Zdrowe i szybkie fit przekąski
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Zdrowe i szybkie fit przekąski

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Ponad 90% Polaków przyznaje się do podjadania między posiłkami, a w tym gronie znajdują się nawet wielkie autorytety świata fitnessu, na czele z Ewą Chodakowską czy Anną Lewandowską. Jak to możliwe, że pomimo tego udaje im się zachowywać nienaganną sylwetkę? Sekret tkwi we właściwym doborze przekąsek, które zgodnie z najnowszymi zaleceniami Polskiego Towarzystwa Dietetyki powinny zawierać dużo witamin i minerałów, a przy tym cechować się niską kalorycznością.

Przekąski naturalne

W definicję zdrowej i szybkiej fit przekąski najlepiej wpisują się oczywiście produkty naturalne, takie jak suszone metodą domową owoce (jabłka, gruszki, morele) czy krojone warzywa (papryka w dowolnym kolorze, świeży zielony ogórek, marchew). Nie są one poddawane obróbce termicznej, dzięki czemu nie tracą najważniejszych wartości odżywczych. Można je także dowolnie mieszać, bez obawy o zaburzenie mikroflory jelitowej.

Osoby, które chcą dodatkowo urozmaicić naturalne przegryzki, mogą okrasić je własnoręcznie przygotowanymi sosami lub dipami na bazie jogurtu. Daje to całkowitą pewność, że takie „małe co nieco” nie wpłynie negatywnie na naszą sylwetkę, a nawet może wzbogacić organizm o cenne mikroelementy, takie jak żelazo czy selen.

Dużym atutem tych przekąsek jest też ich duża uniwersalność i niewielki koszt – kilogram świeżych warzyw czy owoców, z których da się stworzyć bardzo wiele porcji, to koszt rzędu kilku-kilkunastu złotych. Produkty, które nie zostaną w pełni wykorzystane, można natomiast dodać do surówki albo sałatki.

Przekąski słone

W tym przypadku wachlarz możliwości jest doprawdy ogromny – ważne tylko, aby produkty używane do przyrządzenia słonej przekąski nie miały zbyt dużej wartości energetycznej, a stosowane w procesie smażenia oleje zawierały jak najmniej kalorii (np. oliwa z oliwek, olej kokosowy, olej z orzechów włoskich). W internecie można znaleźć mnóstwo takich przepisów, które nie wymagają ani dużego nakładu czasu, ani wybitnych umiejętności kulinarnych.

W ostatnim czasie ogromną popularnością cieszą się przede wszystkim zdrowsze, lecz równie smaczne warianty fast-foodów. Klasyczne frytki zastępowane są więc frytkami warzywnymi (z marchwi, selera, burska, batata), a tradycyjna włoska pizza nieco mniejszym odpowiednikiem na bazie pełnoziarnistego ciasta oraz cukini. Istnieją również fit wersje burgerów oraz tortilli – wszystkie z nich przepełnione są świeżymi warzywami i aromatycznymi, naturalnymi przyprawami.

Przekąski słodkie

Słodkie przysmaki kojarzą się głównie z przyjemnymi doznaniami smakowymi, ale równocześnie stanowią spore zagrożenie dla osób dbających o optymalną figurę. Coraz częściej pojawiają się jednak zdrowe alternatywy dla przepełnionych pustymi kaloriami batoników czy ciast, które notabene na pierwszy rzut oka niczym nie różnią się od oryginałów. Dzięki temu ochoczo sięgają po nie dzieci, jak i trzymający linię orędownicy zdrowego stylu życia.

Wśród fit słodyczy prym wiodą własnoręcznie wytwarzane ciasteczka zbożowe, bogate w błonnik oraz wiele pierwiastków niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu (żelazo, potas, wapń, fosfor). Rośnie także grupa entuzjastów domowych wypieków bez dodatku cukru, takich jak fit gofry, dietetyczne serniki czy babeczki. Spożywane w rozsądnych ilościach z pewnością nie spowodują nagłego, niepożądanego wzrostu wagi.

Nie każdy może jednak pozwolić sobie na kuchenne eksperymenty – w takiej sytuacji doskonałym rozwiązaniem będą gotowe przekąski oferowane przez renomowane sklepy ze zdrową żywnością. Na https://onedaymore.pl znajdziemy między innymi różnorodne zestawy złożone z kulek zbożowych wzbogaconych o warzywa oraz owoce, a także szeroką paletę musli. Tego typu mini-posiłki można spożywać w dowolnym miejscu i porze dnia, zaopatrując organizm w wysokiej jakości węglowodany.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Zdrowo nie musi oznaczać drogo – jak i co jeść? Poradnik
Zdrowo nie musi oznaczać drogo – jak i co jeść? Poradnik
Jak to zrobić, czy możliwe jest w ogóle jedzenie zdrowo i tanio? Sprawdźmy to!
Jak wykorzystać sprzęt fitness do poprawy procesu rehabilitacji po urazach?
Jak wykorzystać sprzęt fitness do poprawy procesu rehabilitacji po urazach?
Zastanawiasz się, jak poprawić efektywność rehabilitacji po urazach? Dowiedz się, jak sprzęt fitness może przyspieszyć ten proces i poprawić kondycję Twojego ciała.
Co dodawać do wody, aby była zdrowsza i smaczniejsza?
Co dodawać do wody, aby była zdrowsza i smaczniejsza?
Zastanawiasz się, co dodać, żeby woda nabrała niepowtarzalnego smaku i wartości odżywczych? Wypróbuj sprawdzonych metod!
Ostatnie wpisy