W pozycjonowaniu liczą się wszelkie najmniejsze szczegóły i wie o tym każda agencja SEO, dla której liczy się osiągnięcie jak najlepszych wyników w jak najkrótszym czasie. Proces ten polega na poprawie widoczności witryny w wyszukiwarce, zwiększeniu jej popularności i zarazem także na poprawie współczynnika konwersji. Większość właścicieli mniejszych i większych przedsiębiorstw decyduje się na agencje interaktywne, które mają ogromną wiedzę i zatrudniają szereg najlepszych specjalistów z dziedziny SEO / SEM, rzadziej na freelancerów, a jeszcze rzadziej na przeprowadzenie tego procesu samodzielnie. Wybierając agencję, zwróć uwagę na kilka bardzo istotnych kwestii.
Definicja SEO zakłada, że dopiero przeprowadzenie wszystkich etapów pozycjonowania może dać w pełni zadowalające wyniki, dlatego w działaniach SEM zdecydowanie najpopularniejsze są agencje, które dysponują odpowiednimi środkami. Aby taką znaleźć, warto zapoznać się między innymi z jej dotychczasowymi realizacjami. Agencje interaktywne lubią dzielić się swoimi success stories z potencjalnymi klientami i z reguły mają na swojej stronie zakładkę o zakończonych już współpracach. Warto je przejrzeć i skupić się w szczególności na firmach działających w podobnej branży.
Warto także zasięgnąć opinii w sieci i zbudować sobie na ich podstawie realną ocenę danej firmy. Wystarczy w wyszukiwarkę Google wpisać nazwę agencji – z reguły już w pierwszych wynikach można znaleźć wiele interesujących informacji na jej temat. Część z nich oczywiście nie będzie nam potrzebna, część wiedzy jednak może się okazać bardzo cenna.
Nie bez znaczenia jest także zakres prac i usług realizowanych przez daną agencję SEO. Warto pamiętać, że bardziej szanowane, większe i popularniejsze agencje interaktywne mają w swoich szeregach także zespoły projektantów stron internetowych, programistów oraz analityków, dzięki czemu można w ich przypadku liczyć na szczególnie szeroki zakres wykonywanych usług. Warto takiej agencji zlecić wykonanie całej strony i przygotować ją pod pozycjonowanie już od podstaw.
Warto także zwrócić uwagę na to, ile kosztuje pozycjonowanie w danej agencji i jak się ma cena w stosunku do zakresu oferowanych usług. Nie zawsze bowiem koszty mają aż tak duże znaczenie, jak można błędnie zakładać. Bardzo często wraz z większymi nakładami finansowymi idzie także znacznie lepsza efektywność poszczególnych działań, dzięki czemu mimo większych wydatków Twoja firma może osiągnąć znacznie lepsze wyniki.
Zachęcamy także do zdecydowania się na firmę, dla której liczy się indywidualne podejście i możliwość precyzyjnego spersonalizowania kampanii pod wymagania konkretnej działalności.
Fot. Hack Capital/unsplash.com
Z doświadczenia uważam, że równie ważną kwestią przed wyborem agencji SEO jest zwrócenie uwagi na podejście do klienta. Jeżeli współpraca zaczynająca się od przeprowadzenia audytu SEO https://www.grupa-icea.pl/audyt-seo/ idzie bez problemu wtedy można założyć, że dalsze wspólne działania również potoczą się bez większych przeszkód, jeśli tak nie jest sugeruje zmianę agencji, żeby współpraca która z założenia ma być długoterminową przebiegała dla obydwóch stron pomyślnie.
Chyba najważniejszą kwestią w przypadku wyboru agencji SEO są efekty jakimi agencja może się pochwalić czyli też opinie w internecie, partnerzy oraz liczby zadowolonych klientów. Skuteczne pozycjonowanie jest kluczową sprawą aby sklep lub strona przynosiła zyski w sieci, dlatego dobrze jest aby stroną zajęła się osoba doświadczona która wie co robi.