomimo wiosny? Oto kilka skutecznych sposobów na jej odzyskanie!

Co zrobić, gdy pomimo dłuższych dni oraz pięknej wiosennej pogody wciąż nie mamy pokładów energii? Wystarczy, że zastosujemy się do kilku prostych wskazówek, a nasze samopoczucie poprawi się w mgnieniu oka!
Czytaj więcej
ZDROWIE

Zwolnić w codziennym pośpiechu. Anna Lewandowska i Iwona Wierzbicka o negatywnych skutkach życia w stresie

Żyjesz w ciągłym stresie i nie masz czasu na odpoczynek? Poczucie niepewności wraz z brakiem regeneracji mogą nie tylko zniweczyć treningowy progres, ale i zrujnować zdrowie! Oto, co mają do powiedzenia na ten temat Anna Lewandowska i Iwona Wierzbicka.
Czytaj więcej
ZDROWIE

Sposoby na chrapanie – jak skutecznie pozbyć się uciążliwej przypadłości?

Zanim wybierzesz się na wizytę do specjalisty, sprawdź, jakimi metodami możesz samodzielnie podjąć próbę złagodzenia problemu chrapania.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *