Marketing internetowy XXI wieku – mix marketingowy i jego rewolucja
Wyróznij się w Internecie!

Marketing internetowy XXI wieku – mix marketingowy i jego rewolucja

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

W ciągu ostatnich kilku dekad internet stał się nierozłączną częścią naszego życia. Wpływ cyfrowej rewolucji jest tak wielki, że zmienił sposób, w jaki będziemy postrzegać marketing na zawsze.

Marketing internetowy to nie tylko reklama w mediach społecznościowych lub kupowanie ruchu z wyszukiwarek, to pewność, że dajesz swoim klientom wszystko, czego chcą i potrzebują w przystępny i wygodny sposób.

Kluczowe zalety marketingu internetowego

Internet jest pełen możliwości dla marketerów, na drodze promocji produktów i usług. Między innymi z tego powodu stał się tak popularny wśród firm e-commerce. Oto kilka z nich:

  1. Oszczędność czasu i pieniędzy,
  1. Możliwość dotarcia do większej liczby osób na całym świecie,
  1. Dostępność do klientów 24/7.

Marketing internetowy jest jednym z najpotężniejszych sposobów na rozwój firmy i dotarcie do większej liczby klientów. Jest to również świetny sposób na obniżenie kosztów i zaoszczędzenie czasu.

Dlaczego powinniśmy z niego korzystać?

Jest darmowy!

Fizyczna infrastruktura nie stanowi konieczności, więc jego wdrożenie jest darmowe i proste w utrzymaniu. Istotny jest również brak pracowników i biur, które wiążą się z kosztami. 

Gigantyczna baza potencjalnych klientów!

Twoja strona przybiera charakter witryny sklepowej w Internecie.

Budowa świadomości marki i zaufania, za pośrednictwem użytecznych treści!

Marketing treści polega na tworzeniu wartościowych treści, które rozwiązują problemy klientów – mogą to być posty na blogu, tutoriale wideo czy podcasty.

Marketingowy mix – promocja na miarę XXI wieku!

Marketing mix to zestaw czterech elementów, które marketer może wykorzystać do promocji produktu lub usługi. Chociaż dzisiaj oferowany jest przez wiele agencji interaktywnych np. https://adsright.pl/marketing-mix/, koncepcja 4P została po raz pierwszy zaproponowana przez E. Jerome McCarthy’ego już w 1960 roku. 

Zdefiniował on kluczowe elementy marketingu: produkt, cenę, miejsce i promocję. Obecnie wielu ekspertów z dziedziny marketingu i promocji uwzględnia jeszcze jeden czynnik tworzący 5P. Ten dodatkowy czynnik to „people”, czyli w tym przypadku – ludzie/odbiorcy.  

Jak działa marketing mix?

Marketing mix to zbiór decyzji, które podejmują marketerzy, aby pozycjonować produkt, usługę lub markę na rynku i dotrzeć do pożądanej grupy docelowej, stosując strategię 4P, składa się on z czterech, podstawowych elementów: 

  • Produkt: Produkt odnosi się do namacalnych towarów lub usług, które oferuje Twoja firma. 
  • Cena: Cena odnosi się do tego, ile pieniędzy chcesz za swój produkt lub usługę. Może być ona stała (ustalona cena) lub zmienna (oparta na popycie).
  • Miejsce: Miejsce odnosi się do miejsca sprzedaży Twoich produktów – czy jest to tylko online, tylko offline, zarówno online jak i offline itp.
  • Promocja: Promocja odnosi się do tego, jak przekazujesz wiadomość o swoich produktach lub usługach klientom, aby je sprzedać – poprzez reklamę, public relations i inne techniki marketingowe.

Zdjęcie główne: Jason Goodman/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak poprawić wydajność urządzeń elektronicznych przez modyfikację ustawień systemowych
Jak poprawić wydajność urządzeń elektronicznych przez modyfikację ustawień systemowych
Odkryj, jak modyfikacja ustawień systemowych może zdecydowanie poprawić wydajność Twoich urządzeń elektronicznych. Wykorzystaj skuteczne wskazówki dla różnorodnych urządzeń!
Tłuszcze nasycone oraz nienasycone w diecie – wróg czy przyjaciel człowieka? Poznaj aktualne zalecenia!
Tłuszcze nasycone oraz nienasycone w diecie – wróg czy przyjaciel człowieka? Poznaj aktualne zalecenia!
Nasycone czy nienasycone - które tłuszcze są wskazane, a których należy jednak unikać? Rozkładamy na czynniki pierwsze składnik diety, wokół którego narosło mnóstwo mitów!
Klasyczna, rzemienna, szybkościowa – jaką skakankę do ćwiczeń wybrać?
Klasyczna, rzemienna, szybkościowa – jaką skakankę do ćwiczeń wybrać?
Chcesz rozpocząć trening na skakance, ale nie wiesz, który model wybrać? Podpowiadamy, na jakie kwestie zwrócić uwagę przy wyborze urządzenia!
Ostatnie wpisy