Feedfit > AKTYWNOŚĆ > TRENING > Trening o świcie – poznaj zalety porannego biegania!
AKTYWNOŚĆTRENING

Trening o świcie – poznaj zalety porannego biegania!

Foto: Freepik

Nie ma lepszego sposobu na rozpoczęcie nowego dnia, aniżeli solidny trening biegowy. Niesie on za sobą wyłącznie korzyści, które z nawiązką wynagrodzą nasz wysiłek podjęty zarówno przy wstawaniu z łóżka, jak i podczas samej aktywności. Rozłóżmy zatem na czynniki pierwsze zalety porannego biegania i sprawdźmy, czym warto się posilić przed tego typu treningiem.

Na wstępie warto zaznaczyć, że wypracowanie nawyku regularnego biegania z samego rana nie zawsze przebiega bezproblemowo, o czym wielu z nas zdążyło się już zapewne przekonać. Wczesne wstawanie wymaga bowiem gigantycznej dyscypliny, a także ogromnych pokładów motywacji, o które bardzo trudno szczególnie w okresie zimowym. W pewnym momencie w naszej głowie może pojawić się więc pytanie: czy warto?

Odpowiedź brzmi tak! Poranne bieganie ma tę przewagę nad treningiem zaplanowanym na późniejszy etap dnia, że właściwie nie istnieje szansa, aby zostało ono zakłócone. Cały proces jest bardzo prosty – wstajemy z łóżka o świcie, idziemy biegać i mamy tę aktywność z głowy. Bieganie w godzinach popołudniowych lub wieczornych może natomiast, najzwyczajniej w świecie, zatonąć w natłoku codziennych obowiązków.

Poranek to niezależnie od pory roku najlepsza część dnia na wykonanie treningu. Poranne bieganie latem pozwoli nam uniknąć uciążliwych upałów, z kolei zimą zwiększy nasze szanse na zetknięcie się z promieniami słonecznymi, które przez większość śnieżnej pory widujemy jedynie sporadycznie.

Trening biegowy o poranku to również szereg korzyści związanych z naszym samopoczuciem – pobudza do działania wyposażając w energię oraz pozytywnie nastraja na pozostałą część dnia. Dzięki temu będziemy bardziej efektywni w codziennych działaniach. Jednak aby uzyskać ten pożądany efekt, nie można zapominać także o odpowiedniej długości i jakości snu. Bieganie we wczesnych godzinach porannych ma sens jedynie wtedy, gdy jesteśmy wypoczęci po spokojnie przespanej nocy.

DLACZEGO WARTO BIEGAĆ RANO? 10 ZALET:
1. Bieganie rano lepsze niż kawa.
2. Bieganie rano przyspiesza metabolizm.
3….

Opublikowany przez Marzenę Sałygą Niedziela, 9 sierpnia 2020

Skoro wiemy już dlaczego tak wielu biegaczy decyduje się na treningi o świcie, możemy przystępować do działania. Zanim jednak zaczniemy pokonywać niezliczone kilometry o wschodzie słońca, warto zjeść odpowiednie śniadanie. Posiłek przed wyjściem na trening powinien być przede wszystkim lekkostrawny i względnie niewielki, ale jednocześnie stanowić dobre źródło energii. Świetnie sprawdzą się w tej roli banan, owsianka na wodzie, kajzerka z dżemem, czy zbożowy batonik.

Niezależnie od pory dnia, bieganie w każdej postaci z pewnością przysłuży się naszemu zdrowiu i samopoczuciu. Naszym faworytem jest trening o świcie, ale nie oznacza to, że regularne ćwiczenia wykonywane popołudniu czy wieczorem okażą mniej efektywne. Wszystko zależy od naszych chęci i etyki pracy. A zatem do dzieła!

Artykuły

Filologia angielska i sport to dwie jego największe pasje. Wolne chwile stara się spędzać aktywnie, aczkolwiek nie gardzi także wartościową literaturą.
Piotr Bernacik
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆZDROWIE

Czy aktywność fizyczna pomaga zwalczać choroby układu pokarmowego?

Jaki wpływ na pracę naszego układu pokarmowego ma aktywność fizyczna? Jak ćwiczyć, aby nie obciążyć układu pokarmowego? Sprawdź!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

Połącz przyjemne z pożytecznym i zacznij trenować na skakance. Znane Polki już to robią!

Trening na skakance staje się coraz popularniejszy, także wśród znanych Polek. Dołącz do nich i przekonaj się, jak wiele korzyści niesie za sobą ten rodzaj ćwiczeń!
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

Trening TBC - jakie efekty dają ćwiczenia Total Body Conditioning?

Total Body Conditioning to trening, który świetnie wpływa na rozwój całego ciała – wzmacnia sylwetkę, a także poprawia samopoczucie. Sprawdź, czy TBC jest również dla Ciebie i na czym dokładnie polega!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *