Feedfit > AKTYWNOŚĆ > Na co wpływa regularna aktywność fizyczna?
AKTYWNOŚĆ

Na co wpływa regularna aktywność fizyczna?

Foto: Freepik

Artykuł sponsorowany

Od dziecka każdy wie, że „sport to zdrowie”, „w zdrowym ciele, zdrowy duch” i tak dalej. Jednak co tak właściwie jest zdrowego w aktywności fizycznej? Przecież sport wiąże się z kontuzjami, chorobami stawów oraz nadwyrężeniem mięśni, prawda? Owszem, wszystko w nadmiarze zaczyna być szkodliwe – nawet woda, co nie oznacza, że nie powinniśmy jej pić. Przekonaj się, jaki wpływ na Twoje ciało ma regularna aktywność fizyczna.

Zdrowe ciało i zdrowy umysł

Regularny wysiłek fizyczny ma ogromne korzyści zdrowotne dla organizmu. Nie musi to być wcale pół dnia podnoszenia ciężarów, wystarczy 45 minut spaceru dziennie, by zauważyć różnicę w swoim samopoczuciu. Brak czasu to tylko wymówka, nie musisz przecież spędzać każdej wolnej chwili na siłowni. Zacznij od tego, że trzy razy w tygodniu pójdziesz do pracy pieszo. Twoje ciało od razu zasygnalizuje Ci, że mu się to podoba! Aktywność fizyczna obniża poziom cukru i cholesterolu we krwi, a także zmniejsza ryzyko występowania niektórych nowotworów oraz wydłuża życie o kilka lat. Gdyby naukowcy wymyślili lek, który daje te same korzyści, co sport, ludzie wydawaliby na niego miliony, podczas gdy to wszystko mamy za darmo, a do tego na wyciągnięcie ręki.

Aktywny tryb życia ma także zbawienny wpływ na psychikę. Czy wiesz, że podczas wysiłku fizycznego nasze ciało nagradza Cię, wydzielając, tak zwane, hormony szczęścia? Serotonina, oksytocyna oraz dopamina, to substancje, które uwalniają się do mózgu podczas wysiłku fizycznego, dając Ci uczucie szczęścia i beztroski. Endorfiny dają Ci również satysfakcję z treningu, a Twój mózg, głodny właśnie tym substancji, zachęca Cię do powtórzenia ćwiczeń. Oczywiście stanów depresyjnych nie wyleczysz godzinnym joggingiem, ale lekką jesienną chandrę łatwiej będzie Ci pokonać z pomocą aktywności fizycznej.

Poprawa kondycji i wydolności organizmu

Brak kondycji to zmora współczesnych ludzi. Siedzący tryb życia, brak czasu i motywacji sprawiają, że wchodząc po schodach na trzecie piętro łapiesz zadyszkę. Słaba kondycja ma negatywny wpływ na Twoje życie prywatne i romantyczne. Wysoka wydolność organizmu jest potrzebna między innymi podczas zbliżeń z partnerką, a szybko przychodzące zmęczenie może przedwcześnie zakończyć miłosne uniesienie. W przypadku trudności w łóżku, lekarze zalecają oczywiście takie środki, jak viagra czy kamagra, jako doraźną pomoc w leczeniu przyczyny problemu. Poza lekami, najważniejszym zaleceniem specjalistów jest zmiana trybu życia oraz nawyków żywieniowych. To właśnie wprowadzenie do codzienności aktywności fizycznej i zdrowej diety przynosi najlepsze efekty. Większa wydolność organizmu daje także większą satysfakcję z treningów i sprawia, że widząc efekty, zaczynamy ćwiczyć coraz chętniej.

Transformacja sylwetki

Czas zwrócić uwagę na oczywistą kwestię – ćwiczenia wpływają na zmianę sylwetki. Jeśli zmagasz nie z nadwagą lub otyłością, aktywność fizyczna pomoże Ci zgubić zbędne kilogramy i poczuć się lepiej w swoim ciele. Oczywiście chęć wypracowania idealnej figury nie powinna być jedyną pobudką, dla której zaczynasz dbać o swoje ciało, ale jest bardzo skutecznym impulsem, który popycha wiele osób do decyzji o zmianie swojego życia. Schudnięcie należy traktować, jak miły efekt uboczny podjęcia aktywności fizycznej, a nie jej najważniejszy cel.

Wiosna to pora roku, w której najłatwiej jest nam znaleźć motywację do działania. Wykorzystaj ten czas i zacznij zmieniać swoje codzienne nawyki, aby móc cieszyć się długim oraz zdrowym życiem. Już dziś załóż wygodne buty i wybierz się na pierwszy jogging.

Artykuły

Przyszły filmoznawca, miłośniczka czworonogów i muzyki jazzowej. Od lat zafascynowana jogą i tańcem. Wolne chwile spędza ze swoimi zwierzętami - psem i świnkami morskimi.
Aleksandra Nowak
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆSPRZĘT I AKCESORIA

AB wheel - jak działa kółko do ćwiczeń mięśni brzucha?

AB wheel – poznaj właściwości urządzenia, które wzmacnia wszystkie partie mięśni brzucha!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENINGZDROWIE

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy - jak wzmocnić mięśnie lędźwiowe?

Bolą Cię plecy? Poznaj skuteczne ćwiczenia i wzmocnij mięśnie lędźwiowe!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆĆWICZENIA W DOMU

Ćwiczenia izometryczne - domowy trening dla leniwych

Chcesz popracować nad swoją sylwetką ale masz bardzo słabą kondycję? Spróbuj ćwiczeń izometrycznych, które są idealne dla osób początkujących!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *