Feedfit > ZDROWIE > Wino, kawa i herbata – jak pić z korzyścią dla zdrowia?
ZDROWIE

Wino, kawa i herbata – jak pić z korzyścią dla zdrowia?

Foto: Pixabay

Artykuł sponsorowany

Regularnie uprawiasz sport i chcesz zadbać o zdrowie? Zastanawiasz się, kiedy i jak najlepiej pić wino, kawę oraz herbatę, a jeśli tak, to w jakich ilościach i o jakiej porze? Tego dowiesz się z niniejszego artykułu!

Uzupełnianie płynów w życiu codziennym jest niezmiernie ważne. Organizm stale funkcjonuje, dosyć często na najwyższych obrotach. Istotne jest, aby dobrze nawadniać się i monitorować swoje ciało, ponieważ niedobór płynów skutkuje małą efektywnością oraz złym samopoczuciem. Obok wody napojami, które wpływają na stan zdrowia jest kawa, wino i herbata.

Herbata na dobry początek dnia

Zaraz po przebudzeniu zaparz i wypij herbatę. Wpłynie to korzystnie na pobudzenie organizmu. W ten sposób dasz sygnał dla żołądka, aby już rozpoczął proces trawienia.

Naukowcy dowiedli, iż czarna herbata pita codziennie może istotnie zminimalizować ryzyko wystąpienia choroby niedokrwiennej serca ze względu na zawartość kofeiny, która zwiększa poziom pobudzenia organizmu. Ponadto to świetny dodatek do śniadania, które jest podstawą do prawidłowego funkcjonowania. Ważne, aby posiłek wraz z napojem spożywać oraz pić powoli, ponieważ wtedy Twój organizm ma poczucie nasycenia. Unikniesz też wprowadzenia do żołądka zbędnych gazów np. poprzez szybkie połykanie powietrza.

Czarna herbata ma różne rodzaje liści: całe, łamane, bardzo rozdrobnione, pyłowe. Aby polepszyć smak naparu, możesz dodać do niego plaster cytryny lub imbir. Unikaj natomiast słodzenia.

Dodatkowe właściwości czarnej herbaty:
•  opóźnia proces starzenia,
•  pozbywa się toksyn z organizmu,
•  obniża cholesterol,
•  poprawia krążenie krwi.

Popołudnie z pyszną kawą

Poczucie zmęczenia organizmu możesz zniwelować poprzez picie kawy. Nie musisz obawiać się tego, że wypijesz dwie lub nawet trzy filiżanki, ponieważ zawarta w niej kofeina połączona z odpowiednimi treningami oraz odpowiednią dietą wspomaga odchudzanie. Ponadto posiada też przeciwutleniacze, związki fenolowe oraz kwas chlorogenowy, które działają odmładzająco i relaksująco. Ważne, aby znaleźć taki sklep z kawą, który będzie miał asortyment zawierający naturalne i sprawdzone produkty.

Jeśli ćwiczysz, picie kawy zielonej lub słabo palonej przed treningiem to dobry pomysł. Zawarte w niej składniki pobudzą organizm do dodatkowych serii i zmotywują do dalszych działań. Podniesie się też poziom adrenaliny, który w efekcie przyniesie lepsze rezultaty treningów.

Inne właściwości kawy zielonej:
•  wspomaga organizm podczas zatrucia pokarmowego lub alkoholowego;
•  wspiera układ krwionośny, dzięki zawartości tanin;
•  obniża ciśnienie krwi;
•  chroni przed rakiem.

Zaczynamy się przyzwyczajać, że jak niedziela to cupping. Musimy opisać nasze przemyślenia po smakowaniu poprzednich…

Opublikowany przez Labuna.pl – Kawa i Akcesoria Niedziela, 9 lutego 2020

Wino na zakończenie dnia?

Po intensywnym dniu Twój organizm potrzebuje odpoczynku oraz regeneracji. Wino może stanowić dodatek do wytchnienia po pracy. Jednak użyteczność tego trunku nie jest tylko wskazana podczas relaksu, ale także w trakcie spożywania spóźnionego obiadu lub kolacji. Ważne też, aby mały kieliszek wina pić od czasu do czasu, szczególnie podczas posiłku, gdyż napój stymuluje pracę trzustki oraz pobudza proces spalania nagromadzonych tłuszczy.

Istnieje wiele firm, które oferują przeróżne wina – od półsłodkich, wytrawnych, musujących, ekologicznych, na słodkich kończąc. Profilwino jest jednym z nich.

Pamiętaj jednak, że najlepszym rodzajem trunku posiadającego niewiele kalorii jest czerwone wino wytrawne. W jednym kieliszku mieści się ledwie dziewięćdziesiąt kalorii! Przy okazji posiada dziesięć razy więcej antyoksydantów, które niszczą rodniki, niż białe. Ponadto dobrze wpływa na układ krwionośny oraz serce.

Artykuły

Od najmłodszych lat jest związana ze sportem. Prywatnie kibicuje Liverpoolowi, w zimowe wieczory ogląda skoki narciarskie, a latem stara się najwięcej biegać. W wolnym czasie rozwija swoje umiejętności muzyczne jako DJ.
Agnieszka Barwicka
Polecane wpisy
DIETETYKAZDROWIE

Dna moczanowa a dieta - jak należy odżywiać się przy tej dolegliwości?

Cierpisz na dnę moczanową? Dowiedz się, jaka dieta będzie dla Ciebie najlepsza!
Czytaj więcej
ReklamaZDROWIE

Dieta dla dziecka w trakcie biegunki – co można podawać, a czego unikać?

Biegunka to jedna z najczęstszych dolegliwości wieku dziecięcego. Warto więc wiedzieć, jak się zachowywać, kiedy nasze dziecko traci duże ilości wody i często odmawia jedzenia.
Czytaj więcej
ZDROWIE

6 bolesnych błędów, które popełniają osoby z insulinoopornością - możesz ich uniknąć!

W Internecie krąży wiele sprzecznych informacji na temat insulinooporności. Jakim faktom dać wiarę, a które są mitem? Prawdę od fałszu oddzieli dietetyk Katarzyna Koćwin.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *