Marketing internetowy XXI wieku – mix marketingowy i jego rewolucja
Wyróznij się w Internecie!

Marketing internetowy XXI wieku – mix marketingowy i jego rewolucja

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

W ciągu ostatnich kilku dekad internet stał się nierozłączną częścią naszego życia. Wpływ cyfrowej rewolucji jest tak wielki, że zmienił sposób, w jaki będziemy postrzegać marketing na zawsze.

Marketing internetowy to nie tylko reklama w mediach społecznościowych lub kupowanie ruchu z wyszukiwarek, to pewność, że dajesz swoim klientom wszystko, czego chcą i potrzebują w przystępny i wygodny sposób.

Kluczowe zalety marketingu internetowego

Internet jest pełen możliwości dla marketerów, na drodze promocji produktów i usług. Między innymi z tego powodu stał się tak popularny wśród firm e-commerce. Oto kilka z nich:

  1. Oszczędność czasu i pieniędzy,
  1. Możliwość dotarcia do większej liczby osób na całym świecie,
  1. Dostępność do klientów 24/7.

Marketing internetowy jest jednym z najpotężniejszych sposobów na rozwój firmy i dotarcie do większej liczby klientów. Jest to również świetny sposób na obniżenie kosztów i zaoszczędzenie czasu.

Dlaczego powinniśmy z niego korzystać?

Jest darmowy!

Fizyczna infrastruktura nie stanowi konieczności, więc jego wdrożenie jest darmowe i proste w utrzymaniu. Istotny jest również brak pracowników i biur, które wiążą się z kosztami. 

Gigantyczna baza potencjalnych klientów!

Twoja strona przybiera charakter witryny sklepowej w Internecie.

Budowa świadomości marki i zaufania, za pośrednictwem użytecznych treści!

Marketing treści polega na tworzeniu wartościowych treści, które rozwiązują problemy klientów – mogą to być posty na blogu, tutoriale wideo czy podcasty.

Marketingowy mix – promocja na miarę XXI wieku!

Marketing mix to zestaw czterech elementów, które marketer może wykorzystać do promocji produktu lub usługi. Chociaż dzisiaj oferowany jest przez wiele agencji interaktywnych np. https://adsright.pl/marketing-mix/, koncepcja 4P została po raz pierwszy zaproponowana przez E. Jerome McCarthy’ego już w 1960 roku. 

Zdefiniował on kluczowe elementy marketingu: produkt, cenę, miejsce i promocję. Obecnie wielu ekspertów z dziedziny marketingu i promocji uwzględnia jeszcze jeden czynnik tworzący 5P. Ten dodatkowy czynnik to „people”, czyli w tym przypadku – ludzie/odbiorcy.  

Jak działa marketing mix?

Marketing mix to zbiór decyzji, które podejmują marketerzy, aby pozycjonować produkt, usługę lub markę na rynku i dotrzeć do pożądanej grupy docelowej, stosując strategię 4P, składa się on z czterech, podstawowych elementów: 

  • Produkt: Produkt odnosi się do namacalnych towarów lub usług, które oferuje Twoja firma. 
  • Cena: Cena odnosi się do tego, ile pieniędzy chcesz za swój produkt lub usługę. Może być ona stała (ustalona cena) lub zmienna (oparta na popycie).
  • Miejsce: Miejsce odnosi się do miejsca sprzedaży Twoich produktów – czy jest to tylko online, tylko offline, zarówno online jak i offline itp.
  • Promocja: Promocja odnosi się do tego, jak przekazujesz wiadomość o swoich produktach lub usługach klientom, aby je sprzedać – poprzez reklamę, public relations i inne techniki marketingowe.

Zdjęcie główne: Jason Goodman/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Dieta dla dziecka w trakcie biegunki – co można podawać, a czego unikać?
Dieta dla dziecka w trakcie biegunki – co można podawać, a czego unikać?
Biegunka to jedna z najczęstszych dolegliwości wieku dziecięcego. Warto więc wiedzieć, jak się zachowywać, kiedy nasze dziecko traci duże ilości wody i często odmawia jedzenia.
Dekalog prawidłowego nawadniania
Dekalog prawidłowego nawadniania
Organizm ludzki składa się z 60-70% z wody. Woda jest niezbędna do prawidłowego przebiegu licznych procesów zachodzących w organizmie. Pełni rolę rozpuszczalnika jak i transportera licznych substancji. Bierze udział w procesach termoregulacji, trawienia, usuwania produktów metabolizmu. A co najważniejsze, odpowiada za utrzymane prawidłowej objętości krwi oraz prawidłowych wartości ciśnienia.
Fit nie zawsze znaczy zdrowy – te produkty mogą wywołać więcej szkody niż pożytku!
Fit nie zawsze znaczy zdrowy – te produkty mogą wywołać więcej szkody niż pożytku!
Płatki śniadaniowe czy jogurty owocowe stanowią podstawę wielu diet. Niektóre z nich mogą jednak wywołać skutki odwrotne od zamierzonych! Sprawdź, których produktów należy unikać w codziennym jadłospisie.
Ostatnie wpisy