Feedfit > ZDROWIE > Zwolnić w codziennym pośpiechu. Anna Lewandowska i Iwona Wierzbicka o negatywnych skutkach życia w stresie
ZDROWIE

Zwolnić w codziennym pośpiechu. Anna Lewandowska i Iwona Wierzbicka o negatywnych skutkach życia w stresie

Foto: Freepik

Od zarania dziejów stres jest zaciekłym wrogiem naszego zdrowia. To wyjątkowo trudny przeciwnik, którego pokonanie bardzo często graniczy z cudem, bowiem każdego dnia jesteśmy narażeni na jego działanie. O szkodliwym wpływie stresu na cały układ immunologiczny oraz samopoczucie postanowiła przypomnieć czytelnikom swojego bloga Anna Lewandowska we współpracy z dietetyk Iwoną Wierzbicką.

Anna Lewandowska codziennie inspiruje tysiące kobiet w różnym wieku do regularnej aktywności fizycznej oraz zmiany na lepsze swoich nawyków żywieniowych. Coraz bardziej wymagające ćwiczenia w połączeniu z ciągłym monitorowaniem diety są oczywiście nie lada wyzwaniem i wymagają ogromnej samodyscypliny, dlatego popularna trenerka fitness ostrzega, aby w pogoni za progresem na treningach nie wpaść w pułapkę zbyt wysokiego tempa życia.

Nadmiar obowiązków, kiepski dzień w pracy, życie pod presją nieustannego współzawodnictwa – to tylko niektóre spośród mnóstwa czynników, które mogą powodować stres. Jego oddziaływanie na nasz organizm przybliżyła nieco czytelnikom bloga Anny Lewandowskiej doświadczona dietetyk Iwona Wierzbicka. Z jej artykułu wynika, że choć mała dawka stresu ma pozytywne efekty w postaci dodatkowej motywacji, to trwanie w takim stanie przez dłuższy okres może nieść za sobą poważne konsekwencje!

Wśród immunologicznych skutków życia w ciągłym stresie Iwona Wierzbicka wymienia rozregulowanie mechanizmu adaptacyjnego, oddziaływanie prozapalnych cytokin, stłumienie odpowiedzi komórek immunoprotekcyjnych (zmniejszona odporność organizmu), a nawet zwiększenie podatności na niektóre rodzaje raka czy występowanie pomyłek układu immunologicznego, który może zacząć atakować własne tkanki! Jeśli zatem zależy nam, aby nasze wysiłki podczas sesji treningowych i planowania jadłospisu nie poszły na marne, równą wagę musimy przykładać do należytej regeneracji, a także relaksu.

Stresując się zwiększasz ryzyko choroby kiedy poziom stresu opadnie.

„Bądź dobrej myśli, bo po co być złej”!!…

Opublikowany przez Iwona Wierzbicka Dietetyk Kliniczny Ajwendieta Poniedziałek, 11 maja 2020

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Artykuły

Filologia angielska i sport to dwie jego największe pasje. Wolne chwile stara się spędzać aktywnie, aczkolwiek nie gardzi także wartościową literaturą.
Piotr Bernacik
Polecane wpisy
SOCIALFITZDROWIE

Masz problemy ze snem? Sprawdź naturalny i skuteczny napar prosto z TikToka!

Czy napar z sałaty może poprawić jakość snu? Okazuje się, że tak! Nietypowa metoda Shapli Hoque stała się właśnie nowym trendem TikToka.
Czytaj więcej
DIETETYKAFAKTY I MITYZDROWIE

Czy persymona rzeczywiście może zahamować rozwój nowotworu?

Persymona to smaczny i zdrowy owoc, który znany jest m.in. z właściwości przeciwnowotworowych. Dowiedz się, jak działają na organizm popularne kaki.
Czytaj więcej
DIETETYKAFAKTY I MITYZDROWIE

Nabiał sposobem na choroby serca? Naukowcy nie mają wątpliwości!

Czy nabiał jest zdrowy? A może szkodzi naszemu organizmowi i trzeba ograniczyć jego spożycie? Poznaj najnowsze zalecenia renomowanych naukowców!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *