Relaks błyskawiczny. Jak w 10 minut zredukować stres i skutecznie się odprężyć?
DLA UMYSŁUWELLNESS

Relaks błyskawiczny. Jak w 10 minut zredukować stres i skutecznie się odprężyć?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Szef nieustannie Cię denerwuje i pełna napięcia wracasz do domu, a tam czeka na Ciebie jeszcze więcej wyzwań? Znajdź 10 minut – tylko tyle wystarczy, aby uwolnić psychikę od stresu oraz odpowiednio się zrelaksować!

Stres – niechciany towarzysz dnia codziennego

Slow life to trend, który na dobre wszedł do naszego słownika. Problem jednak w tym, że ideę tę niezwykle trudno jest wdrożyć w życie codzienne. Harmonia jest kluczem do sukcesu, dlatego warto o nią zadbać w każdym aspekcie życia. Stresu związanego z obowiązkami zawodowymi czy innymi wyzwaniami, jakie przynosi każdy kolejny dzień, nie da się zredukować do zera. Zresztą nie ma po co – stres bywa korzystny, zwłaszcza w sytuacjach, gdy jest dodatkowym motorem napędowym do jeszcze efektywniejszego działania. Nadmiar stresu i napięcia psychicznego bywa szkodliwy. Pierwsze oznaki przeciążenia organizmu to kłopoty z koncentracją, gorsze samopoczucie czy problemy ze snem. Powoli odchodzi apetyt, a wraz z nim i siły witalne. Zachowanie równowagi i harmonii jest niezwykle istotne. Pamiętaj, aby się odprężyć, nie potrzebujesz całego wolnego popołudnia. Wystarczy 10 minut tylko dla siebie, a poczujesz, jak wracasz do pełni sił.

Kumulacja negatywnych emocji – jakie daje objawy?

Złość frustracja, a nawet smutek czy bezsilność – negatywne emocje mogą mieć różne oblicza. Łączy je jedno – napięcie psychiczne, które nie znajduje efektywnego ujścia, zaczyna odbijać się na kondycji codziennej egzystencji. Możemy odczuwać konkretne dolegliwości fizyczne, takie jak na przykład ból określonych partii ciała, który jest wywołany skurczem mięśni. Nasza słaba kondycja psychiczna może odbić się na otoczeniu. Stajemy się coraz bardziej nerwowi i opryskliwi. Taki stan nie może trwać zbyt długo – pora znaleźć konkretne rozwiązania, pozwalające na redukcję napięcia psychicznego i skuteczne odprężenie. Zapewne będziesz zaskoczona, lecz wystarczy na osobisty relaks poświęcić zaledwie 10 minut, aby zauważyć istotną różnicę.

Trening autogenny – poćwicz swoją psychikę

O tym, że z dobrymi efektami można ćwiczyć swoje ciało, zapewne słyszałaś. A czy wiesz, że konkretne ćwiczenia działają również na psychikę? Kluczem do osiągnięcia wewnętrznego spokoju i całkowitego relaksu może okazać się trening autogenny. To jedna z technik relaksacyjnych. Wykorzystuje się w niej autosugestię pozwalającą na osiągnięcie stanu podobnego do hipnozy. Została opracowana w latach trzydziestych ubiegłego wieku przez niemieckiego psychiatrę Johannesa Schultza. Na trening autogenny składa się sześć elementów – uczucie ciężaru, ciepła, regulacja pracy serca, regulacja oddechu, uczucie ciepła w splocie słonecznym, uczucie chłodu na czole. Taka forma treningu doskonale sprawdzi się przy redukcji codziennego stresu. Przy stosunkowo niewielkim nakładzie czasu można osiągnąć doskonałe rezultaty w postaci całkowitego odprężenia. Jako ciekawostkę można dodać, że trening Schultza jest także wykorzystywany jako wspomaganie leczenia zaburzeń na tle nerwicowym.

Odpręż się
dzięki prostym ćwiczeniom

Chcąc znaleźć sposób na szybką redukcję napięcia, można posiłkować się także konkretnymi ćwiczeniami. Możliwa jest np. relaksacja przy biurku. Nie będziesz potrzebować żadnych dodatkowych przyrządów. Wystarczy, że usiądziesz wygodnie i lekko do przodu pochylisz swoje ciało. Stopy oprzyj mocno o podłoże, to zapewni Ci stabilność. Łokcie możesz oprzeć na kolanach lub na podłokietnikach krzesła. Zamknij oczy i otwórz usta (niezbyt szeroko) – oddychaj w tej pozycji przez kilka minut, a wraz z ostatnim wdechem podnieś zwisającą do tej pory swobodnie głowę i ściągnij ramiona do tyłu – czujesz różnicę? To ćwiczenie jest na tyle proste i zajmuje tak niewiele czasu, że bez problemu możesz wykonywać je nawet w trakcie przerwy w pracy. Efekt powinnaś zauważyć od razu.

Nerwy znikną, a w zamian pojawi się uczucie wewnętrznego spokoju. W zaledwie kilka chwil będziesz w stanie zregenerować zarówno przemęczony natłokiem myśli umysł, jak i zmęczone po całym dniu ciało. Przekonaj się, jakie to proste! Daj sobie chwilę wytchnienia, a wrócisz do codziennych obowiązków z jeszcze większą siłą i mocniejszym zapałem, by osiągać zamierzone cele.

Dzień dobry Kochani! 🙋‍♀️
Ostatnio pisałam o tym jak można się szybko odstresować.
Jednym ze sposobów jest relaksacja…

Opublikowany przez Agnieszka Pasik-Borończyk Psycholog Terapeuta Life Coach Logopeda Poniedziałek, 20 sierpnia 2018

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Nadmiar wody w organizmie – jak się z tym uporać?
Nadmiar wody w organizmie – jak się z tym uporać?
Nadmiar wody w organizmie? Mamy na to radę! Sprawdź, co trzeba uczynić, aby poradzić sobie z tym dość kłopotliwym problemem.
Twister do ćwiczeń – jak działa i który model wybrać?
Twister do ćwiczeń – jak działa i który model wybrać?
Zaczynasz przygodę z twisterem obrotowym i przymierzasz się do jego zakupu? Przekonaj się, jakie korzyści przyniesie Ci taki trening i sprawdź dostępne opcje przyrządu!
Czy suplementacja witaminą D chroni przed koronawirusem?
Czy suplementacja witaminą D chroni przed koronawirusem?
Naukowcy z całego świata nadal próbują ustalić, jak witamina D działa na koronawirusa. Poznaj dotychczasowe ustalenia i dowiedz się, czy warto uzupełnić jej poziom w organizmie!
Ostatnie wpisy