Feedfit > DIETETYKA > ZDROWE ODŻYWIANIE > Chlorella i spirulina – algi, które warto włączyć do diety
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Chlorella i spirulina – algi, które warto włączyć do diety

Foto: Pixabay

Smoothies nie tylko opanowały w ostatnim czasie media społecznościowe, ale również dla wielu z nas stały się nieodłączną częścią dnia codziennego. Najpopularniejsze są napoje o zielonym i niebieskim kolorze, które swoje cieszące oko barwy zawdzięczają algom. Co mogą nam zaoferować te niepozorne rośliny?

Pomimo że alg próżno szukać w tradycyjnej polskiej kuchni, to cieszą się one coraz większym zainteresowaniem wśród miłośników zdrowego odżywiania. Wszystko dzięki szeregowi korzyści, jakie niesie za sobą ich spożywanie. Wodorosty zawierają w sobie niemal wszystkie składniki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu: sód, wapń, potas, chlor, siarkę, fosfor, jod, fluor, selen, miedź, mangan, żelazo, witaminy (C, z grupy B, E, beta-karoten, kwas foliowy) i białko wysokiej próby. Czyni to z nich nieocenione uzupełnienie zbilansowanej diety.

Algi o niebiesko-zielonym kolorze wykorzystywane są również podczas produkcji apetycznych koktajli oraz smoothie bowlów. W tym zakresie zdecydowanie królują dwie najpopularniejsze odmiany – chlorella oraz spirulina, które pomimo wielu podobieństw i wspólnych prozdrowotnych właściwości dzieli też kilka znaczących różnic. Czy można jednoznacznie określić, która z nich okaże się dla nas lepsza?

Zielono-niebieskie wodorosty różnią się od siebie już na poziomie komórkowym. Podczas gdy chlorelle przybierają formę kulistą, spiruliny – jak sama nazwa wskazuje – spiralną. Najważniejszą różnicą jest jednak zawartość obu alg. Jedynie chlorella zapewni nam bowiem witaminę A, fosfor, czy błonnik. Domeną spiruliny są natomiast witaminy E i K oraz białko. Niezależnie od tego, po którą z nich sięgniemy, możemy być pewni, że przysłużą się naszemu zdrowiu!

Artykuły

Filologia angielska i sport to dwie jego największe pasje. Wolne chwile stara się spędzać aktywnie, aczkolwiek nie gardzi także wartościową literaturą.
Piotr Bernacik
Polecane wpisy
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

5 rodzajów kiełków, które zawierają najwięcej wartości odżywczych i witamin

Coroczna rzeżucha na Wielkanoc już Ci nie wystarcza? Wzbogać swój codzienny jadłospis o pozostałe kiełki, które nie tylko smakują, ale również mają zbawienny wpływ na ludzki organizm!
Czytaj więcej
DIETETYKAODCHUDZANIE

Co należy wiedzieć o diecie sokowej?

Zastanawiasz się, jak wygląda przebieg diety sokowej? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, na czym polega i komu polecana jest kuracja oczyszczająca.
Czytaj więcej
DIETETYKA

Zdrowe życie – luksus, na który nie każdego stać?

XXI wiek to przede wszystkim synonim czasów, w którym ludzie starają się być jak najbardziej fit. Zdrowe odżywianie i treningi to tylko kilka sposobów, aby zacząć zdrowy tryb życia. Oczywiście większość z metod nie wymaga od nas dużego wkładu pieniężnego, istnieją jednak takie, które kosztują sporo.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *