W ciągu ostatnich kilku dekad internet stał się nierozłączną częścią naszego życia. Wpływ cyfrowej rewolucji jest tak wielki, że zmienił sposób, w jaki będziemy postrzegać marketing na zawsze.
Marketing internetowy to nie tylko reklama w mediach społecznościowych lub kupowanie ruchu z wyszukiwarek, to pewność, że dajesz swoim klientom wszystko, czego chcą i potrzebują w przystępny i wygodny sposób.
Internet jest pełen możliwości dla marketerów, na drodze promocji produktów i usług. Między innymi z tego powodu stał się tak popularny wśród firm e-commerce. Oto kilka z nich:
Marketing internetowy jest jednym z najpotężniejszych sposobów na rozwój firmy i dotarcie do większej liczby klientów. Jest to również świetny sposób na obniżenie kosztów i zaoszczędzenie czasu.
Fizyczna infrastruktura nie stanowi konieczności, więc jego wdrożenie jest darmowe i proste w utrzymaniu. Istotny jest również brak pracowników i biur, które wiążą się z kosztami.
Twoja strona przybiera charakter witryny sklepowej w Internecie.
Marketing treści polega na tworzeniu wartościowych treści, które rozwiązują problemy klientów – mogą to być posty na blogu, tutoriale wideo czy podcasty.
Marketing mix to zestaw czterech elementów, które marketer może wykorzystać do promocji produktu lub usługi. Chociaż dzisiaj oferowany jest przez wiele agencji interaktywnych np. https://adsright.pl/marketing-mix/, koncepcja 4P została po raz pierwszy zaproponowana przez E. Jerome McCarthy’ego już w 1960 roku.
Zdefiniował on kluczowe elementy marketingu: produkt, cenę, miejsce i promocję. Obecnie wielu ekspertów z dziedziny marketingu i promocji uwzględnia jeszcze jeden czynnik tworzący 5P. Ten dodatkowy czynnik to „people”, czyli w tym przypadku – ludzie/odbiorcy.
Marketing mix to zbiór decyzji, które podejmują marketerzy, aby pozycjonować produkt, usługę lub markę na rynku i dotrzeć do pożądanej grupy docelowej, stosując strategię 4P, składa się on z czterech, podstawowych elementów:
Zdjęcie główne: Jason Goodman/unsplash.com