Feedfit > DIETETYKA > ODCHUDZANIE > Pij i chudnij! Napoje, które wspomagają proces odchudzania
DIETETYKAODCHUDZANIE

Pij i chudnij! Napoje, które wspomagają proces odchudzania

Foto: Freepik

Dieta redukcyjna wspierająca zmniejszenie tkanki tłuszczowej to nie tylko zdrowe posiłki przygotowane z naturalnych składników, ale też napoje wspierające proces odchudzania. Oto najskuteczniejsze z nich!

Woda jeera

Jeera to jedna z podstawowych przypraw w kuchni indyjskiej, szczególnie używana do przygotowania curry. Napój przygotowuje się dodając do szklanki wody 2 łyżeczki jeery i pozostawia na noc. Rano należy odcedzić napój i spożyć na pusty żołądek. Woda jeera jest niskokaloryczna, poprawia proces trawienia i pomaga usunąć tłuszcz z brzucha. Napój zaspokaja apetyt, zmniejsza uczucie głodu i przyspiesza proces zmniejszania masy ciała.

Czarna kawa

Pobudzający napój dodający energii każdego dnia wspiera także proces odchudzania. Zawarta w kawie kofeina wspiera pracę serce, pobudza układ nerwowy, znacząco przyspiesza działanie układu metabolicznego, co pozwala na zwiększenie efektów chudnięcia. Proces trawienia po wypiciu czarnej kawy działa intensywniej nawet do 8 godzin, dzięki czemu przyjmowane posiłki szybciej się trawią, a znajdujące się w nich wartości odżywcze są absorbowane w krótszym czasie.

Kawa to dla wielu z nas obowiązkowy punkt dnia, kochamy ją za aromat i smak, nawet nie wyobrażamy sobie bez niej życia, a czy wiecie jakie posiada właściwości? Poniżej kilka z nich.
Stasia ☕☕☕☕☕

Opublikowany przez Środowiskowego Dom Samopomocego Piasutnę Wtorek, 16 marca 2021

Woda saunf

Znane w Polsce pod nazwą kopru włoskiego warzywo pozytywnie działa na pracę układu trawiennego, wspiera metabolizm, pomaga zmniejszyć wzdęcia oraz zniwelować objawy niestrawności. Nasiona kopru włoskiego mają właściwości moczopędne, dzięki czemu wspierają działanie antyoksydacyjne, a dodatkowo pomagają oczyścić organizm ze szkodliwych toksyn. Proces odtruwania wspomaga działanie odchudzające oraz pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów. Przygotowanie napoju polega na wymieszaniu łyżeczki nasion warzywa w szklance wody i pozostawienie naparu na noc. O poranku napój należy odcedzić i wypić.

Woda z cytryną

Proces odchudzania, oprócz zbilansowanej diety, powinien też zawierać w sobie odpowiednie techniki nawadniania. Dzienna dawka wody powinna wynosić minimum 1,5 litra płynów. Woda odżywia skórę, ułatwia trawienie, wspomaga transport składników odżywczych do konkretnych partii organizmu oraz usuwa toksyny. Przy wyborze wody należy zwrócić uwagę na jej skład, powinna zawierać w sobie magnez, żelazo wapń oraz witaminy. Do wody warto dodać plastry świeżej cytryny, która jest bogata w witaminę c, wspomaga procesy metaboliczne, ułatwia trawienie i zmniejsza uczucie apetytu.

Herbata

Oprócz specjalnie przygotowanych naparów skuteczna w utrzymaniu diety jest także herbata. Najbardziej skuteczna jest ta z zielonych liści, która zmniejsza ryzyko wystąpienia niektórych chorób, między innymi miażdżycy, sprzyja prawidłowemu trawieniu i jest źródłem wolnych rodników. Regularne picie zielonej herbaty wspiera wydzielanie soków żołądkowych, zwiększa uczucie sytości, oczyszcza organizm ze szkodliwych toksyn, a dodatkowo działa moczopędnie. Dla osób, które nie lubią smaku zielonej herbaty, zaleca się picie różnego rodzaju naparów i herbat na bazie ziół. Proces trawienia przyspieszają między innymi napoje przygotowane z mięty, rumianku czy melisy, które zmniejszają wzdęcia i ułatwiają przebieg pracy układu trawiennego.

Woda ajwain

Nasiona ajwain przyspieszają metabolizm, poprawiają trawienie i ułatwiają wchłanianie przez organizm składników odżywczych zawartych w diecie. Przyprawa ma również działanie przeciwzapalne, dlatego jest szczególnie zalecana kobietom po porodzie. Napój przygotowany na bazie nasion ajwain, przyjmowany regularnie pomaga w zwalczaniu zaparć oraz biegunki, gdyż wspiera funkcjonowanie jelit. Dodatkowym działaniem naparu jest także wzmocnienie układu odpornościowego. Do przygotowania napoju potrzeba dwóch łyżeczek prażonych nasion, które należy namoczyć w szklance wody. Napar powinien stać przez całą noc w ciepłym pomieszczeniu, aby mikroelementy z przyprawy mogły wchłonąć płyn. Po przecedzeniu jest gotowy do spożycia. Rekomenduje się wypicie wody ajwain na około 30 minut przed zjedzeniem śniadania.

Foto wyróżniające: Freepik

Artykuły

Media i copywriting towarzyszą jej od czasów studiów. Ukończyła Filologię Polską ze specjalnością dziennikarstwa, a obecnie studiuje Dziennikarstwo i Komunikację Społeczną z ukierunkowaniem na Dziennikarstwo Sportowe i Zarządzanie w sporcie. Wolny czas spędza aktywnie na spacerach lub w domu z dobrą książką.
Joanna Nowak
Polecane wpisy
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Zdrowe odżywianie bez monotonii - pomysły

Szukasz kulinarnych inspiracji? Przeczytaj, jakie zmiany warto wprowadzić do codziennego jadłospisu, żeby był bardziej urozmaicony.
Czytaj więcej
DIETETYKAFAKTY I MITY

Ciemne pieczywo zawsze zdrowsze od jasnego? Nie daj się zwieść stereotypom!

Obalamy mit, że ciemne pieczywo jest zawsze zdrowsze! Sklepy reklamują białe pieczywo jako ciemne. Sprawdź, o co chodzi!
Czytaj więcej
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

8 Ciekawostek o Yerba Mate

Z roku na rok grono wyznawców, a właściwie amatorów, Yerba Mate się poszerza. Nie ma w tym nic zaskakującego — napar z ostrokrzewu paragwajskiego pobudza skuteczniej od popularnej kawy i wykazuje liczne działania prozdrowotne. Jeśli należysz do grona początkujących degustatorów Yerba Mate, to koniecznie dowiedz się kilku zaskakujących faktów na jej temat! Znajdziesz je poniżej.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *